Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SXF 450 nie odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elchapo




Dołączył: 30 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:06, 04 Lut 2022    Temat postu: SXF 450 nie odpala

Cześć, ostatnio znalazłem chwilke czasu na dokończenie remontu w sxf 450, wymieniałem głowicę, bo w starej pękła prowadnica, oraz jedną z dźwigienek, pozostałe 3 zostały zregenerowane. Wszystko poskładane zgodnie ze sztuką, na nowych uszczelkach i z dynamometrem. Rozrząd ustawiony poprawnie - silnik zablokowany za pomocą śrubki zaostrzonej do czubka (wkrecilem ja w otwor na wale na dole silnika), płaskie strony do góry ustawione za pomocą płaskownika tak jak w serwisówce. Paliwo dostaje bo swieca jest mokra, iskra jest. Luzy zaworowe są książkowe. Problem polega na tym, że motocykl nie chce odpalić, próbuje na ssaniu - przed wcisnieciem startera wykonuje z 2-3 ruchy manetka zeby dysza w gazniku wtrysnela troszke paliwa na przepustnice. Po wcisnieciu startera po pierwszym obrocie silnik kręci bardzo szybko, jakby chciał odpalić, lecz po następnych 2-3 obrotach tylko kręci i kręci.. Kończą mi się pomysły co w nim nie gra, przed wymiana glowicy wszystko działalo jak trzeba - był mocny i odpalał na dotyk, tylko bardzo mocno kopcił. Proszę o pomoc, moze jakis posiadacz sxf 450 będzie wiedział o co chodzi? Czy to wina dekompresatora? Poniżej wrzucam film z tego jak wygląda próba odpalenia.
https://youtu.be/Zlx8YoEaNf0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 21:43, 04 Lut 2022    Temat postu:

skoro kręci to dekompresator wydaje sie byc ok - z uszkodzonym nie ma siły kręcic
przyczyn moze byc niestety wiele... szczelnosc głowicy ok ? obrabiane były gniazda ? iskra jest ? gaxnik czyszczony ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elchapo




Dołączył: 30 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:53, 04 Lut 2022    Temat postu:

Tak, tylko czy dekompresator odpowiednio się wyłącza? Głowica regenerowana była w zakładzie - powierzchnia planowana, gniazda frezowane i docierane pod odpowiednie zawory. Gaznik nie byl czyszczony, przed remontem normalnie na nim pracował, zreszta nawet gdyby był brudny to i tak moim zdaniem by zagadał, chociaz na chwile. Iskra jest, niebieska i mocna, na tej swiecy wczesniej motocykl pracował. Mozesz zobaczyc film moze to ci cos podpowie. Dzieki za odpowiedz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 9:23, 05 Lut 2022    Temat postu:

powierzchni sie nie planuje na wyrost... dopiero jakl jest z nią cos nie tak, tytanowych zaworów sie nie dociera. zacznij od sprawdzenia gaźnika - jak sam pisałes długo stał, układ wolnych obrotów jest łatwy do zapchania. dekompresator wyłącza sie dopiero jak ma kilkaset obrotów na minute wiec do rozruchu nie ma on znaczenia w tą strone, filmik jest prywatny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 15:08, 05 Lut 2022    Temat postu:

Powierzchnia już nie była zbyt ładna dlatego splanowalismy, zawory to zamienniki więc pewnie stalówki. Film już powinien być dostępny 🙂 Co do gaźnika to lukne dzisiaj.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 14:50, 10 Lut 2022    Temat postu:

Przeczyściłem gaźnik i już na prawdę nie mam pomysłów co z nim nie tak, kręci szybko, jakby chciał już łapać ale nie odpala... Może dekompresator się nie wyłącza?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 15:23, 10 Lut 2022    Temat postu:

juz pisałem - moze sie i nie wyłącza - to by klekotał po rozruchu, w trakcie rozruchu rozrusznikiem czy z kopki sa za wolne obroty zeby jeszcze sie wylączyl. on sie wyłącza przy około 800 obrotów - czyli w zasadzie wartosc taka że jak sie bardzo nisko zejdzie obrotami to ma szanse juz klekotac dekompresatorem a jeszcze nie zgasnąć wiec to nie tu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 23:10, 10 Lut 2022    Temat postu:

to rocznik 08-12? w tych silnikach po kilkuset mth wycierają się ząbki od autodeko na wałku wydechowym,
sprawdź czy odpali na 'pycha' - jeśli tak - to może być przyczyna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 0:24, 14 Lut 2022    Temat postu:

Tak to rocznik 7-12 dwa wałki, dźwigienki zaworowe, rozrusznik itp.. Przed wymiana glowicy odpalał normalnie, więc to chyba nie wytarta dzwigienka od dekompresatora, ale warto będzie sprawadzić czy nie odpali z zapychu. Trzeba będzie sprawdzić.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin