|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 0:07, 07 Cze 2014 Temat postu: Zawory w SX |
|
|
Witam
Panowie i Panie jak wygląda sytuacja z zaworami w modelach SX520 i SX525 u mnie siedzi silnik którego numer zaczyna się od numeru 2 więc wychodzi,że silnik jest z 2002 roku zawory są na podwójnych sprężynach(według numeru vin pochodzi z listopada 2001 roku)Obecnie mam silnik którego numer zaczyna się od 4 (czyli wychodzi,że silnik z 2004roku?)Gdy zdjąłem pokrywkę zaworową ku mojemu zdziwieniu ujrzałem dwie sprężyny zaworowe na zawór czyli wychodzi,że zawory są stalowe w tym roczniku powinny być raczej tytanowe na stożkowych sprężynach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 6:46, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
do tytanowych zaworów szły podwójne sprężyny, a do stalowych pojedyncza stożkowa
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 7:58, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
chyba jakas pomyłka - raczej do tytanów idzie jedna stożkowa, przynajmniej w większosci modelów tak jest, ja mam stalówki i 2 spręzyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 10:08, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki koledzy.
Nawet logika tak mówi zawór ze stali ma większą masę własną jak tytanowy więc aby go zamknąć jest potrzebna większa siła czyli użycie dwóch sprężyn miało by sens.Obroty silnika nie ulegają zmianie czy stosujemy tytany czy stalówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
manta19
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 11:03, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Stalówki są ponoć lepsze bo i tak różnicy przeciętny rider nie odczuje a one się uklepują i z czasem tracą szczelność i to wszystko (rzadko urywają) a z tytanowymi to jest na odwrót nie uklepują się ale jeżeli zaniedba czas wymiany to się urwą i burdel w silniku robią....A no i koszt dużo większy i km mniej potrafią zrobić vs do stalowych....Tylko przy przejściu z tytanu na stal trzeba wszystko zmieniać tj zawór, gniazda, prowadnica, sprężyny, talerzyki....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 12:31, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
To wiem,że są leprze stalowe i jeśli takie są u mnie w kajtku to jak najbardziej pozytyw.Silnik ten nowy wygląda jak nowka części w nim są z datami 2003r no i ta czwórka jak pisałem wcześniej czy ktoś robił górę?Ja osobiście spotkałem się także z opinią,ze dwie sprężyny stosuje się do stalowych a fiszka pokazuje co innego silnika na pewno nie będę rozbieral zakładam po niedzieli do moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 20:14, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
W KTM tytany były na pojedynczych stożkowych a stalówki na podwójnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:21, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
co do tytanów - wraźnie czuć że moto lepiej sie wkręca ale to ma sens raczej do crossówek i to mocno wysilonych, ja nic innego niz stalówki bym nie zakładał
ja miałem głowice z 250tki na RFS , miała z tego co pamiętam stalowe zawory a stozkowe spręzyny ;Pto chyba był taki wyjątek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|