|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek45
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Śro 21:22, 10 Gru 2014 Temat postu: sxf 450 drogi w utrzymaniu ? |
|
|
Siema, mam zamiar przesiąść się z exc 125 na sxf'a450 i się zastanawiam czy będzie on dużo droższy w utrzymaniu, bo nie raz już słyszałem o tego typu motorach ''skarbonka''. NO to jak tak na prawdę z nimi jest ? (spokojnie dam radę z mocą, jeżdżę od dziecka )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:32, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
jeżdzac normalnie po torze koszta beda pewnie podobne. tylko że na jeden remont mozesz wywalic kilka tysiecy w sam silnik. w exc remonty tansze. ale rzadsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 21:34, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
450 SXF 2011: (silnik RF4 2007-2012) mam nabite 340mth
tlok co 100-120mth, korba 200mth, rozrząd - zmieniłem na 320, zawory jeszcze oryginał, i spokojnie jeszcze 100mth pożyją, na 270 zmieniłem tarcze,przekładkii sprężyny, z rzeczy dodatkowych to zmieniłem kosz sprzęłowy zewnętrzny bo oryginał zaczął wyglądać słabo (na 200mth) no i pompy oleju na 200 (profilaktycznie),i na 320 uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze silnika i jakies łożyska w skrzyni i na koszu.
zmiana oleju co 5-8mth, filtr co jazdę-dwie,
reszta części (łańcuch, opony,klocki,zawias,ślizgi itp) zużywają się normalnie jak w każdym poprzednim moto co miałem,
każde moto to "skarbonka" bo zawsze jest coś co można zmienić,ulepszyć, stuningować
, chyba że ktoś nic nie robi, jeżdzi do oporu a później stęka że tyyyle mu się posypało
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Śro 21:37, 10 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Śro 21:35, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
dlaczego nie exc? troche mniej wyżyłowany a jak nie latasz po torze to moc enduraka ci spokojnie wystarczy. EXC 450 spokojnie polecam ale na RFS'sie. Jak jezdziłem honda xlr 250 i brat mi dał sie przejechac na exc 450 to dwa rozne swiaty.
(zaraz sie odezwa obroncy rocznika 2008)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 23:12, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
sporo ludzi nie chce EXC bo są drozsze w zakupie. ale moim zdaniem warto dopłacic. chyba że ktoś lata stricte po torze, tylko z kolei wtedy na co komu 450tka ? jak 250tka bedzie zdecydowanie szybszy, no chyba że ktos wymiata ale twtedy raczej nie pytał by na forum jakie są koszta.
exc amatorsko na tor w zupełnosci wystarczy. do cross country nawet wyczynowego exc też spoko daje rade. ja widziałem dwa zawody w jednych startowałem i exc duzo lepiej sie spisywało niz crossówka.
a do enduro no to wiadomo tylko EXC. duzo lepszy zawias, lepszy silnik - wszystko lepsze. no i te 2000 zł wiecej w zakupie szybko sie zwróci w eksploatacji. a exc bez kwitów to juz całkiem sprawa niewiele drozsza od SXa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 0:57, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
dlatego robię XCFa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek45
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 9:53, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
No ja jeżdżę w enduro i chce się zamienić gość na sxf i się zastanawiam czy się zamienić czy sprzedać i kupic exc, no bo w sumie opłaca mi się zamienić bo to starszy gość i chce coś mieć żeby na pole się przejechać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 13:34, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
no to SXF do jazdy enduro sie kiepsko nadaje wiec troche bez sensu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek45
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 13:55, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tylko teraz tak ci z którymi jeżdżę wszyscy mają crossowki i nie narzekają,.także już sam nwm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 16:24, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
powiem ci tak jak sam obserwuje - jak miałem crossówke to nie narzekałem. ale dopiero jak siadłem na enduraka widze róznice.
i prędzej czy później kazdy kto lata w enduro kupuje enduro. koniec i kropka ;P równie dobrze ktoś mógłby sobie scigacza kupic na oponach crossowych i powiedziec że fajnie mu sie lata, bo wygodna pozycja itp... ale i tak skonczy sie na EXC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 16:26, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
SXF jest fajny do lasu, ale trzeba zrobić kilka modów, na tył opona jak najszersza (albo koło 18'), mapa zapłonu na soft, zawias rozmiękczyć, pokombinowac trochę z przełożeniami zębatek,
można pójśc dalej i zamontować cięższe koło zamachowe (lepszy dół, wolniej sie wkręca , jak EXC) wentylaotr chłodnicy, i większy bak - i masz idealne moto do endurowania, lżejsze niż EXC, z lepszym zawiasem i fajniejszą mocą niż 450 EXC
ja właśnie czekam na koło zamachowe i bak, koło 18' juz siedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 16:28, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Piotrek45 napisał: | Tylko teraz tak ci z którymi jeżdżę wszyscy mają crossowki i nie narzekają,.także już sam nwm |
Znasz powiedzenie:" jak się nie ma co się lubi..."?
Henio dobrze prawi - też miałem kiedyś SXFa, kupiłem nówkę, do jazdy troche po lesie trochę po torze. Okazało się, że jazda po lesie podobała mi się najbardziej, jeździłem tak sobie jakiś czas i było spoko. To że się męczyłem zrozumiałem dopiero jak kupiłem EXC i trochę nim polatałem - niebo a ziemia!
Różnica jest naprawdę duża. Enduro to nie tylko lampy i homologacja niezbędna do rejestracji... Różnic jest BARDZO dużo.
Trzeba dobierać sprzęt nie tylko do umiejętności ale i do konkretnych potrzeb i zastosowań...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Czw 16:49, 11 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek45
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 16:46, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tylko mam jeden problem, nie stać mnie żeby kupić moto z 2008 r bo z exc tylko takie roczniki widziałem ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 17:03, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
no to cos kiepsko patrzyłes, bo starszych ktmów jest mnóstwo.
mało tego wg mnie i wielu osób lepiej kupic ktma z 2007 roku niz z 2008 roku. moze nie są najpiękniejsze. ale dla amatora są jeszcze lepsze - bo mają mega pancerne silniki. oleju po frytkach nalejesz i jeszcze pojeździsz troche te nowsze są elastyczniejsze i fajnie jezdzą ale są delikatniejsze. dlatego smiało szukaj wczesniejszych lat.
aa i dziwne że stać by cie było na SFXa a nie stać na EXC tak jak wspomniałem wczesniej - róznica sie zwróci i to nawet szybko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 17:49, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym tak nie demonizował tych nowszych.
Z tym, że RFS jest bardziej idiotoodporny się zgadzam ale przy nowszym sprawdza sie powiedzenie:"jak dbasz tak masz". Poza tym w pozostałych aspektach(wygląd, poręczność, zawias, osiągi) nie ma co się czarować - nowsze/lepsze wrogiem dobrego...
Wystarczy pilnować interwałów serwisowych, dbać o olej oraz filtry i też zniesie wiele, bardzo wiele!
Sporo tego u nas latało(sam miałem pierwszy wypust bo produkcja 2007 ale modelowo 2008) i jakichś wybitnych problemów nie było. Ze starszymi zdarzały się muki, z nowszymi również. Takie uroki użytkowania wyczynowych motocykli...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|