|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lecha1koks
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:47, 22 Kwi 2013 Temat postu: Zalany SX 250 2t |
|
|
Witam jak w temacie będąc uczestnikiem pewnego rajdu(Rajd Pałuk)Było sporo przeszkód wodnych i zazwyczaj dość głębokich i sprawa wygląda tak.Przejeżdżając przez jakiś zbiornik wodny nagle zrobiło się strasznie głęboko i maszyna zassała wody do filtra co z tym fantem teraz zrobić?Oczywiście motor zgasł.To ciach go na suchy ląd i filtr wyciągnięty został motor na koło woda wylana i stracił tak jak by kompresje filtr wysuszony paliwo poleciało już zamiast wody z gaźnika.Moto na linkę i pociągnięcie quadem pomogło odpalił.Trochę przerywał na początku ale potem było ok.Więc tu moja pytanie czy trzeba coś teraz z tym robić czy wszystko będzie ok?Zero oznak zalania w dalszej części rajdu mocy nie brakowało wszystko ok.I tu nasuwa się kolejne pytanie czy przerabiał już ktoś może jakoś wlot powietrza wyżej niż w orginalnej obudowie?Tak jak to się robi np w quadach?Bo z tego co się znam(niby:)to 2 sów nie potrzebuje żadnych innych dolotów i wylotów powietrza(widomo tłumik ale to moto nie może zgasnąć w wodzie)Planujemy ze znajomych przerobienie filtra powietrza wyżej tylko czy to zda egzamin?Średnica filtra powietrza jest dość sporo i martwię się czy jak wypuścimy mu filtr nad kierownice lekko to czy zdąży łapać powietrze czy też zwyczajnie będzie mu brakować mocy?Wszystkie uwagi i porady mile widziane.I komentarze z cyklu po co ci to,to jest motor na tor a nie do wody czy tego typu mi nie pomogą.Jeżdżę po lasach też ale woda to dość częsty problem a chciał bym zostać przy 2 t ze względu na łatwy serwis jak i koszty części i sporą moc przy małej masie.Z góry dzięki za wszystkie porady i podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 11:22, 22 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
hej
oops po zalaniu tłok raczej do wymiany, woda nie była czysta i piach na pewno poszedł po cylku, dla spokojności bym zrzucił głowicę i zobaczył co tam sie stało
co do filtra - polecam [link widoczny dla zalogowanych]
100% wody nie zabezpieczy ale na pewno pomoże ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Pon 11:23, 22 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wiedz o tym, że oprócz wody zaciągnęło pełno syfu.
Pierścień jest zapewne zablokowany, także polecam rozebrać górę i wszystko przeczyścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 16:23, 22 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Rozbierz górę i zobacz.
Zobacz czy syf nie uszkodził nicasilu i pierścieni na tłoku.
Także odrazu ocenisz czy syfu nie zassało Ci głębiej do karterów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Wto 9:57, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba cię nie ominie rozpołowienie silnika jak się syf dostał i sprawdzenie łożysk na wale jak by sama woda wleciała czysta wystarczy motor do góry nogami odkręcić świece i na biegu poruszać tylnym, kołem aby woda wyleciała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lecha1koks
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:31, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Więc tak głowica zrzucona i wygląda to następująco.Wszytko czyste nicasil nie porysiwaby w stanie bym powiedział super i wogel.Moto pali bez problemu widocznie zassał tylko czysta woge bo nawet na filtrze nie było syfu tylko sama woda wyleciał i to w sumie nie dużo.Jestem zadowolony ponieważ bałem się że będzie trzeba cylinder robić i tłok.Dzięki za pomoc pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|