|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mkrawczyk3@
Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:07, 16 Mar 2017 Temat postu: Wysprzęglik |
|
|
Siemanko, pisałem już w innym temacie ale moim zdaniem lepiej stworzyć temat w odpowiednim dziale.
Sprawa jest następująca kwestia polega na WYSPRZĘGLIKU do KTM SX 250 w 2t z 2002r.
Potrzebuję wymiemienić wysprzęglik i zastanawiam się czy mogę zastąpić aktualny 75032061044 wysprzęglik ( posiada odpowietrznik w korpusie wysprzęglika ) na wysprzęglik z nowszych modeli (75032061044 na 54832061044 ) i dać śrubę z odpowietrzeniem jakie to ma miejsce w nowszych modelach.
Wiem że mój wysprzęglik ( 75032061044 magura ) działa na oleju dedykowanym Magury a wysprzęglik (54832061044 brembo ) działa na płyn DOT.
Pytanie jest tylko jedno czy wymiary/mocowanie/miejsce pod śruby jest takie samo w magurze jak i w brembo ?
Mam nadzieję że w miare czytelnie i zrozumiale to ująłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:41, 30 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dobre pytanie, też szukałem odpowiedzi dałem sobie spokój bo odratowałem stary wysprzęglik polerujące wnętrze najdrobniejsza wełną stalową + wjechał nowy nieco grubszy oring, wysprzęglik póki co działa dobrze i nie przepuszcza. Ale podpinam się do pytania bo jest to ciekawy temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Czw 21:43, 30 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Na moje oko powinno być ok. Tylko że do tego potrzebujesz pompę brembo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mkrawczyk3@
Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:38, 09 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Kiedyś postaram się opisać wszystko ale najważniejsze jest to że TAK da się tak zrobić jak opisywałem
Ps. Dlaczego potrzebuje pompę brembo ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mkrawczyk3@ dnia Nie 16:19, 09 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Nie 18:40, 09 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No pompa Brembo chodzi na płyn hamulcowy a Magura na hydrauliczny. Chyba że to nie robi żadnej różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 21:19, 09 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
robi. jak wlejesz dot4 zamiast lhm/magura fluid to spuchną uszczelki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pon 5:45, 10 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Tak myslalem. To w takim razie trzeba wsio zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 6:55, 10 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
pompa musi działać na płynie takim jaki jest zalany fabrycznie.
ale wysprzegliki potrafia działać na inny płyn. bo tam jest tylko jeden oring
nie wiem jak w 2T sprawa wygląda
ale w 4T da sie wrzucic do RFSa wysprzęglik brembo z nowszego modelu i pasuje na mineralnym i nic nie puchnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 14:55, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat.
Poszukuję możliwości zmniejszenia siły nacisku klamki sprzęgła w sxf 350 2011
Od razu tylko powiem że nie są dla mnie ważna długości skoków klamki itd., ważne aby działało lżej.
1. Czy są pompy brembo mniejsze niż farbryczne 10mm? Nie mogę znaleźć w sklepach i używkach.
Ew. Jakieś zamienniki Magury itp.
2. Czy tłoczki wysprzęglików ktm są różnych średnich zależnie od modelów/lat produkcji? Jednym pytaniem czy jest możliwość ingerencji w ten element?
3. Sprężyny sprzegłowe - może ktoś przerabiał temat podmiany na sprężyny o mniejszym nacisku i czy jest zapas aby sprzęgło się jeszcze nie ślizgało? Jeśli tak to w ogóle od jakiego modelu szukać podobnych rozmiarem sprężyn?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie i sprawdzone patenty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 15:12, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Mozesz wsadzic pompe sprzegla z jaliejs 85tki tam sa male tloczki.
Sprezym nie ma sensu bo sprzeglo szybko poleci. Nie masz ddsa u siebie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 15:50, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie DDS. To 2011. Normalnie 6 spręzyn.
Ale te DDSy też wcale nie chodzą tak lekko jak np. w exc 2008-2011
A tej pompy poszukam, zobaczę.
W ogóle to się przymierzam do sx350 z exc i pare rzeczy mi brakuje. Nie wiem czy to ogarnę i czy się polubimy z sxem
Najbardziej przeszkadza mi to sprzęgło i przełożenia.
Chciałbym jeszcze uzupełnić to sprzęgło o taką sprężynę talerzową z exc JUDDER SPRING numer ktm - 78032009000. Ona odpowiada za bardziej precyzyjne dozowanie sprzęgła w momencie styku tarcz i przekładek. To prosty patent a czuć go praktyce mocno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 15:57, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
u mnie w 300tce na DDSie sprzegło chodziło że pompowałem pół dnia jednym palcem trialowe sztuczki i sie w ogóle nie męczyłem chodziło mega lekko. DDS musi chodzić lżej z fizycznych zależnosci
wiem ze zawodnicy sobie wrzucaja pompy z 85tek ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 16:24, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Porównywałem do exc 350 2015 i exc 2502T 2013 - w obu jakoś tak ciężej niż w moim starym 2009
Ale może takie mi się trafiły egzemplarze.
Mam tu też kilka 2008-2010 cały przekrój od 400ki do 530 i w każdym inaczej
Nie że ciężko... ale wyczuwalnie ciężej.
Ta pompa chyba najlepszy kierunek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 16:59, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Tylko kwestia pompy w sprzegle nic nie zmienisz.
Cgyba ze ddsa wrzucisz alw nie wiem czy sie da
Co dp wgzemplarza to zgadza sie nie wiem czemu ale rozne moto identycznie roznie potrafia chodzic. Podejrzewam ze to kwestia uszczelnien. Ja u siebie teraz wymienilem zestaw naprawczy pompy sprzegla i chodzi zdecydowanie lzej. Stary zwstaw wizualbie bardzo dobry .... a jednak
Mozna pomyslec jeszcze nad klamka inna. Ta midwest niby ciekawa ale za 450 zl to praktycznie cena mniejszej pompy a lepiek miec pompe mniejsza niz klamke ktora mozna uszkodzic. Pomijam ze mi ta klamka nie lezy zbyt kanciasta i zle zrobiona dla niektorych moto - podpiera zawsze tloczek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 17:15, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ta pompa, po zniżkach, nawet nowa w ktm, nie jest jakoś powalająco droga bo około 800zł, hmmm
Co do klamek, to ja też mam swoją ulubioną klamkę z Powerpartsa i np. te niełamki w ogóle mi nie pasują
A jeszcze w ramach testów i z ciekawości wyjmę ze dwie sprężyny z kosza i zobaczymy ile tam jest zapasu w sztywności sprężyn do momentu ślizgania sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|