|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Nie 11:17, 12 Mar 2017 Temat postu: EWERTAS - zwykły stary RFS - EXC 450 |
|
|
Od dłuższego czasu jestem na forum, ale jeszcze nie zdążyłem pokazać czym jeżdżę. Więc wreszcie przyszła na to pora. Motocykle to moje hobby od dawna, naprawiam i serwisuję motocykle swoje i nie tylko, od kiedy pamiętam.
Szukałem sprzętu dość długo ( widziałem sporo motocykli, ale większość to typowy gruz) i wreszcie znalazłem sztukę w świetnym stanie mechanicznym, do poprawek wizualnych ; ) KTM EXC 450 model 2004. Moto kupione w PL w październiku 2015 z przebiegiem 270 mh i 10700km.
Tak prezentował się na zdjęciach u poprzedniego właściciela:
Poźniej przez przypadek udało mi się znaleźć zdjęcia z aukcji handlarza, od którego poprzedni właściciel to moto kupił.
Zaraz po zakupie został rozebrany i przeszedł gruntowny przegląd. Motocykl został dokładnie umyty, wymieniłem wszystkie płyny, oleje, filtry, sprawdziłem stan najważniejszych części w silniku. Łańcuch rozrządu miał 4 ząbki na napinaczu, a między dźwigienkami a talerzami zaworów było po 1,6 mm dla każdego zaworu
Okazało się, że wszystko jest jak najbardziej OK. i przebieg wygląda na prawdziwy, więc tak przygotowany sprzęt czekał w garażu na sezon 2016.
W kolejnych postach ciąg dalszy ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
racesupport
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Nie 11:35, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Eleganckie ciężkie enduro Niechaj służy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 12:51, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
ładna sztuka! a jednak można wynaleźć jeszcze dobrego RFSa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zwirek03
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: xxx
|
Wysłany: Nie 16:05, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ktoś w okolicach Kielc sprzedaje RFS-a niby 100 mth od nowości cena kosmos jak dobrze pamiętam to 19,7 K masakra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 17:19, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ciężko nie miał jak był na szutrówkach. Zadbany i trafił w dobre ręce. Będzie służył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Wto 16:10, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za dobre słowa.
Cały sezon 2016 przejeździłem bez żadnych niespodzianek, regularnie wymieniając olej, czyszcząc filtry i zmieniając opony . Wyrzuciłem kierunkowskazy, dorzuciłem parę gratów ( osłony chłodnic, osłona wysprzęglika, krótki tylny błotnik, który i tak szybko połamałem na podjezdzie itp.). Nie planowałem pokazywać moto na forum więc nie mam zbyt dużo zdjęć z tego okresu.
Z braku czasu, nie udało mi się dużo pojeździć . Za to zaraziłem jazdą enduro szwagra , kolegę z pracy i kuzyna. Niestety kuzyn miał wypadek na motocyklu i o mało się z nami nie pożegnał na zawsze. Enduro to świetny sport, choć nie bezpieczny. Po 3 miesiącach w szpitalu , trafił na rehabilitację z nadzieją, że znów zacznie chodzić Tak minął sezonu 2016. Udało mi się nagrać trochę filmów, które później wrzucę do tego tematu.
Kilka zdjęć z sesji na kopalni piasku, którą mam 2 km od garażu:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FACTORY
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: NIEMCY
|
Wysłany: Śro 11:05, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Brdzo fajne fotki ale moto wygląda wspaniale !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Pią 13:07, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No na prawdę ładnie wygląda jak na swój wiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pią 14:38, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A tam z boku chyba jakiś dwutakty stoi też twój ? Co to za sztuka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Sob 20:08, 18 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Z boku stał KTM EXC 300 z 2001r, ale nie mój. Stał u mnie na przegląd i wymiane tłoka, łożysk, oleju itp. Na tym zdjęciu stała też YAMAHA YZ 250 F 2008r, w której wymieniałem łożyska w zawieszeniu tylnym, olej w lagach, zawory w głowicy, tłok itp.
Ale mam zamiar na sezon 2018 kupić jakiegoś dwusówa. W tym roku pojawią się KTM 2T na wtrysku i zastanawiam się czy nie skusić się na nówkę sztukę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 21:50, 18 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Fajnie się ogląda takie sprzęty w dobrej formie...tyko kuzyna szkoda....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przemes dnia Sob 21:50, 18 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Sob 23:22, 18 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Zima to czas na przygotowanie do kolejnego sezonu, więc znów rozebrałem całe moto na przegląd :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 3:13, 19 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
świetna robota. Robiłeś coś szczególnego przy przeglądzie koło rfs ? Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Nie 18:33, 19 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Miałem w planie zmienić tylko łańcuszek rozrządu, ale postanowiłem sprawdzić co piszczy w silniku
Zdjąłem głowice i cylinder. Na oko wszystko wyglądało ok. Tłok od nowości ELKO 1 selekcja, troszkę wytarta powłoka teflonowa, cylinder bez rys z wyraźnymi widocznymi śladami fabrycznego honowania.
Sprzęgło i skrzynia nie wymagały żadnych ingerencji.
Ale zużycia nie można określać na oko, więc korzystając z możliwości cylinder i tłok zostały pomierzone na sprzęcie pomiarowym CNC ZEISS z dokładnością do 0,0001 mm. Oczywiście mierzone części musiały przez co najmniej 24 godziny przebywać w odpowiedniej temperaturze, w celu wykluczenia wpływu temperatury na wyniki pomiarów.
Pomiary pokazały, że cylinder ma wymiar 89,0135 mm ( owalizacja cylindra 0,0132 mm) , a tłok 88,7169 mm ( zużycie 0,1991 mm) serwisówka dopuszcza zużycie tłoka 0,12 mm, więc tłok nadaje się do wymiany. Według serwisówki do tego cylindra należy wsadzić tłok 2 selekcji.
Pomiar korbowodu czujnikiem zegarowym wskazał brak luzu promieniowego, to znak że korba jeszcze pojeździ i nie trzeba jej ruszać.
Mając zdjętą głowice postanowiłem wymienić od razu komplet zaworów ze sprężynami, choć stare nie były jeszcze złe, ale dla spokoju wkładam nowe.
U naszego formowego kolegi KozioŁ kupiłem potrzebne graty:
Tłok oryginał ELKO 2 selekcja, komplet zaworów ze sprężynami, uszczelka głowicy, uszczelka cylindra, wirnik pompy wody + uszczelka pompy wody, osłony ramy - wszystko OE KTM+ olej MOTUL 300V
Korzystając z okazji polecam wszystkim zakupy u KozioŁ, ogarnie wszystko w dobrych cenach
Wcześniej kupiłem łańcuch rozrządu , uszczelniacze wałka rozrządy/pompy wody, wszystkie oringi znajdujące się w głowicy, uszczelke kolektora wydechowego i uszczelki pokrywek regulacji zaworów – wszystko OE KTM.
Przyszedł czas poskładać silnik. W głowicy poprawiłem kształt kanałów ssących i wydechowych + kpl. nowych zaworów ze sprężynami + naprawdę delikatne frezowanie gniazd i docieranie zaworów.
Tłok na swoim miejscu
Wałek rozrządu był w bardzo dobrym stanie, więc dostał tylko nowe łożyska.
Składanie głowicy
Wpadła nowa świeca i fajka zapłonowa.
Poskładany silnik wyczyszczony i gotowy do włożenia w ramę. Ustawiłem luzy zaworowe i między dźwigienkami zaworowymi a talerzykami mam aktualnie ok. 1,8 mm szczelinkę
Gaźnik został dokładnie umyty, wyregulowałem pompkę przyspieszenia, założyłem śrubę regulacji składu mieszanki OE KTM FACTORY. W gaźniku siedzi iglica z modelu EXC 450 SIX DAYS 2004.
W sezonie 2016 kilka razy miałem problem z kurzem, który dostał się do gaźnika przez przewody odpowietrzające. Dlatego w połowie sezonu założyłem filterek na tych przewodach, przy okazji przeglądu wymieniłem go na nowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|