Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zatarta krzywka wałka rozrządu, ocena dźwigienek, smarowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian




Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:46, 31 Lip 2019    Temat postu: Zatarta krzywka wałka rozrządu, ocena dźwigienek, smarowanie

Witam.
Może ktoś się orientuje jak ocenia się stan uszkodzonych dźwigienek zaworowych? Serwisówka żadnych konkretów nie podaje. Przytarło mi jedną krzywkę wałka rozrządu, jedna dźwigienka bez wątpienia idzie do wymiany, ma już wżery, jak ocenić resztę? Są gładkie.

Zastanawia mnie jeszcze fakt, czemu z dysz na wałek wydechowy tryska olejem, a na wałek ssący po prostu wycieka olej?(z obydwu dysz na ssący oleju po prostu wypływa, a efektem jest przetarta jedna krzywka druga bez zmian)Dysze sa naprzeciwko siebie, tego samego rozmiaru, zasilane z tego samego kanału, raczej można wykluczyć słabe ciśnienie oleju? Jakimś cudem dostał się syf podczas składania silnika? Pomimo niemal laboratoryjnych warunków...
Nowy wałek hotcamsa idzie ze stanów, szkoda na nim zaraz faila strzelić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 6:19, 01 Sie 2019    Temat postu:

jak są gładkie to są OK, jakiekolwiek ubytki od razu byc zobaczył.
moze sie tam dostać kiedys widziałem na jeden takej dyszy jak wyłazi kawałek silikonu gdzies podało kanałem i dysza zapchana
jak pamietam bo tez ostatnio walczyłem z takim dwuwałkowcem i zacierającym sie problemem to ze wszystkich dysz powinno na oko podobnie podawać oleju, ładnie sikać w punkty styku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian




Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:23, 01 Sie 2019    Temat postu:

W takim razie szukać muszę teraz czemu mi nie podaje takiego ciśnienia na wałek ssący. Dysze wszystkie 50.
Zaworek od ciśnienia oleju trzyma wymiar.
Raczej wymiana napinacza z oryginalnego na DT nie miałaby takiego wpływu, patrząc na obieg oleju ma niewiele wspólnego z tym idącym na głowicę.
Silnik zrobił jedną mth i krzywka z wżerem, wcześniej brak oznak zużycia.

Wykręcę wszystkie dysze, sprawdzę drożność pod światło, zamienię najwyżej stronami i poskladam, zobaczymy czy z ciśnieniem się coś zmieni.
Nie przypominam sobie czy aby serwisówka podawała jakieś informacje na temat dysz, wklejać je na klej, czy olej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian




Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:44, 21 Sie 2019    Temat postu:

Z opóźnieniem ale na przyszłość może komuś się przyda. Winna okazała się pompa oleju od strony sprzegła. Pompa wymieniona, zaworek, wałek i dźwigienka nowe i wszystko jak na razie gra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin