Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sx150 2010r tłok Prox:/

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly0wariat




Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia

PostWysłany: Pią 22:16, 24 Kwi 2015    Temat postu: sx150 2010r tłok Prox:/

Witam serdecznie.
jestem w posiadaniu sx150 od około miesiąca. w czwartek wyskoczyłem na tor zeby trochę złapać praktyki w jeździe 2t, ponieważ wczesniej jezdziłem na exc450.
po rozgrzewkowym okrążeniu dodałem trochę więcej gazu i usłyszałem w połowie okrążenia dziwny dzwięk. natychmiast zjechałem do boksu zeby sprawdzić w czym problem. stukanie ucichło. wiec odpaliłem motocykl ponownie zeby nasłuchać skąd dochodzi cykanie, jednak silnik chodził równo i bez najmniejszych zarzutów. po minucie jazdy w tą i spowrotem dzwięk znowu nastąpił więc zapakowałem moto na przyczepę i wróciłem do domu. Nie dawało mi to spokoju, więc od razu zacząłem szukać przyczyny metalicznego dzwięku spod głowicy. usterką okazał się pęknięty tłok proxa oraz nieźle pokieraszowana głowica.
Proszę mi powiedzieć, co mogło być powodem takiego pękniecia tłoka. zahaczył o coś??
Nicasil jest w idealnym stanie, zepsuty tłok nie uszkodził nawet w najmniejszym stopniu cylindra. czego nie mogę powiedzieć o głowicy.

Pozdrawiam
[img]https://drive.google.com/file/d/0B-e__1rGJrbLMEVIUVAweXRzQUE/view?usp=sharing[/img]

[img]https://drive.google.com/file/d/0B-e__1rGJrbLVnJWNmNDUmdpd0E/view?usp=sharing[/img]

[img]https://drive.google.com/file/d/0B-e__1rGJrbLSWdydU1BVUZ0N0U/view?usp=sharing[/img]

zdjęcie 1: numer tłoka
zdjęcie 2: głowica
zdjęcie 3 tłok


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maly0wariat dnia Pią 22:18, 24 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 7:36, 25 Kwi 2015    Temat postu:

zdejmij tłok zobacz czy igiełki na korbowodzie są całe.

jakies ciało obce na penwo sie dostało. sam z siebie tłok jak pęka to go rozrzuca na drobne elementy tutaj prędzej jakby pękło cos - pierscien/łozysko igiełkowe i narobiło bałaganu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly0wariat




Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia

PostWysłany: Sob 8:03, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Łożysko igiełkowe jest jak nowe. Podejrzewam ze gdyby zerwało pierścień to powłoka nicasilu miałaby jakies rysy. A nicasil jest nieruszony. Łożysko igiełkowe jest troche szersze od korby. Tak powinno byc?
Odnośnie korby:
Korba ma delikatny luz na boki. Czy taki jest dopuszczalny? Góra dół nie ma mawet 1mm luzu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 11:00, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Luz na boki musi być. Oczywiście też nie jakiś mega wielki, ale jeśli nie masz luzu góra-dół, to się nie martw. Dosyć ciekawa sprawa, że niezła sieczka w silniku, a cylinder nie ruszony. Chyba kolego limit szczęścia już wyczerpałeś Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly0wariat




Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia

PostWysłany: Sob 11:47, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Co mam zrobic z głowica?? Delikatnie oszlifować czy nadaje sie tylko do wymiany??
Właśnie ze względu na wyczerpany limit szczęścia kupie nowy tłok ktm, zeby po 5mth nie było powtórki z rozrywki:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:05, 25 Kwi 2015    Temat postu:

obecne tloki ori to tez vertexy
kup wossnera
do tego wymienilbym tez korbe i przechonowal cylinder


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 16:38, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Też polecam Wossnera. Co do przyczyny, to wygląda jakby coś się dostało przez kanał płuczący/dolotowy. "Odciski" są proste więc możliwe że rozleciał się koszyczek któregoś łożyska (może z wału). Po czymś takim najlepiej rozebrać cały silnik i sprawdzić wszystko. Głowicę możesz wysłać np. do Motor-techu, napawają zniszczenia i przetoczą ją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin