Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Urwany zawór wydechowy 450SX "05 :/
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavka450sx




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pią 15:59, 23 Gru 2011    Temat postu:

no i lux już wiem o co chodzi:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haski87
Gość






PostWysłany: Czw 14:04, 29 Gru 2011    Temat postu:

No to już jasne że zużyte zawory. Kupiłem tego Kata w maju więc jestem choć troszkę usprawiedliwiony. A poprzedni właściciel zapewniał że zawory są wymienione co dopiero a ja zrobiłem z 30 MTH może.. A taogólnie to cylinder leci do Anglii, tłok wiadomo ogólnie dostępny, zawory też. Musze jeszcze korbę sprawdzić i znaleźć głowicę bo ta jest masakracja. Jeżeli ktoś ma na zbyciu itp dać znać! Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:01, 29 Gru 2011    Temat postu:

ślesz może do Langcourt ten cylinder?i przez kogo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haski87
Gość






PostWysłany: Pią 16:24, 30 Gru 2011    Temat postu:

No dokładnie do Langcourt. Przez kolesia z Allegro. Może to mało profesjonalne ale nie znam nikogo innego kto mógłby to zrobić. Koleś ponoć sam to zawozi i przywozi.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:46, 30 Gru 2011    Temat postu:

to daj znać co i jak bo prawdopodobnie przez tego samego będę słał Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macca




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 19:32, 11 Paź 2014    Temat postu:

Witam panowie,
Zawsze latałem sprzętami na szosę, i jak wszyscy wiedzą w szosówkach raczej rzadko się ustawia zawory i nie miałem jeszcze okazji tego robić i kupiłem niedawno EXC 450 RFS i chciałbym sprawdzić stan zaworów co by mi zawory nie wpadły i nie wydać z 4 patole na remont.. i mniej więcej już wszystko czaję mianowicie. Do serwisu nie chcę oddawać bo u mnie w mieście sami partacze i zawsze wolę wszystko zrobić samemu, z głową i jeszcze zaoszczędzić ze stówkę..i czegoś się nauczyć.
Z tego co kombinuje to ma być to tak:
Między kapelusz(podkładkę) sprężyny, a dźwigienkę zaworową wkładam szczelinomierz 0.10 i ma on wejść z pewnym oporem, a 0.15 nie ma wejść za chu*a.

Kolejna sprawa: Metoda ustawiania na 1/6 się sprawdza? Jeśli tak to: mam odkręcić nakrętkę(10) tak żeby jeden kąt nakrętki spotkał się w linii prostej ze śrubą do regulacji na śrubokręt płaski tak? I wtedy mam(zależnie od potrzeby) dokręcić/odkręcić o jeden lub tyle ile będzie potrzebne kąt śruby tak?

Chyba na innym forum pisał ktoś coś w stylu, że zawory 0.40 i grubsze nie wymagają wymiany, 0.20 są średniawę, a 0.15 to wymagające wymiany. Czyli z jakiej paki ma być przerwa(szczelina) 0.40 skoro jakiś czas temu ustawił ktoś je na te 0.10 czy 0.12? Bo tylko tego nie czaję..

Sory z góry za pewnie takie banalne pytania, ale nie chcę czegoś zjebać i wiem, że spokojnie to ogarnę z jednym, może dwoma piwkami ale brakuję mi jeszcze trochę teorii Very Happy

Dzięki za pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:54, 11 Paź 2014    Temat postu:

kolego z tego co piszesz to zawory powili już się u Ciebie kończą (jeśli szczelinomierz mniejszy niż 0,15 Ci wchodzi z oporem pomiędzy kapelusz a dźwigienkę). Mnie osobiście metod na 1/6 nie przekonuje (może dlatego że nigdy jej nie próbowałem) ja osobiście robie tak pomiędzy grzybek zaworu a grzybek dźwigienki wkładam szczelinomierz dokręcam śrubkę regulacyjną aż poczuję lekki opór i wtedy dokręcam kontrę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macca




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 21:09, 11 Paź 2014    Temat postu:

Ja jeszcze nie rozbierałem pokrywy, po prostu zbieram informację jak to zrobić żeby czegoś nie zjebać.

Większość informacji już przyswoiłem i ogarniam tylko właśnie nie czaję tego, jak mam sprawdzić w jakim stanie mam te zawory, jak ocenić ich zużycie? Bo przecież powiedzmy poprzedni właściciel oddawał do serwisu na regulację i oni ustawili te zawory na te 0.10 czy 0.12. I teraz ja chcę je sprawdzić/ustawić więc zdejmuję pokrywę i co dalej..? Jak ocenić ich stan?

I z tym powyższym pytaniem łączy się właśnie to zdanie serwisanta wyczynów z Motox:

Jeśli między dźwigienkę zaworową a kapelusz trzymający
zabezpieczenie wchodzi szczelinomierz 0,20 to zawory są +- w
połowie osiadłe, zawory w dobrym stanie to szczelinomierz 0,40 i
grubszy, jeśli wchodzi 0,15 albo mniej to zawory są do wymiany i
nie warto z tym zwlekać

jak mogę włożyć szczelinomierz 0.40 skoro ileś tam godzin temu(pracy silnika) ustawiono je(zawory) na 0.10-0.12?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 21:18, 11 Paź 2014    Temat postu:

luz między dźwigienką zaworową i kapeluszem zaworu (B)
a zawory ustawiamy wsadzając szczelinomierz między śrubkę regulacji za zawór (A)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macca




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 21:21, 11 Paź 2014    Temat postu:

O stary jesteś mistrzem Very Happy Tak myślałem, że to jest jakiś banał..teraz już wszystko wiem i prawdopodobnie jutro zabieram się za to.

Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc Panowie!
Oby wynagrodziło wam się to w bezawaryjnie przejechanych motogodzinach Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 0:16, 12 Paź 2014    Temat postu:

A piwko proponuję po pracy jako uwieńczenie dobrej roboty Smile w trakcie może nieco rozmiękczyć czujność Cool szczególnie jak coś się robi pierwszy raz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macca




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 18:36, 13 Paź 2014    Temat postu:

Walczyłem dziś z tym po robocie i niestety nie udało mi się skończyć bo nie do końca wiem czy dobrze ustawiłem GMP i zrobiło się ciemno na dworzu, a nie mam światła w garażu i dopiero jutro dokończę..
i w związku z tym czy to możliwe, że nie wchodzi mi nawet 0,05 szczelinomierz pomiędzy tymi dwoma trzpieniami(śrubą do regulacji, a zaworem)? Próbowałem tam wciskać 0.10 i nie wchodziła więc wziąłem 0,05 i też nie wszedł.. więc nie wiem czy coś zjebałem z tym GMP czy byłyby aż tak ciasne? Bo 0,05 nie wchodzi ani na ssących, ani na wydechowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 18:44, 13 Paź 2014    Temat postu:

aby ustawić luz zaworowy musisz mieć tłok na samej górze
ponieważ to 4t to tłok może być 2 razy do góry przy różnych pozycjach wałka rozrządu
ciebie interesuje takie ustawienia wałka kiedy krzywki są do dołu
wtedy też jak chwycisz palcami dźwigienki zaworowe powinny mieć luz na boki i góra dół - obie (dlaczego luz - ponieważ nie są podparte krzywką i nie dociskają zaworów)
z tym wsadzeniem szczelinomierza to nie jest tak łatwo, warto aby był on zagięty na końcu w taki sposób aby szczelinomierz wchodził pod kątem prostym względem zaworów
jeżeli masz z tym problem to możesz też zamiast sprawdzać luz zaworowy od razu go ustawić
czyli luzujesz nakrętki, odkręcasz śrubki, wkładasz odpowiedni listek szczelinomierza, przykręcasz śrubę tak aby szczelinomierz chodził z pewnym lekkim oporem i kontrujesz nakrętką


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 18:45, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macca




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 19:08, 13 Paź 2014    Temat postu:

Okej, teraz już wiem co i jak z tym GMP i jutro na 99% to ogarnę Very Happy Na razie jeszcze lepiej bez browarów jak kolega wcześniej zaproponował Very Happy

W razie czego będę jutro spamował i jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macca




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 18:48, 14 Paź 2014    Temat postu:

Krzywki na dole, popychacze z lekkim luzem i zawory ustawione.. Wszystko ładnie poskladalem, zalalem nowym płynem chłodniczym, wciskam guzik od startera i zero reakcji :/ Rozrusznik nawet się nie kręci, po prostu nie ma żadnej reakcji na wciśnięcie guzika. Jakieś pomysły panowie co to może być? Jutro wymienię bezpiecznik..oby to było to, a wy macie jakieś sugestie co sprawdzać?

A no i z kopa normalnie pali, elegancko chodzi..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macca dnia Wto 19:10, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin