Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sxf 450 2008 Regulacja luzu zaworowego ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:21, 05 Lis 2017    Temat postu: Sxf 450 2008 Regulacja luzu zaworowego ?

Witam wszystkich, jestem od niedawna posiadaczem Ktm sxf 450 2008 rok silnik Rf4. Pojeździłem troche i od niedawna mam wrażenie jakbym słyszał stukot zaworów:/ Wszystko ok trzeba sprawdzić luzy, lecz nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jeślij chodzi o mechanikę to nie ma z tym problemu mam narzędzia i troszkę już porobiłem w mechanice dużo grzebania w TT 600S ale z tego co się dowiedziałem tutaj sytuacja ma się inaczej ponieważ są płytki nigdy jeszcze nie miałem z tym styczności dlatego nie chciał bym czegoś źle zrobić.
Wiecie gdzie znajdę jakoś fajnie to opisane jak się z tym uporać ? a może ktoś tutaj z forum pomoże i w skrócie opisze jak to zrobić bedę wdzięczny.

Zawory chce na pewno sobie sprawdzić, ale nie jestem do końca pewien czy to one akurat hałasują :/ Wydobywa się on prawdopodobnie z góry silnika jest to takie "rzegotanie" czy może to być wina pierścieni tłokowych a może coś innego ?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 19:23, 05 Lis 2017    Temat postu:

czołem, serwisówkę ściągniesz u mnie na stronie,(2009 450 sxf repair manual - silnk ten sam co w 2008) wszystko będzie opisane krok po kroku,
hałasowac może dużo rzeczy, ale napewno nie pierścienie, słychać na wolnych obrotach czy cały czas?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:02, 05 Lis 2017    Temat postu:

w skrócie - prosze bardzo - procedura ustawiania zaworów jak zwykle serwis to opiosuje, mierzysz luz, jak jest ok to ok, jak nie to wyciagasz płytke i doliczasz do niej tak zeby luz był odpowiedni. zakładasz płytke skręcasz i tyle. mozna i trzeba dla pewnosci jeszcze raz sprawdzic czy jest ok. serwisówka wszystko opisuje, czesto są całe tabelki nawet, zmierzony luz, zmierzona płytka - iw tabelce sie odczytuje jaka płytka powinna być

przy okazji posprawdzaj czy nie ma jakis widocznych uszkodzem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:58, 05 Lis 2017    Temat postu:

Dziekuje bardzo za odpowiedz Smile milo
Ok serwisowke sobie pobiore i bede kombinowal a powiedzcie mi czy cos wiecie na temat tych silnikow ktm z tych rocznikow silnik RF4 bo jakos bardzo malo opini i informacji jest u wujka google:)
Jeslij chodzi o halas to wydobywa sie on nawet na wolnych obrotach. Nie wiem czemu ale jakos wydaje mi sieze wydobywa sie on z okolic rozrusznika ? Czy to mozliwe ? Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:30, 05 Lis 2017    Temat postu:

a po co ci te opinie ? lepiej bedziesz spał w nocy czy jak ? Very Happy masz motocykl to chyba sam mozesz sobie zaopiniować czy jest dla ciebie ok czy nie..
silnik jak silnik, odpala jeździ wybucha jak trzeba Very Happy

wszystki jest mozliwe - ale co jest przyczyną to ciezko powiedziec. można by wróżyc z fusów - ale już późno i kawy nie bede parzył na noc...

jak moto swiezo kupiłeś to znajac zwłaszcza polskie realia trzeba by silnik rozebrac i go posprawdzac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 21:31, 05 Lis 2017    Temat postu:

silniki rf4 są dobre jak się o nie dba - wskazane częste zmiany oleju (8-10mth) i inspekcja pomp olejowych (co ok 100mth),
miałem moto z tym silnikiem , zrobiłem 500mth bez problemów.
co do dzwięku - w takich silnikach ciężko powiedziec co i gdzie dzwoni czy klekocze, nagraj film może coś wymyślimy,
a jak wciskasz sprzęgło to cichnie czy tak samo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateooo




Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:38, 05 Lis 2017    Temat postu:

Jak wciskam sprzęgło to dalej jest to samo Very Happy Jutro postaram się nagrać filmik i może coś uda się starym wyjadaczom wyłapać heh Very Happy Henio wiesz tak po prostu pytam bo jakoś bardzo przed zakupem się nie interesowałem opiniami tylko swoimi przekonaniami Very Happy A teraz po prostu postanowiłem coś poczytać i jakoś mało. Ja osobiście wychodzę z przekonania, że jak dbasz tak masz i wiele razy się to już u mnie sprawdziło, tym bardziej że jazda amatorska Razz Szkoda że na forum nie ma jakiś fajnie opisanych stronek z "polecenia" z częściami do ktm właśnie Very Happy Chyba że ja nie zauważyłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin