Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EWERTAS - zwykły stary RFS - EXC 450
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Nie 11:17, 12 Mar 2017    Temat postu: EWERTAS - zwykły stary RFS - EXC 450

Od dłuższego czasu jestem na forum, ale jeszcze nie zdążyłem pokazać czym jeżdżę. Więc wreszcie przyszła na to pora. Motocykle to moje hobby od dawna, naprawiam i serwisuję motocykle swoje i nie tylko, od kiedy pamiętam.
Szukałem sprzętu dość długo ( widziałem sporo motocykli, ale większość to typowy gruz) i wreszcie znalazłem sztukę w świetnym stanie mechanicznym, do poprawek wizualnych ; ) KTM EXC 450 model 2004. Moto kupione w PL w październiku 2015 z przebiegiem 270 mh i 10700km.
Tak prezentował się na zdjęciach u poprzedniego właściciela:

Poźniej przez przypadek udało mi się znaleźć zdjęcia z aukcji handlarza, od którego poprzedni właściciel to moto kupił.

Zaraz po zakupie został rozebrany i przeszedł gruntowny przegląd. Motocykl został dokładnie umyty, wymieniłem wszystkie płyny, oleje, filtry, sprawdziłem stan najważniejszych części w silniku. Łańcuch rozrządu miał 4 ząbki na napinaczu, a między dźwigienkami a talerzami zaworów było po 1,6 mm dla każdego zaworu Very Happy


Okazało się, że wszystko jest jak najbardziej OK. i przebieg wygląda na prawdziwy, więc tak przygotowany sprzęt czekał w garażu na sezon 2016.


W kolejnych postach ciąg dalszy ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Nie 11:35, 12 Mar 2017    Temat postu:

Eleganckie ciężkie enduro Very Happy Niechaj służy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 12:51, 12 Mar 2017    Temat postu:

ładna sztuka! a jednak można wynaleźć jeszcze dobrego RFSa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek03




Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: xxx

PostWysłany: Nie 16:05, 12 Mar 2017    Temat postu:

Ktoś w okolicach Kielc sprzedaje RFS-a niby 100 mth od nowości cena kosmos jak dobrze pamiętam to 19,7 K masakra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 17:19, 12 Mar 2017    Temat postu:

Ciężko nie miał jak był na szutrówkach. Zadbany i trafił w dobre ręce. Będzie służył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Wto 16:10, 14 Mar 2017    Temat postu:

Dzięki za dobre słowa.

Cały sezon 2016 przejeździłem bez żadnych niespodzianek, regularnie wymieniając olej, czyszcząc filtry i zmieniając opony . Wyrzuciłem kierunkowskazy, dorzuciłem parę gratów ( osłony chłodnic, osłona wysprzęglika, krótki tylny błotnik, który i tak szybko połamałem na podjezdzie Cool itp.). Nie planowałem pokazywać moto na forum więc nie mam zbyt dużo zdjęć z tego okresu.

Z braku czasu, nie udało mi się dużo pojeździć . Za to zaraziłem jazdą enduro szwagra , kolegę z pracy i kuzyna. Niestety kuzyn miał wypadek na motocyklu i o mało się z nami nie pożegnał na zawsze. Enduro to świetny sport, choć nie bezpieczny. Po 3 miesiącach w szpitalu , trafił na rehabilitację z nadzieją, że znów zacznie chodzić  Tak minął sezonu 2016. Udało mi się nagrać trochę filmów, które później wrzucę do tego tematu.
Kilka zdjęć z sesji na kopalni piasku, którą mam 2 km od garażu:





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FACTORY




Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NIEMCY

PostWysłany: Śro 11:05, 15 Mar 2017    Temat postu:

Brdzo fajne fotki ale moto wygląda wspaniale !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Pią 13:07, 17 Mar 2017    Temat postu:

No na prawdę ładnie wygląda jak na swój wiek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pią 14:38, 17 Mar 2017    Temat postu:

A tam z boku chyba jakiś dwutakty stoi Smile też twój ? Co to za sztuka ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Sob 20:08, 18 Mar 2017    Temat postu:

Z boku stał KTM EXC 300 z 2001r, ale nie mój. Stał u mnie na przegląd i wymiane tłoka, łożysk, oleju itp. Na tym zdjęciu stała też YAMAHA YZ 250 F 2008r, w której wymieniałem łożyska w zawieszeniu tylnym, olej w lagach, zawory w głowicy, tłok itp.
Ale mam zamiar na sezon 2018 kupić jakiegoś dwusówa. W tym roku pojawią się KTM 2T na wtrysku i zastanawiam się czy nie skusić się na nówkę sztukę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 21:50, 18 Mar 2017    Temat postu:

Fajnie się ogląda takie sprzęty w dobrej formie...tyko kuzyna szkoda....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemes dnia Sob 21:50, 18 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Sob 23:22, 18 Mar 2017    Temat postu:

Zima to czas na przygotowanie do kolejnego sezonu, więc znów rozebrałem całe moto na przegląd :



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 3:13, 19 Mar 2017    Temat postu:

świetna robota. Robiłeś coś szczególnego przy przeglądzie koło rfs ? Smile Pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Nie 18:33, 19 Mar 2017    Temat postu:

Miałem w planie zmienić tylko łańcuszek rozrządu, ale postanowiłem sprawdzić co piszczy w silniku Wink
Zdjąłem głowice i cylinder. Na oko wszystko wyglądało ok. Tłok od nowości ELKO 1 selekcja, troszkę wytarta powłoka teflonowa, cylinder bez rys z wyraźnymi widocznymi śladami fabrycznego honowania.

Sprzęgło i skrzynia nie wymagały żadnych ingerencji.




Ale zużycia nie można określać na oko, więc korzystając z możliwości cylinder i tłok zostały pomierzone na sprzęcie pomiarowym CNC ZEISS z dokładnością do 0,0001 mm. Oczywiście mierzone części musiały przez co najmniej 24 godziny przebywać w odpowiedniej temperaturze, w celu wykluczenia wpływu temperatury na wyniki pomiarów.



Pomiary pokazały, że cylinder ma wymiar 89,0135 mm ( owalizacja cylindra 0,0132 mm) , a tłok 88,7169 mm ( zużycie 0,1991 mm) serwisówka dopuszcza zużycie tłoka 0,12 mm, więc tłok nadaje się do wymiany. Według serwisówki do tego cylindra należy wsadzić tłok 2 selekcji.
Pomiar korbowodu czujnikiem zegarowym wskazał brak luzu promieniowego, to znak że korba jeszcze pojeździ i nie trzeba jej ruszać.
Mając zdjętą głowice postanowiłem wymienić od razu komplet zaworów ze sprężynami, choć stare nie były jeszcze złe, ale dla spokoju wkładam nowe.

U naszego formowego kolegi KozioŁ kupiłem potrzebne graty:
Tłok oryginał ELKO 2 selekcja, komplet zaworów ze sprężynami, uszczelka głowicy, uszczelka cylindra, wirnik pompy wody + uszczelka pompy wody, osłony ramy - wszystko OE KTM+ olej MOTUL 300V

Korzystając z okazji polecam wszystkim zakupy u KozioŁ, ogarnie wszystko w dobrych cenach Smile




Wcześniej kupiłem łańcuch rozrządu , uszczelniacze wałka rozrządy/pompy wody, wszystkie oringi znajdujące się w głowicy, uszczelke kolektora wydechowego i uszczelki pokrywek regulacji zaworów – wszystko OE KTM.

Przyszedł czas poskładać silnik. W głowicy poprawiłem kształt kanałów ssących i wydechowych + kpl. nowych zaworów ze sprężynami + naprawdę delikatne frezowanie gniazd i docieranie zaworów.




Tłok na swoim miejscu



Wałek rozrządu był w bardzo dobrym stanie, więc dostał tylko nowe łożyska.




Składanie głowicy



Wpadła nowa świeca i fajka zapłonowa.

Poskładany silnik wyczyszczony i gotowy do włożenia w ramę. Ustawiłem luzy zaworowe i między dźwigienkami zaworowymi a talerzykami mam aktualnie ok. 1,8 mm szczelinkę Smile




Gaźnik został dokładnie umyty, wyregulowałem pompkę przyspieszenia, założyłem śrubę regulacji składu mieszanki OE KTM FACTORY. W gaźniku siedzi iglica z modelu EXC 450 SIX DAYS 2004.

W sezonie 2016 kilka razy miałem problem z kurzem, który dostał się do gaźnika przez przewody odpowietrzające. Dlatego w połowie sezonu założyłem filterek na tych przewodach, przy okazji przeglądu wymieniłem go na nowy.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 18:37, 19 Mar 2017    Temat postu:

okur** zajebiście to ogarniasz! brawo!
btw
czym domyłeś silnik?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin