Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sxf 450 drogi w utrzymaniu ?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek45




Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Śro 21:22, 10 Gru 2014    Temat postu: sxf 450 drogi w utrzymaniu ?

Siema, mam zamiar przesiąść się z exc 125 na sxf'a450 i się zastanawiam czy będzie on dużo droższy w utrzymaniu, bo nie raz już słyszałem o tego typu motorach ''skarbonka''. NO to jak tak na prawdę z nimi jest ? (spokojnie dam radę z mocą, jeżdżę od dziecka Wink )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:32, 10 Gru 2014    Temat postu:

jeżdzac normalnie po torze koszta beda pewnie podobne. tylko że na jeden remont mozesz wywalic kilka tysiecy w sam silnik. w exc remonty tansze. ale rzadsze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 21:34, 10 Gru 2014    Temat postu:

450 SXF 2011: (silnik RF4 2007-2012) mam nabite 340mth
tlok co 100-120mth, korba 200mth, rozrząd - zmieniłem na 320, zawory jeszcze oryginał, i spokojnie jeszcze 100mth pożyją, na 270 zmieniłem tarcze,przekładkii sprężyny, z rzeczy dodatkowych to zmieniłem kosz sprzęłowy zewnętrzny bo oryginał zaczął wyglądać słabo (na 200mth) no i pompy oleju na 200 (profilaktycznie),i na 320 uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze silnika i jakies łożyska w skrzyni i na koszu.
zmiana oleju co 5-8mth, filtr co jazdę-dwie,
reszta części (łańcuch, opony,klocki,zawias,ślizgi itp) zużywają się normalnie jak w każdym poprzednim moto co miałem,

każde moto to "skarbonka" bo zawsze jest coś co można zmienić,ulepszyć, stuningować
, chyba że ktoś nic nie robi, jeżdzi do oporu a później stęka że tyyyle mu się posypało


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Śro 21:37, 10 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Śro 21:35, 10 Gru 2014    Temat postu:

dlaczego nie exc? troche mniej wyżyłowany a jak nie latasz po torze to moc enduraka ci spokojnie wystarczy. EXC 450 spokojnie polecam ale na RFS'sie. Jak jezdziłem honda xlr 250 i brat mi dał sie przejechac na exc 450 to dwa rozne swiaty.
(zaraz sie odezwa obroncy rocznika 2008) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 23:12, 10 Gru 2014    Temat postu:

sporo ludzi nie chce EXC bo są drozsze w zakupie. ale moim zdaniem warto dopłacic. chyba że ktoś lata stricte po torze, tylko z kolei wtedy na co komu 450tka ? jak 250tka bedzie zdecydowanie szybszy, no chyba że ktos wymiata ale twtedy raczej nie pytał by na forum jakie są koszta.

exc amatorsko na tor w zupełnosci wystarczy. do cross country nawet wyczynowego exc też spoko daje rade. ja widziałem dwa zawody w jednych startowałem i exc duzo lepiej sie spisywało niz crossówka.

a do enduro no to wiadomo tylko EXC. duzo lepszy zawias, lepszy silnik - wszystko lepsze. no i te 2000 zł wiecej w zakupie szybko sie zwróci w eksploatacji. a exc bez kwitów to juz całkiem sprawa niewiele drozsza od SXa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 0:57, 11 Gru 2014    Temat postu:

dlatego robię XCFa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek45




Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 9:53, 11 Gru 2014    Temat postu:

No ja jeżdżę w enduro i chce się zamienić gość na sxf i się zastanawiam czy się zamienić czy sprzedać i kupic exc, no bo w sumie opłaca mi się zamienić bo to starszy gość i chce coś mieć żeby na pole się przejechać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 13:34, 11 Gru 2014    Temat postu:

no to SXF do jazdy enduro sie kiepsko nadaje wiec troche bez sensu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek45




Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 13:55, 11 Gru 2014    Temat postu:

Tylko teraz tak ci z którymi jeżdżę wszyscy mają crossowki i nie narzekają,.także już sam nwm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 16:24, 11 Gru 2014    Temat postu:

powiem ci tak jak sam obserwuje - jak miałem crossówke to nie narzekałem. ale dopiero jak siadłem na enduraka widze róznice.

i prędzej czy później kazdy kto lata w enduro kupuje enduro. koniec i kropka ;P równie dobrze ktoś mógłby sobie scigacza kupic na oponach crossowych i powiedziec że fajnie mu sie lata, bo wygodna pozycja itp... ale i tak skonczy sie na EXC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 16:26, 11 Gru 2014    Temat postu:

SXF jest fajny do lasu, ale trzeba zrobić kilka modów, na tył opona jak najszersza (albo koło 18'), mapa zapłonu na soft, zawias rozmiękczyć, pokombinowac trochę z przełożeniami zębatek,
można pójśc dalej i zamontować cięższe koło zamachowe (lepszy dół, wolniej sie wkręca , jak EXC) wentylaotr chłodnicy, i większy bak - i masz idealne moto do endurowania, lżejsze niż EXC, z lepszym zawiasem i fajniejszą mocą niż 450 EXC

ja właśnie czekam na koło zamachowe i bak, koło 18' juz siedzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 16:28, 11 Gru 2014    Temat postu:

Piotrek45 napisał:
Tylko teraz tak ci z którymi jeżdżę wszyscy mają crossowki i nie narzekają,.także już sam nwm


Znasz powiedzenie:" jak się nie ma co się lubi..."?

Henio dobrze prawi - też miałem kiedyś SXFa, kupiłem nówkę, do jazdy troche po lesie trochę po torze. Okazało się, że jazda po lesie podobała mi się najbardziej, jeździłem tak sobie jakiś czas i było spoko. To że się męczyłem zrozumiałem dopiero jak kupiłem EXC i trochę nim polatałem - niebo a ziemia!
Różnica jest naprawdę duża. Enduro to nie tylko lampy i homologacja niezbędna do rejestracji... Różnic jest BARDZO dużo.
Trzeba dobierać sprzęt nie tylko do umiejętności ale i do konkretnych potrzeb i zastosowań...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Czw 16:49, 11 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek45




Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 16:46, 11 Gru 2014    Temat postu:

Tylko mam jeden problem, nie stać mnie żeby kupić moto z 2008 r bo z exc tylko takie roczniki widziałem ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 17:03, 11 Gru 2014    Temat postu:

no to cos kiepsko patrzyłes, bo starszych ktmów jest mnóstwo.

mało tego wg mnie i wielu osób lepiej kupic ktma z 2007 roku niz z 2008 roku. moze nie są najpiękniejsze. ale dla amatora są jeszcze lepsze - bo mają mega pancerne silniki. oleju po frytkach nalejesz i jeszcze pojeździsz troche Very Happy te nowsze są elastyczniejsze i fajnie jezdzą ale są delikatniejsze. dlatego smiało szukaj wczesniejszych lat.

aa i dziwne że stać by cie było na SFXa a nie stać na EXC Very Happy tak jak wspomniałem wczesniej - róznica sie zwróci i to nawet szybko Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 17:49, 11 Gru 2014    Temat postu:

Ja bym tak nie demonizował tych nowszych.
Z tym, że RFS jest bardziej idiotoodporny się zgadzam ale przy nowszym sprawdza sie powiedzenie:"jak dbasz tak masz". Poza tym w pozostałych aspektach(wygląd, poręczność, zawias, osiągi) nie ma co się czarować - nowsze/lepsze wrogiem dobrego...

Wystarczy pilnować interwałów serwisowych, dbać o olej oraz filtry i też zniesie wiele, bardzo wiele!
Sporo tego u nas latało(sam miałem pierwszy wypust bo produkcja 2007 ale modelowo 2008) i jakichś wybitnych problemów nie było. Ze starszymi zdarzały się muki, z nowszymi również. Takie uroki użytkowania wyczynowych motocykli...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin