Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zalany SX 250 2t

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lecha1koks




Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:47, 22 Kwi 2013    Temat postu: Zalany SX 250 2t

Witam jak w temacie będąc uczestnikiem pewnego rajdu(Rajd Pałuk)Było sporo przeszkód wodnych i zazwyczaj dość głębokich i sprawa wygląda tak.Przejeżdżając przez jakiś zbiornik wodny nagle zrobiło się strasznie głęboko i maszyna zassała wody do filtra co z tym fantem teraz zrobić?Oczywiście motor zgasł.To ciach go na suchy ląd i filtr wyciągnięty został motor na koło woda wylana i stracił tak jak by kompresje filtr wysuszony paliwo poleciało już zamiast wody z gaźnika.Moto na linkę i pociągnięcie quadem pomogło odpalił.Trochę przerywał na początku ale potem było ok.Więc tu moja pytanie czy trzeba coś teraz z tym robić czy wszystko będzie ok?Zero oznak zalania w dalszej części rajdu mocy nie brakowało wszystko ok.I tu nasuwa się kolejne pytanie czy przerabiał już ktoś może jakoś wlot powietrza wyżej niż w orginalnej obudowie?Tak jak to się robi np w quadach?Bo z tego co się znam(niby:)to 2 sów nie potrzebuje żadnych innych dolotów i wylotów powietrza(widomo tłumik ale to moto nie może zgasnąć w wodzie)Planujemy ze znajomych przerobienie filtra powietrza wyżej tylko czy to zda egzamin?Średnica filtra powietrza jest dość sporo i martwię się czy jak wypuścimy mu filtr nad kierownice lekko to czy zdąży łapać powietrze czy też zwyczajnie będzie mu brakować mocy?Wszystkie uwagi i porady mile widziane.I komentarze z cyklu po co ci to,to jest motor na tor a nie do wody czy tego typu mi nie pomogą.Jeżdżę po lasach też ale woda to dość częsty problem a chciał bym zostać przy 2 t ze względu na łatwy serwis jak i koszty części i sporą moc przy małej masie.Z góry dzięki za wszystkie porady i podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 11:22, 22 Kwi 2013    Temat postu:

hej
oops po zalaniu tłok raczej do wymiany, woda nie była czysta i piach na pewno poszedł po cylku, dla spokojności bym zrzucił głowicę i zobaczył co tam sie stało
co do filtra - polecam [link widoczny dla zalogowanych]
100% wody nie zabezpieczy ale na pewno pomoże ,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pon 11:23, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Wiedz o tym, że oprócz wody zaciągnęło pełno syfu.
Pierścień jest zapewne zablokowany, także polecam rozebrać górę i wszystko przeczyścić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 16:23, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Rozbierz górę i zobacz.
Zobacz czy syf nie uszkodził nicasilu i pierścieni na tłoku.
Także odrazu ocenisz czy syfu nie zassało Ci głębiej do karterów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bogatynia

PostWysłany: Wto 9:57, 23 Kwi 2013    Temat postu:

Chyba cię nie ominie rozpołowienie silnika jak się syf dostał i sprawdzenie łożysk na wale jak by sama woda wleciała czysta wystarczy motor do góry nogami odkręcić świece i na biegu poruszać tylnym, kołem aby woda wyleciała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lecha1koks




Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:31, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Więc tak głowica zrzucona i wygląda to następująco.Wszytko czyste nicasil nie porysiwaby w stanie bym powiedział super i wogel.Moto pali bez problemu widocznie zassał tylko czysta woge bo nawet na filtrze nie było syfu tylko sama woda wyleciał i to w sumie nie dużo.Jestem zadowolony ponieważ bałem się że będzie trzeba cylinder robić i tłok.Dzięki za pomoc pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 20:56, 24 Kwi 2013    Temat postu:

No to super, miałeś dużo szczęścia!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin