|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly0wariat
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia
|
Wysłany: Pią 22:16, 24 Kwi 2015 Temat postu: sx150 2010r tłok Prox:/ |
|
|
Witam serdecznie.
jestem w posiadaniu sx150 od około miesiąca. w czwartek wyskoczyłem na tor zeby trochę złapać praktyki w jeździe 2t, ponieważ wczesniej jezdziłem na exc450.
po rozgrzewkowym okrążeniu dodałem trochę więcej gazu i usłyszałem w połowie okrążenia dziwny dzwięk. natychmiast zjechałem do boksu zeby sprawdzić w czym problem. stukanie ucichło. wiec odpaliłem motocykl ponownie zeby nasłuchać skąd dochodzi cykanie, jednak silnik chodził równo i bez najmniejszych zarzutów. po minucie jazdy w tą i spowrotem dzwięk znowu nastąpił więc zapakowałem moto na przyczepę i wróciłem do domu. Nie dawało mi to spokoju, więc od razu zacząłem szukać przyczyny metalicznego dzwięku spod głowicy. usterką okazał się pęknięty tłok proxa oraz nieźle pokieraszowana głowica.
Proszę mi powiedzieć, co mogło być powodem takiego pękniecia tłoka. zahaczył o coś??
Nicasil jest w idealnym stanie, zepsuty tłok nie uszkodził nawet w najmniejszym stopniu cylindra. czego nie mogę powiedzieć o głowicy.
Pozdrawiam
[img]https://drive.google.com/file/d/0B-e__1rGJrbLMEVIUVAweXRzQUE/view?usp=sharing[/img]
[img]https://drive.google.com/file/d/0B-e__1rGJrbLVnJWNmNDUmdpd0E/view?usp=sharing[/img]
[img]https://drive.google.com/file/d/0B-e__1rGJrbLSWdydU1BVUZ0N0U/view?usp=sharing[/img]
zdjęcie 1: numer tłoka
zdjęcie 2: głowica
zdjęcie 3 tłok
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maly0wariat dnia Pią 22:18, 24 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 7:36, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
zdejmij tłok zobacz czy igiełki na korbowodzie są całe.
jakies ciało obce na penwo sie dostało. sam z siebie tłok jak pęka to go rozrzuca na drobne elementy tutaj prędzej jakby pękło cos - pierscien/łozysko igiełkowe i narobiło bałaganu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly0wariat
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia
|
Wysłany: Sob 8:03, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Łożysko igiełkowe jest jak nowe. Podejrzewam ze gdyby zerwało pierścień to powłoka nicasilu miałaby jakies rysy. A nicasil jest nieruszony. Łożysko igiełkowe jest troche szersze od korby. Tak powinno byc?
Odnośnie korby:
Korba ma delikatny luz na boki. Czy taki jest dopuszczalny? Góra dół nie ma mawet 1mm luzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Sob 11:00, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Luz na boki musi być. Oczywiście też nie jakiś mega wielki, ale jeśli nie masz luzu góra-dół, to się nie martw. Dosyć ciekawa sprawa, że niezła sieczka w silniku, a cylinder nie ruszony. Chyba kolego limit szczęścia już wyczerpałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly0wariat
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia
|
Wysłany: Sob 11:47, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Co mam zrobic z głowica?? Delikatnie oszlifować czy nadaje sie tylko do wymiany??
Właśnie ze względu na wyczerpany limit szczęścia kupie nowy tłok ktm, zeby po 5mth nie było powtórki z rozrywki:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:05, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
obecne tloki ori to tez vertexy
kup wossnera
do tego wymienilbym tez korbe i przechonowal cylinder
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 16:38, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Też polecam Wossnera. Co do przyczyny, to wygląda jakby coś się dostało przez kanał płuczący/dolotowy. "Odciski" są proste więc możliwe że rozleciał się koszyczek któregoś łożyska (może z wału). Po czymś takim najlepiej rozebrać cały silnik i sprawdzić wszystko. Głowicę możesz wysłać np. do Motor-techu, napawają zniszczenia i przetoczą ją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|