Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

<Beast 2t 300 - 4t 450>
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 62, 63, 64  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:32, 13 Lis 2016    Temat postu:

camilo3 napisał:
A jak oceniasz swoje obecne exc w porównaniu do starszych jednostek 450 2004-2007 lub 2008-2012 po pewnie miałeś okazje jeździć też i takim. Przede wszystkim chodzi mi o poręczność i o to jak sie sprawuje nowa 450 w ciężkim endurowym terenie w porównaniu ze starszym bratem. Waga niby mniejsza o około 2 kg czy więc czuć jakiś kolosalny przeskok w cieższym terenie?
Miałem 525exc 2004, 530excf 2009, 450excf 2009 i teraz 450 excf 2016.
525 to był kloc, wóz drabiniasty, którym nie dało się jeździć. Strasznie lipne zawieszenie, wysoko środek ciężkości. Strasznie irytował mnie ten motocykl. Do tego stopnia że po pół roku go sprzedałem i siadłem na KXF 450 2008 który mimo że był crossówką to latało mi się dużo lepiej.
Było też słynne 530exc. Tutaj już było dużo lepiej, generalnie można powiedzieć, że wszystko było ok, poza nadmiarem mocy. Potężny moment obrotowy dobijał mnie szczególnie na zawodach. Prowadzenie, waga, zawias wszystko dużo lepsze niż w 525.
Na 450exc 2009 latało mi się rewelacyjnie. Wszystko jak w 530 ale sposób oddawania mocy i przebieg momentu idealny. Nie urywało rąk a mimo wszystko dalej był duży dół obrotów.
Potem 4 lata siedziałem na 300exc.
450excf 2016 które mam teraz, jest to znowu inna bajka w porównaniu do tego z 2009. Wtrysk czyli idealnie liniowo oddawana moc, mniejsze spalanie, bezobsługowość. Zawias rewelacja jeśli jest dobrze ustawiony i serwisowany. Waga 111kg a podczas jazdy ma się wrażenie że jest jeszcze mniej. Powrót do jednego obiegu oleju, do mechanicznego napinacza.
Między modelem 2016 a tym 2009 jest bardzo duża różnica jeśli chodzi o samą jazdę oraz sprawy mechaniczne. W stosunku do RFS-a jest przepaść, to całkiem inne motocykle i nawet nie powinno się ich porównywać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:02, 13 Lis 2016    Temat postu:

major000 napisał:
W stosunku do RFS-a jest przepaść, to całkiem inne motocykle i nawet nie powinno się ich porównywać.

I tak jeszcze nie raz przeczytasz na tym form "... bierz RFS-s bo te nowe... " Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Nie 22:27, 13 Lis 2016    Temat postu:

Rfs jest jak Passat. Nikt nie narzeka i każdy musi go mieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:40, 13 Lis 2016    Temat postu:

Tylko RFS Wink Poza tym dużo ich zostało z niskimi przebiegami Wink hehehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:45, 14 Lis 2016    Temat postu:

Jest taki sucharek na temat passerati.

"Kobieta stoi przed lustrem i się zastanawia co ma zrobić, żeby podobała się każdemu facetowi na świecie, więc pyta się lustra.

-Lustereczko co mam zrobić, żebym każdemu mężczyźnie na świecie podobała się?

Lustro zamieniło ją w passata. "



Kajtek DBL napisał:
Rfs jest jak Passat. Nikt nie narzeka i każdy musi go mieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Pon 8:50, 14 Lis 2016    Temat postu:

A jaka różnica w technicznej jeździe ala trialowej, czyli belki, pivot turny, etc. Czy tu lekkość dwusowa bije na łep 450, czy nie ma widocznej, znaczącej różnicy.
Pytam bo cały czas rozważam, czy zostać przy 4t, czy iśc w 2t. Priorytet to podjazdy i właśnie techniczna zabawa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:43, 14 Lis 2016    Temat postu:

mazi-1986 napisał:
A jaka różnica w technicznej jeździe ala trialowej, czyli belki, pivot turny, etc. Czy tu lekkość dwusowa bije na łep 450, czy nie ma widocznej, znaczącej różnicy.
Pytam bo cały czas rozważam, czy zostać przy 4t, czy iśc w 2t. Priorytet to podjazdy i właśnie techniczna zabawa Very Happy
Na podjazdach 450 miażdży 300-tke. Podjazdy robisz szybciej i łatwiej. Trzyma trakcję, jedzie jak po sznurku. Wybacza dużo błędów.
Rzeczy typu belki, nawroty, opony itd. jeśli robisz dobrze technicznie to nie sprawiają żadnego problemu. W tym roku na megawacie był extreme dużo cięższy niż rok temu kiedy leciałem na 300exc i na 4t przeleciałem go bezbłędnie z zajebistym czasem. Rok wcześniej na 2t trochę się motałem.
Większą wagę czuć kiedy zaczynasz fizycznie szarpać się z motorem, tutaj praw fizyki nie przeskoczysz.
450 nie lubi trawersów, zsuwa się. 2t po trawersie jedzie dużo lepiej.
Na 2t można robić podjazdy na kilka razy, po trialowemu. 450 jak już stanie na ostrym podjeździe to jest problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Pon 21:23, 14 Lis 2016    Temat postu:

Dzięki Major Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:35, 14 Lis 2016    Temat postu:

Ciężko jest mi tak jednoznacznie wskazać które moto lepsze 300 vs 450. Ja dalej uważam że 300exc to super sprzęt. Napewno 300 musi być używane w ciężkim terenie, nie ma sensu latać tym sprzętem po nizinach czy żwirowniach bo nie wykorzysta się jego potencjału. Duży dwusuw żyję w zajebiście ciężkim terenie i dopiero wtedy masz banana na twarzy. Druga rzecz na 2t się rozwijasz. On ciągle wymaga od kierowcy pełnego skupienia i techniki.
Duży 4t bardzo dużo wybacza, robi dużo za kierowcę, jest przyjazny, nie wymaga aż tyle pracy ciałem, sprzęgłem itd. Przez to rozleniwia i prowadzi do stagnacji jeśli sam sobie nie podnosisz poprzeczki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:21, 14 Lis 2016    Temat postu:

major wyciągnąłeś całą kwintesencję z tej wojny 2t vs 4t tak dobrego podsumowania jeszcze nie czytałem Smile bardzo obiektywnie opisane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Wto 7:18, 15 Lis 2016    Temat postu:

Ja jednak pójdę w kierunku 2t. Trawersy i ta cecha trialowa mnie chyba przekonują. Trochę się pomęczę na przelotach, ale coś za coś Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:06, 15 Lis 2016    Temat postu:

Idzie jak czołg ta 450, milo posłuchać. Kolega wziął 500 2016 i narzeka na zbyt ugrzeczniony dół obrotów, nie ma tego szarpniecia co gaznikowiec przynajmniej póki ma fabryczna mapę i wydech.
Na 2t tez lepiej się zjeżdża dzięki lekkości, ale znowu tak jak było pisane na podjazdach trzeba kombinować jak kon pod górę gdzie 4t wystarczy się trzymać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Wto 14:26, 15 Lis 2016    Temat postu:

Żaden Motocykl, żadna opona, żadna mapa nie zastąpi twoich umiejętności. To tylko wspomagacze. Jak jeździsz jak "cipa" to motocykl blazusiaka ci nie pomoże. Najlepsze jest to jak braki w umiejętnościach maskuje się nowym motocyklem Wink mam takich parę asów, katy 2015-16 a gość ich na setce 2002 miażdży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:10, 15 Lis 2016    Temat postu:

Kajtek DBL napisał:
Żaden Motocykl, żadna opona, żadna mapa nie zastąpi twoich umiejętności. To tylko wspomagacze. Jak jeździsz jak "cipa" to motocykl blazusiaka ci nie pomoże. Najlepsze jest to jak braki w umiejętnościach maskuje się nowym motocyklem Wink mam takich parę asów, katy 2015-16 a gość ich na setce 2002 miażdży.


e.. tam farmazony piszesz - dobór właściwego sprzętu jest bardzo ważny oczywiście są tacy którym nic nie pomoże ale to nie znaczy, że jak ktoś świetnie jeździ pojedzie tak samo dobrze na wszystkim,
ja uważam, że trzeba próbować wszystkiego i wybrać optymalny sprzęt dla siebie;
dla przykładu kumpel przesiadł się ostatnio z ktm exc300 bodajże '08 na husqvarnę te300'15 - progres niesamowity nagle zaczął wyjeżdżać rzeczy których wcześniej nie dawał rady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:46, 15 Lis 2016    Temat postu:

Proste. Postępu nie zatrzymasz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 62, 63, 64  Następny
Strona 44 z 64

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin