|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Czw 20:43, 18 Lut 2016 Temat postu: EXC 200 na początek |
|
|
Witam wszystkich serdecznie, forum czytam od dłuższego czasu, a z tytułowym sprzętem staram się zaprzyjaźnić od końcówki lata 2015.
Pierwszy własny sprzęt i nauka jazdy, wcześniej jakieś tam podjeżdżanie maszynami znajomych i tak się wkręcił bączek na upalanie poza szosą. Historia nabycia pozostawia we mnie sentymentalny uśmiech, szukałem 125/200, latem chciałem mieć już koniecznie coś w garażu.
Pojawiło się ogłoszenie, ale właściciel był ciężko uchwytny ze względu na charakter pracy. W końcu udało się dogadać i trasa ponad 400km w jedna stronę, w sumie trochę w ciemno, ale miała być jak to najczęściej bywa "igła". Gaz w podłodze, aż przyczepka ledwo dotykała ziemi, szukanie się z właścicielem, ogólnie wyprawa koncertowa. Dotarliśmy na miejsce późno i prawie "po ciemku" oglądaliśmy motocykl, kumpel odkręcił go trochę, stwierdził że podaje całkiem dobrze, to pakujemy. Generalnie jak to bywa w takich historiach do igły trochę brakuje, motocykl był trochę zastany, ale i tak nie powiem że mam powody do narzekania.
Temat raczej będzie technicznym FAQ niż fotorelacją, na pewno będę miał sporo pytań o różne rzeczy, a nie chciałem zakładać na każde z nich osobnego wątu. Jakieś tam foty na pewno będą. Tyle tytułem wstępu.
Pacjent EXC 200, 2007 rok produkcji, podjąłem decyzje że mam jeszcze dużo techniki i doświadczenia do nabycia i zostaje u mnie na trochę.
Tu zaraz po zakupie
Jak widać nawet na foto, napęd kończył swój żywot. Wyrwało tylny przewód hamulcowy, wpadł nowy i nowy płyn, odpowietrzona po sporej walce pompka. Kłopoty ze sprzęgłem rozwiązał po prostu nowy olej, bo stary miał dużo za dużo mth nakręcone. Sprawdziłem Motul 5100 15W50 i tak już przy nim zostałem do tej pory. Biegi wchodzą elegancko z kliknięciem, luz bez większego problemu do znalezienia.
Trochę pojeździłem, opona z tyłu do wywalenia. Wpadł (teraz już "niestety") Michelin AC10 120/90/18. Pocieszający jest fakt, że jest naprawdę świeża.
Przy okazji łożysko w tylnym kole, dolne łożysko i uszczelniacze PDS, uszczelniacz wałka od kopniaka bo zaczynał lekko puszczać, nowe klocki przód i tył, nowy napęd D.I.D VX2 plus aluminowe Renthale, nowa rolka prowadząca bo stara była tragedią.
Po ostatnich jazdach zapadła decyzja o nowej gumie na przód, padło na polecaną EF-08. Fajna cena, zobaczymy jak się sprawuje. Od razu do tego nowa gruba dętka i trzymak opony.
Aktualnie jestem na etapie ogarniania elektryki ponieważ ostatnio zniknęła pozycja i hamulec w tylnej lampie, licznik się włącza ale po chwili gaśnie. Dodatkowo chciałbym aby miał sprawnie działające kierunkowskazy itp. Ogólnie żeby zamknąć ten temat. I tu pierwsze pytanie, czy posiada ktoś może jakieś schematy instalacji, w manualu chyba mi coś przemknęło?
Czy ktoś przerabiał temat niesprawnego licznika? Jakieś sugestie co sprawdzić najpierw? Ogólnie jakaś tam instalacja jest, kumpel który lepiej to ogarnia ma w wolnej chwili zerknąć co z czym się je.
A ja w tym czasie badam drugi temat i drugie pytanie. Jakie uszczelniacze do przedniego zawieszenia? ARI, Athena? Coś innego?
To tyle na pierwszy raz, za wszelką pomoc z góry dzięki, pozdrawiam.
CDN.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Czw 20:44, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 21:23, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
łooo co to za tarcza z przodu ? smiesznie wygląda
taka rada - zreszta sam to szybko zauwazysz, aluminiowa zębatka do enduro sie nie nadaje, szybko poleci - kasa troche w błoto bo za cene alu renthala masz grosskopfa stalowego ktory wytrzyma ze 3X tyle ;P
schemat elektryki jest w manualu na koncowych stronach kristofsx.com - tu pobierzesz.
a co masz niesprawnego w liczniku ? jak sie włącza i gaśnie a nie masz innych swiateł to jest problem po stronie braku prądu w kostce
uszczelniacze do zawiasu - zalezy czego oczekujesz, jak chcesz tanio a troche pochodzi kup blackwaya ( ja płąciłem całe 25 zl! i mi wytrzymało prawie 2 sezony ) chcesz lepiej i nie spłukać sie - ariette bedzie okej, nie mam oceny atheny bo nigdy nie montowałem ale podejzewam że podobnie cena koło 70 zl - uszczelniacze dobre, mniejsze opory tarcia niz blackwaye. ale jak chcesz kozacko zrobic zawias - kup oryginalne uszczelniacze ( jak nie masz dojscia uderz na PW to ci załatwie w dobrej kasie ) moge zaproponowac czerwone SKFy koło 50 zł sztuka - fakt nie najtaniej, ale te uszczelniacze maja duuuuzo mniejsze opory tarcia niz arietki, zielone fabryczne tez maja mniejszy stosunek tarcia niz ariete - ja ogólnie upalam tylko na czerwonych.
aa i jeszcze co do rolki - kiedys sobie zmien na slizg ten dolny mały ( albo jeszcze mniejszy specjalny montowany w SMRach fabrycznie ) cichszy i zywotniejszy ;D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Czw 21:24, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oli
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 21:52, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
graty za zakup, sam mam exc 200 tyle że z 2001r, jestem bardzo zadowolony,
henio dobrze mówi odnośnie aluminiowej zębatki przekonałem się o tym osobiście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:19, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
bryczka fajna, az miło sie robi jak nowe rzeczy ida do moto hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Czw 22:30, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
200 dobry wybór na początek.
Co do alu zębatki to też dziś zamówienie poszło u mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 22:37, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
alu ma sens jak sie dołozy do tego łancuch bezoringowy za jakąś stówke - lekki zestaw, małe opory, pewnie nie do odczucia róznica - ale na pewno jest. co wyjazd naciąganie kilkanascie ostrych wyjazdów i naped do wymiany - takie jest przeznaczenie takich napędów ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oli
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 23:00, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
też dzisiaj byłem po nowy napęd, zębatki grosskopf stalowe, łańcuch ek chain o;ring cena 360zł chyba nie tak źle
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez oli dnia Czw 23:02, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 0:36, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323, powiem ci że jakiś czas temu też stwierdziłem że nieco dziwnie wygląda, bo nigdzie w ogłoszeniach moto nie widziałem podobnej. Sprawdzę i się przekonamy.
Co do zębatek to domyślam się że nie należą do najtrwalszych, ale przy mojej jeździe myślę że na ten rok wystarczą spokojnie. Albo polecą dużo szybciej niż łańcuch to się zapakuje coś stalowego.
Co do uszczelniaczy to dzięki i możliwe że odezwę się w tej sprawie.
Jeśli masz opcje to interesowałby mnie też czujnik stopu pod klamkę przedniego hamulca bo chyba jest potrzebny żeby działało? Z licznikiem to najpierw sprawdzę baterię tak teraz pomyślałem. Bo się jeszcze okaże że to taka głupota.
Chodzi o takie zębatki Grosskopfa?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Pią 0:57, 19 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Pią 0:36, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja zamówiłem zestaw: [link widoczny dla zalogowanych]
Nie drogo, jak polata cały sezon to będzie git, później może inne moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 8:27, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
tak o takiego grosskopfa chodzi. dosyc zywotna zębatka jak za tą kase
co do napędu ogólnie - ja nie polecam chinszczyzny, fakt ze tania, ale bardzo delikatny zestaw, na 1 wyjeździe jak piasku czy kamyczków powchodzi rolki moze porozrywac. w didzie czy RK nie ma prakwie takiej opcji. dlatego ja zawsze ładuje łancuch did vx2 albo podobnej klasy innego producenta, zębatka stal, albo na bogato supersproxa alu/stal. i o napędzie prawie sie zapomina.
co do licznika - jak ci sie podswietla to cos uszkodzone, jak nie to znaczy ze nie dostaje prądu z silnika/akumulatora i sie bedzie wyłączał
czujnik stopu moge załątwic - ale cena chora koło 200 zł chyba kiedys tak na szybko patrzyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 15:37, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
W takim razie będę pamiętał o tych zębatkach.
Jeśli już jesteśmy przy napędzie. Czytałem różne tematy i opinie odnośnie konserwacji. Jak dbać o taki łańcuch jak DID X-ring? Motocykl myję na myjni pod ciśnieniem. Ostatnio po myciu potraktowałem go jakąś chemią poleconą w sklepie, zaczęła bąbelkować a po chwili z łańcucha zaczął kapać ciemny płyn, jakby olej? Czy to tak wypłukiwało te warstwy ochronne producenta czy po prostu bród?
Licznik zapala się, podświetla ale po chwili gaśnie. Czy przyczyną może być brak impulsu z obracającego się koła? Przełącznik już znalazłem, z czujnikiem przedniej klamki kumpel ma coś pokombinować bo cena spora, różnice wole przeznaczyć na cokolwiek innego. O wynikach dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Pią 15:38, 19 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rojek
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:00, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Moja rada: Jak najdalej z ciśnieniem od łańcucha, PDSa, łożysk kół. Sama chemia raczej pod uszczelnienia nie weszła, chyba że taka agresywna, że gumę rozpuściło Stawiam, że rozpuściła resztki smaru z powierzchni łancucha, stąd czarny odcień.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rojek dnia Pią 16:00, 19 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 16:21, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
tak - mocno nie myc cisnieniem łancucha, smar moze czasmi wchodzic - bo własnie po to bąbelkuje żeby wchodzic gdzie sie da, ale duzo pod oringi sie nie napcha, a syf to z rolek pewnie.
jak dbać ? - ja stosuje najtansze smary, zawsze po myciu dobrze smaruje i tyle chyba ze długo smigam i uda sie motocykla nie ubrudzic to czasami w miedzyczasie smaruje - smaruje zawsze dlugo wczesniej przed jazdą, np wieczorem a nastepnego dnia sobie smigam. smarowanie pare minut przed jazdą jest bez sensu.
no to moze byc - skoro podswietla i gaśnie - musi byc sygnał z koła na 100%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Pią 18:44, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o czujnik hamulca to ja u siebie zamontowałem hydrauliczny, wkręcany w pompę (tak samo jak w hamulcu tylnym). Działa ok a koszty nieporównywalne.
U mnie jest podobnie z licznikiem, jak dałem sygnał z koła, podświetlił się, ale nic poza tym. Bateria wymieniona ale raczej usterka licznika, czekam aż kumpel podłączy u siebie to będę miał pewność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 13:01, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Na placu boju
Prawdopodobnie czujnik prędkości z przedniego koła do wymiany, na całe szczęście licznik jest sprawny. Z przednią klamką będzie kumpel coś działa, ale rozwiąże to chyba inaczej niż czujnikiem hydraulicznym.
Prace pewnie nieco zwolnią, ze względu na to że wyjeżdżam na jakiś czas. Za to potem wpadnie pewnie trochę części. Po regeneracji zawieszenia pewnie zajmiemy się wahaczem i w końcu zajrzymy do silnika. Potem tylko wizualne sprawy i myślę że wstydu nie będzie.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kompletny wydech. Na olx pojawiły się dyfuzory HGS w niezłej cenie, czy ktoś testował? Podobno producent deklaruje poprawę w każdym zakresie obrotów, ale chyba nie do końca tak jest?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Sob 13:04, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|