|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:32, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
camilo3 napisał: | A jak oceniasz swoje obecne exc w porównaniu do starszych jednostek 450 2004-2007 lub 2008-2012 po pewnie miałeś okazje jeździć też i takim. Przede wszystkim chodzi mi o poręczność i o to jak sie sprawuje nowa 450 w ciężkim endurowym terenie w porównaniu ze starszym bratem. Waga niby mniejsza o około 2 kg czy więc czuć jakiś kolosalny przeskok w cieższym terenie? | Miałem 525exc 2004, 530excf 2009, 450excf 2009 i teraz 450 excf 2016.
525 to był kloc, wóz drabiniasty, którym nie dało się jeździć. Strasznie lipne zawieszenie, wysoko środek ciężkości. Strasznie irytował mnie ten motocykl. Do tego stopnia że po pół roku go sprzedałem i siadłem na KXF 450 2008 który mimo że był crossówką to latało mi się dużo lepiej.
Było też słynne 530exc. Tutaj już było dużo lepiej, generalnie można powiedzieć, że wszystko było ok, poza nadmiarem mocy. Potężny moment obrotowy dobijał mnie szczególnie na zawodach. Prowadzenie, waga, zawias wszystko dużo lepsze niż w 525.
Na 450exc 2009 latało mi się rewelacyjnie. Wszystko jak w 530 ale sposób oddawania mocy i przebieg momentu idealny. Nie urywało rąk a mimo wszystko dalej był duży dół obrotów.
Potem 4 lata siedziałem na 300exc.
450excf 2016 które mam teraz, jest to znowu inna bajka w porównaniu do tego z 2009. Wtrysk czyli idealnie liniowo oddawana moc, mniejsze spalanie, bezobsługowość. Zawias rewelacja jeśli jest dobrze ustawiony i serwisowany. Waga 111kg a podczas jazdy ma się wrażenie że jest jeszcze mniej. Powrót do jednego obiegu oleju, do mechanicznego napinacza.
Między modelem 2016 a tym 2009 jest bardzo duża różnica jeśli chodzi o samą jazdę oraz sprawy mechaniczne. W stosunku do RFS-a jest przepaść, to całkiem inne motocykle i nawet nie powinno się ich porównywać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:02, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | W stosunku do RFS-a jest przepaść, to całkiem inne motocykle i nawet nie powinno się ich porównywać. |
I tak jeszcze nie raz przeczytasz na tym form "... bierz RFS-s bo te nowe... "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Nie 22:27, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Rfs jest jak Passat. Nikt nie narzeka i każdy musi go mieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:40, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Tylko RFS Poza tym dużo ich zostało z niskimi przebiegami hehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:45, 14 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Jest taki sucharek na temat passerati.
"Kobieta stoi przed lustrem i się zastanawia co ma zrobić, żeby podobała się każdemu facetowi na świecie, więc pyta się lustra.
-Lustereczko co mam zrobić, żebym każdemu mężczyźnie na świecie podobała się?
Lustro zamieniło ją w passata. "
Kajtek DBL napisał: | Rfs jest jak Passat. Nikt nie narzeka i każdy musi go mieć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Pon 8:50, 14 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A jaka różnica w technicznej jeździe ala trialowej, czyli belki, pivot turny, etc. Czy tu lekkość dwusowa bije na łep 450, czy nie ma widocznej, znaczącej różnicy.
Pytam bo cały czas rozważam, czy zostać przy 4t, czy iśc w 2t. Priorytet to podjazdy i właśnie techniczna zabawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:43, 14 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
mazi-1986 napisał: | A jaka różnica w technicznej jeździe ala trialowej, czyli belki, pivot turny, etc. Czy tu lekkość dwusowa bije na łep 450, czy nie ma widocznej, znaczącej różnicy.
Pytam bo cały czas rozważam, czy zostać przy 4t, czy iśc w 2t. Priorytet to podjazdy i właśnie techniczna zabawa | Na podjazdach 450 miażdży 300-tke. Podjazdy robisz szybciej i łatwiej. Trzyma trakcję, jedzie jak po sznurku. Wybacza dużo błędów.
Rzeczy typu belki, nawroty, opony itd. jeśli robisz dobrze technicznie to nie sprawiają żadnego problemu. W tym roku na megawacie był extreme dużo cięższy niż rok temu kiedy leciałem na 300exc i na 4t przeleciałem go bezbłędnie z zajebistym czasem. Rok wcześniej na 2t trochę się motałem.
Większą wagę czuć kiedy zaczynasz fizycznie szarpać się z motorem, tutaj praw fizyki nie przeskoczysz.
450 nie lubi trawersów, zsuwa się. 2t po trawersie jedzie dużo lepiej.
Na 2t można robić podjazdy na kilka razy, po trialowemu. 450 jak już stanie na ostrym podjeździe to jest problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Pon 21:23, 14 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Major
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:35, 14 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Ciężko jest mi tak jednoznacznie wskazać które moto lepsze 300 vs 450. Ja dalej uważam że 300exc to super sprzęt. Napewno 300 musi być używane w ciężkim terenie, nie ma sensu latać tym sprzętem po nizinach czy żwirowniach bo nie wykorzysta się jego potencjału. Duży dwusuw żyję w zajebiście ciężkim terenie i dopiero wtedy masz banana na twarzy. Druga rzecz na 2t się rozwijasz. On ciągle wymaga od kierowcy pełnego skupienia i techniki.
Duży 4t bardzo dużo wybacza, robi dużo za kierowcę, jest przyjazny, nie wymaga aż tyle pracy ciałem, sprzęgłem itd. Przez to rozleniwia i prowadzi do stagnacji jeśli sam sobie nie podnosisz poprzeczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:21, 14 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
major wyciągnąłeś całą kwintesencję z tej wojny 2t vs 4t tak dobrego podsumowania jeszcze nie czytałem bardzo obiektywnie opisane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Wto 7:18, 15 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Ja jednak pójdę w kierunku 2t. Trawersy i ta cecha trialowa mnie chyba przekonują. Trochę się pomęczę na przelotach, ale coś za coś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:06, 15 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Idzie jak czołg ta 450, milo posłuchać. Kolega wziął 500 2016 i narzeka na zbyt ugrzeczniony dół obrotów, nie ma tego szarpniecia co gaznikowiec przynajmniej póki ma fabryczna mapę i wydech.
Na 2t tez lepiej się zjeżdża dzięki lekkości, ale znowu tak jak było pisane na podjazdach trzeba kombinować jak kon pod górę gdzie 4t wystarczy się trzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Wto 14:26, 15 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Żaden Motocykl, żadna opona, żadna mapa nie zastąpi twoich umiejętności. To tylko wspomagacze. Jak jeździsz jak "cipa" to motocykl blazusiaka ci nie pomoże. Najlepsze jest to jak braki w umiejętnościach maskuje się nowym motocyklem mam takich parę asów, katy 2015-16 a gość ich na setce 2002 miażdży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:10, 15 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Kajtek DBL napisał: | Żaden Motocykl, żadna opona, żadna mapa nie zastąpi twoich umiejętności. To tylko wspomagacze. Jak jeździsz jak "cipa" to motocykl blazusiaka ci nie pomoże. Najlepsze jest to jak braki w umiejętnościach maskuje się nowym motocyklem mam takich parę asów, katy 2015-16 a gość ich na setce 2002 miażdży. |
e.. tam farmazony piszesz - dobór właściwego sprzętu jest bardzo ważny oczywiście są tacy którym nic nie pomoże ale to nie znaczy, że jak ktoś świetnie jeździ pojedzie tak samo dobrze na wszystkim,
ja uważam, że trzeba próbować wszystkiego i wybrać optymalny sprzęt dla siebie;
dla przykładu kumpel przesiadł się ostatnio z ktm exc300 bodajże '08 na husqvarnę te300'15 - progres niesamowity nagle zaczął wyjeżdżać rzeczy których wcześniej nie dawał rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|