|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekB
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:28, 05 Sty 2018 Temat postu: SXF 350 ! pomocy |
|
|
Witam, mam okazję kupić od znajomego "pewniaka" KTM 350SXF z 2011r i to w dość dobrej cenie, pytanie tylko czy gra warta zachodu ? chodzi o to , że nie jeździłem nigdy po torze i raczej nie zamierzam zaczynać . Interesuje mnie tylko enduro takie lasy,podjazdy, żwirownie, polany. wiele razy na forum czytałem, że sx'y TYLKO NA TOR i nie nadaja się na enduro ale jednak wiele osób też jeździ po lasach na takich sprzętach
prosił bym o doradzenie czy nie bedzie to jedna wielka męczarnia na wypadach ? nadaje się to do jazdy poza torem ? .. oraz czy moto warte kupna pod względem trwałości kosztów utrzymania ..z góry dziękuję za odpowiedzi !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 20:37, 05 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
to tak jakbys kupił ferrari a jeździł tylko po mieście w korkach - da sie ale nie do tego sprzet stworzony
jezdzą - bo nie wiedza co traca, tak samo jak własnie jeździ grupka osób po miescie sportowym isamochodami, czy np sportowymi motocyklami do dojazdów do pracy - da sie i pewnie sobie to chwala nawet ale nie wiedzą co tracą jakby sie przesiedli np do wygodniejszych aut, czy mniej sportowych a bardziej miejskich motocykli na których byli by znacznie szybsi, i jeździki bardziej komfortowo
SXF ma narwaną charakterystyke silnika, jest bardzo wolny, przy wolnych predkosciach bardzo sie grzeje bo ma mniej wydajny względem EXC układ chłodzenia, zawias mało komfortowy, kazdy kamien bije w łapy na prostej drodze - EXC znacznie wiecej tłumi, juz pomijam że chodzi o trakcje, np na podjazdach SX zamiast kleić do podłoża kolo to strasznie podskakuje, przez co trudniej sie takie rzeczy jeździ. bak mniejszy wiec i mały zasięg. generalnie mało co jest przystosowane do jeżdzenia po lesie...
jak juz widze latanie crossówka po lesie, to jakas ciekawa pętla i ciskanie ile sie da tak o żeby pyrkac przed siebie wybór EXc jest zdecydowanie lepszy.
tez tak samo koszta - eksploatacja crossówki jest przynajmniej 1/3 drozsza niz enduraka, więc to nie tak mało
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 21:30, 05 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Henio dobrze prawi,
da się ale po co się męczyć,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekB
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:24, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź chłopaki
kwestia jest taka że jeśli nie wezmę tego sxf'a to będę musiał szukać, szukać i jeździć po całej Polsce
Ale głównie chodzi o cene :/ z tego co tam patrzyłem to taki exc od 16 w górę .. najciekawsze w granicach 20 k a tu mam dobry sprzęt za 11 k więc dla tego pytam czy mimo tej okazji lepiej dać sobie spokój ? czy wstrzymać się i zbierać na exc ?
dodam że jestem totalnym amatorem iz tych mocniejszych moto to jeździłem raz tylko na husce znajomego 310 , ale dawałem radę mega fun z takiej mocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek919
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Dynowa
|
Wysłany: Sob 10:56, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
to sxf 350 sponiewiera Cie okrutnie
mam z 2015 350sxf to wiem co potrafi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 11:20, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
BartekB napisał: | Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź chłopaki
kwestia jest taka że jeśli nie wezmę tego sxf'a to będę musiał szukać, szukać i jeździć po całej Polsce
Ale głównie chodzi o cene :/ z tego co tam patrzyłem to taki exc od 16 w górę .. najciekawsze w granicach 20 k a tu mam dobry sprzęt za 11 k więc dla tego pytam czy mimo tej okazji lepiej dać sobie spokój ? czy wstrzymać się i zbierać na exc ?
dodam że jestem totalnym amatorem iz tych mocniejszych moto to jeździłem raz tylko na husce znajomego 310 , ale dawałem radę mega fun z takiej mocy |
dozbieraj i kupuj EXC, wiem że to łatwo powiedzieć, bo sam kupiłem SXa wieki temu ale wtedy kupowało się to co było
jako totalny amator szybciej i lepiej nauczysz się jazdy endurowej na EXCku niż na SX
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekB
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:37, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki Krzysiu za pomoc , jadę za chwilę się przejechać na nim zobaczę z czym to się je i czy dam radę na pewno mocno to przemyślę czy rzeczywiście nie dozbierać bo nie chce mi się sprzedawać po jednym sezonie i kupować nowego :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
e46
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 11:57, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
BartekB napisał: | Dzięki Krzysiu za pomoc , jadę za chwilę się przejechać na nim zobaczę z czym to się je i czy dam radę na pewno mocno to przemyślę czy rzeczywiście nie dozbierać bo nie chce mi się sprzedawać po jednym sezonie i kupować nowego :/ |
Ja śmigam na SXie z ekipą na endurakach i jakoś nie zauważyłem wielkich różnic w możliwościach. Podjazdy robimy tak samo, las i inne tereny bez róźnic. Oczywiście mowa o amatorskich zabawach, tor to co innego.
Powiem więcej - przejechałem się na 350 EXC i w porównaniu do SX'a o jest kanapa, zawias za miękki. Co kto lubi.
Co do silnika - charakterystyka jest taka sama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekB
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:06, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Hmm i znów ta podzielność zdań haha wracamy do punktu wyjśćia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 12:50, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
e46 napisał: |
Ja śmigam na SXie z ekipą na endurakach i jakoś nie zauważyłem wielkich różnic w możliwościach. Podjazdy robimy tak samo, las i inne tereny bez róźnic. Oczywiście mowa o amatorskich zabawach, tor to co innego.
Powiem więcej - przejechałem się na 350 EXC i w porównaniu do SX'a o jest kanapa, zawias za miękki. Co kto lubi.
Co do silnika - charakterystyka jest taka sama. |
charakterystyka nie jest taka sama, chociażby przez to że w SXF masz inne koło zamachowe i inne przełożenia,
poza tym las lasowi nierówny, u nas w terenie bardziej górzystym gdzie ścieżki bardziej są hard niż enduro jazda SXFem to męczarnia, w bardziej lajtowych klimatach nie ma dramatu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
e46
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 13:56, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
U nas na płaskim w większości śmigamy po żwirowniach i piaszczystych torach, po lasach też ale raczej przejazdowo niż upalamy. A w kopnym piachu mam wrażenie że na twardym zawiasie jeździ się lepiej.
Odnośnie koła zamachowego, to katalog części podaje te same numery dla EXC i SX 350 w roczniku 2011/2012, wiec nie wiem czemu miałoby to być co innego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 14:22, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
jak ktos mówi ze EXC i SX da sie jeździc podobnie to znaczy że nie wie co potrafi EXC w terenie i tyle
róznica jest i zawsze będzie, tor/ techniczne CC to teren dla crossówek,
takie lajtowne latanie eXC lepszy, własnie ze względu np na "tapczanowatość" sprzętu
ja mam z kolei inne odczucia bo jeżdze czasem po wąwozach trafiają sie ludzie na crossówkach - non stop im sie tam to gotuje, podjazdów nie dają rady bo im nawet ruszyc z miejsca cięzko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 14:31, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
e46 napisał: | U nas na płaskim w większości śmigamy po żwirowniach i piaszczystych torach, po lasach też ale raczej przejazdowo niż upalamy. A w kopnym piachu mam wrażenie że na twardym zawiasie jeździ się lepiej.
Odnośnie koła zamachowego, to katalog części podaje te same numery dla EXC i SX 350 w roczniku 2011/2012, wiec nie wiem czemu miałoby to być co innego |
jasne, na miękkim podłożu twardszy zawias jest lepszy,
co do koła zamachowego
ktm sxf 350 2011 : 77239005100 rotor efi
ktm sxf 350 2012 : 77239005100 rotor efi
ktm sxf 350 2013 : 77239005100 rotor efi
i teraz excf
2011 - nie było 350 excf
2012: . 77539005000 rotor
2013: 77539005000 rotor
w excf daje się większe i cięższe żeby spowolnić wkręcanie na obroty i zwiększyć płynność oddawania momentu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
e46
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 14:48, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Cytat: | w excf daje się większe i cięższe żeby spowolnić wkręcanie na obroty i zwiększyć płynność oddawania momentu. |
Faktycznie, różnica jednej cyferki, nie zauważyłem.
Zdecydowanie zgadzam się że na SX aż prosi się żeby iść pełnym ogniem, niezbyt lubi techniczne manewry z niskich obrotów. Ale ja akurat lubię tę agresywność...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekB
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:59, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Jeździłem dzisiaj właśnie na tym sxf i powiem wam ze kosmos totalny bardzo mocny ale bardzo fajnie liniowo oddaje moc . Myśle ze dam radę najwyżej pomęczę sie miesiąc 😁
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|