Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uszczelniacze lag ktm sx 125 z 2002 , WP 48
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
atomekx
Gość






PostWysłany: Pon 19:30, 19 Lis 2012    Temat postu: Uszczelniacze lag ktm sx 125 z 2002 , WP 48

Witam

Chce zmienic olej w przednich amortyzatorach bo jeszcze nigdy tam nie zagladałem. Doradzono mi odrazu zmiane uszczelniaczy. Moze ktos posiada rozmiar takich simeringów i oznaczenia zamienników? Mam w poblizu dobry sklep z uszczelnieniami ale musze wiedzieć co chce Smile.. Chodzi o komplet olejowy i pyłowy Smile...

Pozdrawiam

Tomek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:39, 19 Lis 2012    Temat postu:

Z tego co wiem to uszczelniacze tylko OEM.
Każdy zamiennik nie wytrzyma tyle co oryginał.
Czyli zasada kto oszczędza ten płaci dwa razy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:54, 19 Lis 2012    Temat postu:

nie do konca sie zgodze. mi na zimowy okres rok temu rozszczeliły sie ( mycie w zimny dzien na myjce z ciepłąwodą - na przyszłosc nie polecam Very Happy ) wiec do sklepu i jest opcja jakies zamienniki lepsza za 60 zł, zestaw uszczelnaicze olejowe i pyłowe za cos ponad 100 zł albo zamienniki ( moge podac potem nazwe konkretnie ) za jakies 30 zł. jak to u studenta bywa z kasa sie nie przelewa. kupiłem te za 30 zł plus oliwka. zmieniłem. ( nie mam zadnych pro narzędzi wbijałem uszczelnaicz takimi metodami że jakby to zobaczył mechanik to by padł ze smiechu ) smigam rok, a smigam w sumie sporo po torach motocrossowych gdzie zawieh nie raz wbija sie do konca ( że nadgarstki dostaja ostro ) i nic Very Happy nawet sie nie pocą. na lato jedynie wpadłem na pomysł zmiany oleju wiec troche rozebrałem zawieszenie i zmieniłem olej + czyszczenie. ale akurat wtedy uszczelnaiczy nie zaczepiałem, nie rozpoławiałem lag. także płacąc za oem albo te nawet lepsze za 60 zł wcale duzo bym nei zyskał

bo włąsciwie amortyzator powinno sie co sezon regenerowac tzn przynajmniej zmienic olej no i od razu mozna uszczelniacze. wiec jak czesc za 30 zł spokojnie rok przetrzymała to nie widze wiekszego sensu zeby wkłaac czesc za 100 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
atomekx
Gość






PostWysłany: Wto 17:11, 20 Lis 2012    Temat postu: Uszczelniacze lag ktm sx 125 z 2002 , WP 48

Witam

To ze nie sa orginalne , tzn nie kupione u KTM nie oznacza ze sa słabej jakosći. Widze ze SKF robił uszczelnienia dla ktm. Niestety nie moge znalesc oznaczeń simeringów . Dlatego pytam czy moze ktos wiedziec co dokładnie szukać. Nie chce rozbierac i dopiero jezdzic i szukać cos podobnego.
A tak przy okazji jakie sa nr ktm do tych uszczelniaczy , bo te co mam zostały zastapione i nie podaja nowych Sad...

Pozdrawiam

Tomek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Wto 17:22, 20 Lis 2012    Temat postu:

Witam,
[link widoczny dla zalogowanych]

U mnie jest takie coś ^. Rozumiem że standardowa regeneracja to wymiana uszczelniacza (numer 17) oraz wymiana oleju. Na schemacie podany wymiar uszczelniaczy to OIL SEAL RING 43X53,15X9,5. Jednak na alledrogo znalazłem: [link widoczny dla zalogowanych]
Mimo tego że jest dedykowany do mojego modelu wymiar się trochę różni:

-43*52,7*9,5/10,5
-43*53,15*9,5

I nie wiem czy mi tutaj podpasują. A jak pójdę do lokalnego sklepu z uszczelniaczami nie dostanę ich takimi dokładnymi wymiarami. dostanę pewnie 43*53*9.5.

Jeżeli te różnice są takie nie wielkie to chyba podpasuje?
Jakie znaczenie ma numer 16: SUPPORT RING 45 X 52,5 X 1,5.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Wto 17:26, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:24, 20 Lis 2012    Temat postu:

bo masz 2 typy uszczelniaczy olejowe i uszczelniające i musisz i te i te wymienić
oprócz tych które widać na ladze są jeszcze jedne olejowe które są głębiej w ladze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
77kanzas




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:41, 20 Lis 2012    Temat postu:

chodzi ci chyba o olejowe i przeciw kurzowe.
W sklepie z zimeringami raczej nie dostaniesz(przynajmniej w łodzi) bo są trochę nie typowe podwójne to jest ten właśnie wymiar 9,5 10,5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:56, 20 Lis 2012    Temat postu:

hmm ja bym sie nie bawił w kupowanie uszczelniaczy ze sklepu rolniczego/motoryzacyjnego. oczywiscie nie mówie że nie są do dostania. ale trudno bedzie znalesc spełniające dane warunki. sam wymiar to jedno, liczy sie jeszcze materiał itp. inny uszczelniacz idzie gdzies do ciągnika który w zasadzie chroni przed wodą z grubsza. a co innego uszczelniacz który jako tako sporo musi znieść. a i tak jak mówiłem ja dałem 30 zł firmy blackway i smiga Very Happy bez kombinacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Śro 15:30, 21 Lis 2012    Temat postu:

To w takim razie gdzie ich szukać, allegro te linki co podałem? Jeszcze ten przeciw kurzowy. To kurde ja już nie wiem gdzie je mogę dostać :/. Na alledrogo te pyłowe drugie tyle co olejowe będą kosztować. Na ktmsklep.pl nie ma tych uszczelniaczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
77kanzas




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:04, 21 Lis 2012    Temat postu:

jak przeciw kurzowy jest cały nie spękany i guma mięka to możesz zostawić stare jak nie masz kasy, a uszczelniające kup gdzie ci wygodniej lub taniej tylko nie raz zaoszczędzenie paru groszy kończy się powtórną robotą jak kupisz jakiś badziew.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 17:32, 22 Lis 2012    Temat postu:

Zrobie mały OT Very Happy
Każdy wie że olej wraz z uszczelniaczami przydało by się zminić co sezon. Uszczelniacze rozumiem by nie parciały etc, ale olej czemu? na starym oleju bardziej sprężyny się zużywają czy jak ? - głupie może pytanie ale troszkę nurtuje mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 17:40, 22 Lis 2012    Temat postu:

tam wszystko pracuje jest duzo aluminium które sie wyciera. zobacz ze nie wylewasz bialutkiego oleju tylko czarny. ten cały pył i syf w tym oleju działa po pewnym czasie jak pasta scierna. po 2 olej ulega przepracowaniu działa na niego temperatura, no i jak musi sie non stop przeciskać przez mały otworek te całe łancuchy i wiązania pękaja ( chemikiem nie jestem ) i traci swoje własciwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 17:43, 22 Lis 2012    Temat postu:

olej jak każda substancja zmienia swoje właściwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 17:47, 22 Lis 2012    Temat postu:

Ok, czyli jest jak po części myślałem, ale także myslałem że dzieję się tam coś takiego o czym nie wiem Very Happy.
A jeszcze takie pytanie. Ile okołu oleju na lage wchodzi, podobno 450ml? Prawda? Bo nie wiem czy jak sie brać za zmianę oleju czy litr starczy Very Happy

Edit:

Słabo może tutaj widać na schemacie ale nr 17 to uszczalniacz olejowy, zaś 19 to przeciwkurzowy.
Co jest ciekawe przeglądam różne serwisówki do exc 400 i w jednej piszą że uszczelniacze olejowe mają 43X53,15X9,5, w drugiej że maja 43 X 52,9 X 9,5, a na allegro to już totalny kosmos z wymiarami, więc które są tymi poprawnymi Very Happy? Co do przeciwkurzowych w 2serwisówkach znalazłem wymiar 43 X 53,4 X 11,8


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Czw 18:42, 22 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:25, 22 Lis 2012    Temat postu:

oleju wchodzi 450-550 ml. pomiar w ml nie jest do konca adekwatny, lepiej jest mierzyc wysokosc lustra oleju od górnej krawędzi lagi. popatrz sobie w necie albo serwisówce o co chodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin