|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson Robinson
Gość
|
Wysłany: Wto 19:48, 12 Lut 2013 Temat postu: Wymiana Łożysk |
|
|
Panowie problem pewnie opisany w serwisówce ale nie po Polsku przyda się mi i pewnie wielu innym.Mianowicie chodzi o wymianę łożysk silnika z kraterów tych małych i tych dużych w 4 suwowych silnikach. Czy ktoś może opisać poprawną procedurę wyciągnięcia i ponownego wciśnięcia takiego łożyska,używanych narzędzi klejów itd itd. mój problem polega na małym igiełkowym łożysku od pompy wody które znajduje się w kraterze ze skrzynią biegów w sx-f 450 z 2008 roku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:37, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
wyciągasz w miare możliwosci, albo od tyłu wybijasz/wyprasowujesz. albo jak nie ma dojscia od drugiej strony to specjalnym wybijakiem z koncówką którą skręcając rozchyla sie i łapie łozysko. jak wyciagasz łozysko to bez sensu wsadzać je z powrotem. lepiej wymieniac. zwykle przy wyciaganiu łozysko ulega uszkodzeniu. co do klejów - zaleznie od sytuacji, ale zazwyczaj nie są uzywane. to juz dokładnie serwisówka pokazuje, i nie trzeba znać język żeby obczaic na fotce symbol kleju o ile jest mozliwosc zawsze warto podgrzać kartery wtedy łatwiej wychodzi i mniej sie uszkadza gniazdo. tyle w temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21:07, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
jeżeli masz możliwość wybić łożysko - to używaj do tego nasadek od klucza
łożysko musisz wybijać równolegle aby czasami nie zablokowało się po ukosie
przydatnym narzędziem przy wszystkich pracach z łożyskami jest opalarka.
ja u siebie miałem duży problem tak jak ty z łożyskiem igiełkowym w otworze nie przelotowym
wybiłem je imbusem
skróciłem krótsze ramie aby mi weszło przez środek łożyska, zahaczałem od dołu łożyska i powoli okręcając udało mi się je "wybić". Drugi koniec imbusa włożyłem w imadło ponieważ ciężko byłoby je trzymać. Kartery w ręce i pukamy. Wyszło bez problemów.
W tym sezonie oczywiście mam zamiar wyposażyć się w zestaw ściągaczy kinetycznych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 21:10, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|