Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup SX 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hopkins




Dołączył: 02 Gru 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krynica Zdrój, Nowy Sącz, Poland

PostWysłany: Pon 19:08, 03 Gru 2018    Temat postu: Zakup SX 125

Zakupiłem SX125 z rocznika 2003. Mam już swoje lata a na drodze i w lekkim terenie poruszam się na 950 ADV. Naszło mnie na 2T i spełniłem marzenie. Moto naprawdę w dobrym stanie i wstyd było nie wziąść. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie rozkręcił to i owo. Pytanie 1: na membranach mam luz na kartki papieru - czy już należałoby je wymienić? Odwróciłem ale nic to nie zmieniło. Pytanie 2: charakterystyka SX jaka jest wiemy ale chciałbym dołożyć obciążenie na magneto. Czy warto i czy robić je samemu czy kupować - a może ktoś z was ma? Pytanie 3: gdzieś wyczytałem że ktm mają możliwość jakby wyboru mapy zapłonu wpinając lub wypinając jakiś kabel. Czy mój rocznik to posiada? Pytanie 4: czy mogę załozyć oponę 120/90 19 zamiast 100 bo po torze nie jeżdzę na razie a trakcja w lesie trochę słaba.
To na razie na początek bo pytań będę miał więcej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:38, 03 Gru 2018    Temat postu:

w serwisówce masz opisane jaki masz dopuszczalny luz - zmierz i wyjdzie co i jak
do tego modelu nie wiem czy nie były dostepne takie "listki" papieru do podłożenia pod tą blaszke dociskową zeby docisnąc lepiej listki całe do koszyka
- odwracanie nie jest za dobrym rozwiązaniem, bo materiał wypracowany w jedna strone, w druga często szybko peka
2) mozesz zrobic samemu jak masz o tym pojęcie, jak nie masz - to kup gotowca,
3) mają oczywiscie - ale nie w 2003 roku, dopiero po 2007 roku takie bajery a i to w 250/300 w 125 nie wiem czy w ogóle były zmienne mapy - tam nie bardzo jest co osłabiac
4) mozesz spokojnie do 120stki mozna ładować gorzej wiecej, bo dosc mocno zamula motocykl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hopkins




Dołączył: 02 Gru 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krynica Zdrój, Nowy Sącz, Poland

PostWysłany: Pon 22:15, 03 Gru 2018    Temat postu:

Dziękuję henio12323 za rzetelne odpowiedzi. Widze że wiedze masz w jednym palcu. Czy masz może jakieś namiary lub dojscia gdzie takie obciążniki można dostać? Znalazłem coś z usa ale czy można to dostać u nas? Miałeś kiedyśw styczność z takim obciążnikiem? Jest to prawda co piszą że jest łagodniejsza reakcja ale na mocy nie traci tylko wolniej wchodzi na obroty czy to tylko takie placebo użytkowników?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:23, 03 Gru 2018    Temat postu:

do tego modelu nie widziałem jeszcze takich, szukaj za granica jakies ebaye - tam sie wiecej ludzi w to bawi.
tak sam chyba sobie załoze do swojego motocykla takie coś i tez zza granicy sciagane
fizyki nie oszukasz - wieksza masa jak sie kręci to daje wiekszy moment obrotowy kosztem góry obrotowej, i tak mało kto leci 100% na odcinie - wiec nie odczuje spadku mocy na tak wysokich obrotach, za to z dołu cośtam czuć - stąd moze opinia ze góry nie traci
tylko tez ze 125tki sie cudów nie osiągnie zwłaszcza w SXie - ale na pewno róznica bedzie jakas odczuwalna ( zaleznie ile jeszcze sie tego odważnika dorzuci )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Nie 7:03, 09 Gru 2018    Temat postu:

Poszukaj zapłonu z Exc, automatycznie masz już cięższe Magneto i tak samo zastosuj membranę z Exc 250/300 starszej generacji. Wtedy ten motocykl od dołu tak idzie jak 300 tylko że z mniejszym zapasem mocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 10:45, 09 Gru 2018    Temat postu:

Z tym ciężkim magnetem i jakąś dodatkową masą to radzę uważać - widziałem już 3 przypadki pękniętego (odłamanego) wału w 125 (gdybym nie zobaczył to bym nie uwierzył).
Jeżeli chcesz zamienić SXa w sprzęt typowo do enduro (a o jakimś lataniu po lesie to już w ogóle nie wspominam) to jest to nieopłacalne. Oprócz silnika konieczne jest przystosowanie zawieszenia. Las - te silniki w ogóle się do tego nie nadają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hopkins




Dołączył: 02 Gru 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krynica Zdrój, Nowy Sącz, Poland

PostWysłany: Nie 13:42, 09 Gru 2018    Temat postu:

Pewnie że nie ma takiego komfortu ale jestem amatorem, tarfił sie zadbany sx w takich piwniadzach że wstyd byłoby nie kupic. Według wyszukiwarki to sx a exc ma to samo koło magnesowe. Zawieszenie udało mi sie dostosowac tak ze ja jestem zadowolony. A na podjazdach w porównaniu do reszty kolegów na jakiś wr450 to to wlatuje a oni nie. A nawet jak stane to biore go prawie na plecy. Wiadomo przydałaby sie krótka jedynka, koło 18 z balonem itp ale wole jeździć niż marudzić. Takie obciazenia robi firma steellheavy z usa. Bylem na forum chwala sobie to ludzie ze wugładza charakterystyke tego silnika jesli mozna tak powiedziec o 125 2T.Kajtek Dbl jestes pewny zeagneto z exv jest ciezsze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 21:47, 09 Gru 2018    Temat postu:

Nie wiem jak w starszych rocznika ale od 2007 na 100% jest inne magneto.
Nawet nie chodzi o komfort (chociaż tu też SXa nawet nie ma co porównywać np do EXC) ale silnik z setki męczy się przy jeździe po lesie. Poza tym jeżeli chcesz jechać gdzieś dalej to dodatkowe paliwo w plecaku a przy częstszych "wypadach" tłok trzeba zmieniać 2-3 razy w sezonie. Niektórzy w ogłoszeniach wypisują, jako zaletę, że używany amatorsko po lesie - to jest dla tych silników gorsze niż jazda na torze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hopkins




Dołączył: 02 Gru 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krynica Zdrój, Nowy Sącz, Poland

PostWysłany: Nie 22:34, 09 Gru 2018    Temat postu:

Wszystko to masz racje. Dodajmy tego że trzeba umieć posługiwać się motocyklem według jego zaleceń. Jak będziesz jeździł na niskich obrotach i wysokich biegach to zabijesz szybko każdego singla. Tak jak każde 2T powinno sie jednak wysoko kręcić. Większe mniej mniejsze bardziej. I takie 125 to czy exc czy sx na jedno kopyto. Sprawdzałem po częściach w tym roczniku i czy exc czy sx to wał ten sam, cylinder to samo, magneto to samo , tłok tylko 2 lub jedno pierścieniowy, przełożenie skrzyni troche inne. koło tył. Na co dzień poruszam sie 950adv i to nie tylko po asfalcie. I chciałem coś do podciągnięcia technicznej jazdy a 125 mi to daje. Gadałem już z tokarzem i powiedział że podoła zadaniu. Wagę ustaliłem na 250g. A jak już będę tłoka zmieniał to kupię 2 pierścieniowego wossnera
i jakoś to będzie. A przy jeździe raz w tygodniu jade sobie po prostu zbiornik wyjeździć to da radę. Tylko czy waga nie za mała tego obciążenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 23:29, 09 Gru 2018    Temat postu:

FLYWHEEL KOKUSAN 2K-1/2K-4 '97 - 54739005000
FLYWHEEL KOKUSAN 2K-3 '98 - 50339005200

Wały też są inne - do EXC szły bez wypełniaczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 23:30, 09 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hopkins




Dołączył: 02 Gru 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krynica Zdrój, Nowy Sącz, Poland

PostWysłany: Pon 10:01, 10 Gru 2018    Temat postu:

Fourier faktycznie masz racje inne są magneta i wały też - przepraszam choć na fiszce niby wyswietlało te same numery. Radzicie magneto szukać a nie dawać obciążenie? Nie wiem czy po prostu nie wrzucę na początek opony 120/90 19 i mam moussa 100/90 19 i zobaczymy jaka będzie reakcja sety na taki zestaw

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 10:34, 10 Gru 2018    Temat postu:

moze inaczej - pojeździj sam ocen, troche polatasz i pewnie zechcesz zmienic na cos normalnego do enduro Very Happy bez kombinacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin