|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 20:51, 29 Gru 2017 Temat postu: Wymiana zaworów i docieranie |
|
|
Witam.
W swoim SX 450 RFS postanowiłem wymienić zawory. Kupiłem oryginalny zestaw ktm (DonPedro, dzięki za zawory i dobrą cenę )
Rozebrałem głowicę, rozpiąłem zawory.
Teraz moje 2 pytania?
Czy te zaznaczone strzałką na czerwono musi być? Oglądałem filmik jak gość na yt z LoboMotocykle robił głowicę exc 520 i tego tam nie było?
I drugie pytanie. W zestawie miałem jeszcze taką jak by podkładkę, zaznaczone czerwoną strzałką. W które miejsce to się montuje? W starych zaworach jak rozpinałem nie miałem tego.
Dzięki za pomoc i odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 21:45, 29 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
widocznie to patałachy skoro tego nie było
to idzie miecy spręzyny a głowice, podkładka zeby spręzyny nie wybijały głowicy
i na fotce chyba widac stare podkładki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Sob 10:50, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Tak to sa stare. Ale one sa takie grube. Z jakies 5mm maja. A te co mam w zestawie to takie cienkie. Tak ma byc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Sob 12:00, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Oryginalne są cieniutkie. Może ktoś wytoczył i zamontował te grube, bo myślał że sprężyny wybiły otwory w głowicy i w ten sposób chciał to naprawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Sob 12:26, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Płaszczyzna na głowicy jest nie ruszona.
Na eBayu widziałem, że w jednej głowicy są takie same grube "podkładki". Tu jest ta aukcji, na zumie widać to bardzo dobrze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Sob 12:56, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
A moze masz zestaw zaworów kibblewhite i tam dają grubsze podkladki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Sob 13:02, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Tego nie jestem w stanie stwierdzić. Ogólnie stare zawory nie są takie złe, bo nawet nie są podcięte i nie były zapadłe w gniazdach zaworowych. Ale jak demontowałem jeden z zaworów wydechowych to pękła w nim sprężyna ta zewnętrzna.
PS. Faktycznie jak wrzuciłem nazwę co podałeś w google "kibblewhite ktm rfs" to tam jest zestaw własnie z tą grubą podkładką.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Sob 13:04, 30 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:53, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
czesto amerykance wstawiaja te zawory do swoich rfsow, ponos ssace duzo wiecej wytrzymuja od odyginalnych ktmowskich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 23:31, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
nie wiem czy przy tytanowych zaworach nie były takie grube przypadkiem podkładki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Wto 12:40, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Przy wymianie zaworów kazdorazowo obrabiacie gniazda? Czy to zalezy od ich stanu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 12:55, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
zalezy od stanu
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 15:51, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Jak dajesz nowe zawory to docierasz zawsze. Pasta do docierania i coś z przyssawką. Jak dobrze dotrzesz to na grzybku robią Ci się takie jaśniejsze 2 krawędzie. Potem zakładasz sprężynę, zabezpieczenia i w zależności, który to zawór bierzesz trochę benzyny ekstrakcyjnej i sprawdzasz czy nie cieknie. Jak nie cieknie przez zawór tzn dobrze dotarty i szczelny i tak powtarzasz z każdym.
A jak chcesz tylko skontrolować czy grzybki w zaworach nie są podcięte za mocno i potem je montować na nowo lepiej znaczyć zawory i wkładać je w te same gniazda, z których się wyjęło je.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Wto 16:24, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Na ssacych mam gniazda lekko zaokrąglone oczywiscie zawory juz podcięte więc do wymiany i tak sie zastanawiam czy dotrze to nowym zaworem czy dawać do frezowania. Natomiast wydechy gniazda i zawory są w porzadku ale tez nie wiem czy profilaktycznie nie wymienic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 16:30, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
mentor - to taka forumowa teoria - pyk nowe zawory docieranie i jazda
ale chodzi nie tyle o dotarcie jednej płaszczyzny do drugiej a o to żeby linia przylegania nie była ani za szeroka ani za waska
za waska - to szybko wybije zawór, jak za szeroka - bedzie mniejsza siła docisku i bedzie wieksza nieszczelność. serwisówka dokładnie podaje ten parametr, i dlatego sie frezuje - zeby nadac odpowiednia szerokość powierzchni przylegania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toivias
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kato
|
Wysłany: Czw 9:01, 08 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Panowie, co z docieraniem tytanowych zaworów?
W serwisówce wyraźnie jest napisane, żeby ich nie docierać z uwagi na powierzchniową powłokę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|