|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:10, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Piękny Trophy. Naprawdę. Przygarnąłbym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Wto 17:25, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ma u mnie wartosc sentymentalna i zostanie pewnie do konca ze mna
ja bym przygarna jakas SHL, Jawe stara, albo WSK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Wto 23:44, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
WSK sie jezdziło jak tato miał . Nadal trzymamy komara który jest starszy niż ja i kat razem wzięci a dalej pali od strzała bez potrzeby ładowania setek tysięcy zł w remonty
Ale my tu pitu pitu a w temacie już się coś dalej ruszyło Doszła dziś paczka z gratami do ukończenia silnika. Jutro biorę się do roboty. Cylindry dojdą w przyszłym week, chyba, chyba że będę miał szczęście....
Wszystkie łożyska ori KTM. Z tego co zobaczyłem już wiem ze nie opłaca się brać oryginałów KTM. Jedynie na wał i na skrzynie te nietypowe TM-SC05C20C4 NTN te można na ktm kupować bo sa dostepne. Reszta dobre firmowe FAG'a, SKF'a, KOYO i zapłacimy prawie że trzy razy mniej. Oczywiście musimy trzymać się tych samych parametrów.
Zamówiłem też nowe osłony na ramę, a niech ma coś od życia
Byłem zaciekawiony tym o czym było dużo mówione w temacie jednego z naszych użytkowników hacker'a 380 robionej na SM, o mechanizmie włączania biegów, sprężynie trzymającej bieg jak i baryłce do wybierania biegów. Że po wymianie jest klikanie, biegi wchodzą pewnie. Tak samo że sprężyna ustalająca w położeniu biegu neutralnego jest maksymalnie napięta i się zużywa z biegiem czasu. No zobaczymy jak to będzie
Uszczelniacze na cały Engine. Dodam tylko tyle. KTM używa oznaczeń BTSL. Co możemy rozszyfrować to tak:
B- uszczelniacz z zewnętrzną metalową obudową przystosowaną do miejsc gdzie panuje wysokie ciśnienie.
T- oznaczenie według mnie jakie stosuje KTM
SL- warga przeciwko średniemu zabrudzeniu z zewnątrz
Wpisując w internecie Simmering BTSL wyskakuje nam wszytsko powiązane z KTM, wpisując simering B1SL lub samo BSL, wyskakują simerringi które można kupić w hurtowni i tez są prawie ze dwa-trzy razy tańsze niż na KTM.sklep
Jakaś drobnica. Śruby do dekla zaworowego, zabezpieczenie kosza sprzęgła, adapter kierunków do włącznika zespolonego, klin tryba wału, nakrętka oski tył.
Zestawy naprawcze hamulców, gumki, blaszki i duperelki. Ogólnie masakra jakie to drogie. Moje były popękane a z zamienników samochodowych nie wiem czy coś spasuje.
Blaszka siedzi idelanie. Ale się wkurzyłem bo kupiłem klocki hamulcowe od nowszego modelu... Te krótsze, lipa. Musze właściwe zamówić. Co do hamulca z przodu, zrobiony, odpowietrzony, żyleta
A tu zakazane i niezakazane Moto twarze Kumpel trochę mi pomaga i się szkoli w serwisowaniu katełema. Sam ostatnio kupił SX'a i podpatruje. fajnie że się sam garnie do roboty, do napraw, a nie tylko jeździć i czekać aż ktoś mu coś zrobi
Ja ten po lewej
Jutro kolejny up, chyba że stanie się coś nadzwyczajnego%%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matlez
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:39, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pięknie działasz . Swoją drogą co jeszcze zostało ci do zrobienia w KTM ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:29, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Na koniec jak już wszystko kupisz napisz ile Cię to kosztowało to wszystko. Pytam tylko tak z ciekawości. Podziwiam Cię za kawał dobrej roboty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rams dnia Śro 20:30, 03 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Śro 20:53, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No zbieram rachunki ale nie patrze na nie Aktualnie teraz do roboty zostało mi tylko kupić klocki tył bo złe zamówiłem, no i czekać na cylinder.
Dziś poskładałem silniczek. Poszło bez większych problemów. Silnik zszedł się dobrze, łożyska siedzą ciasno. ogólnie myślę że będzie ok.
Wszystkie moje silniki składam na ciepło. Metoda dobra. Łożysk nie dajemy wtedy do zamrażarki ponieważ można je tak uszkodzić.
Wszystkie śruby skręcane dynanometrem z siłą 9Nm (serwisówka podaje 8Nm). Silnik złożony bez sylikonu, jedynie na mały dekiel dałem cieniutką warstwę Reinza. Dekiel swoje lata ma, ucha lekko nadpękane i tam śrub nie dokręcałem na maksa.
Nowy wałek zmiany biegów, do tego beczka wybieraka i sprężyna daje efekt klikania. Biegi wszystkie wchodzą, trzeba wcisną dźwignie żeby bieg wszedł. Czyli pewna zmiana biegów. Wszystko to na sucho... jak będzie w jeździe no to zobaczymy.
Sprzęgło kompletnie nowe, kosz, przekładki TRW, tarcze ori KTM, sprężyny ori KTM. Tarcze moczone pół dnia w oleju, także na sucho nie było składane. Po złożeniu, odpowietrzeniu sprzęgła wszystko git. Sprzęgło pracuję
No i wstępnie wszystko poskręcane do kupy, silnik siedzi w ramie, membrana przykręcona, gaźnik ustawiony według serwisówki, zapłon ustawiony i sprawdzony miernikiem, wszystko ok. teraz pozostaje mi czekanie na kuriera z paczką. I wtedy się okaże jak to będzie wszystko funkcjonować
HEJA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:54, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
korby wossnera sa słabe, o ile tłoki jeszcze moga byc tak korby wossnera bym w zyciu nie polecił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 0:06, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
dlaczego ? nie spotkałem się jeszcze z negatywną opinia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 10:07, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Też pierwsze słyszę, żeby ktoś na korby wossnera narzekał. Lepszy już chyba tylko oryginał. Słyszałem narzekania na proxa i hot rodsa, ale na wossnera nigdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jero11
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: Pią 13:10, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Sam w naprawianych sprzętach montuje tylko Wossnera i nie ma z nimi problemu, tylko raz na życzenie klienta wstawiłem Proxa i był to błąd, korba miała większe pasowanie na sworzniach przez co dzwoni... może są podróbki prox-a?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pią 20:34, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mi taką w Lancgourt ( Anglia- nikasil) polecili. Jakk nie oryginał to wossnera daj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:43, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Z proxami czy hodrodsami nie mialem problemow zato mialek kilka wossnerow przedwczesnie zatartych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Czw 22:26, 11 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Także dziś się wszystko okazało. W końcu dotarły cylindry. Czekałem w oknie całymi tygodniami wypatrując kuriera aż się w końcu doczekałem
Ogólnie robota wykonana świetnie, Pierwszy raz na oczy widzę nowy nicasil i jest to dla mnie dobre doświadczenie, pomimo rys po honowaniu nie czuć kompletnie nic pod palcem, jest tak ślizga powłoka, niczym wazelina .
Od razu wziąłem się do montażu bo co tu wiele myśleć
Exc 300 2002 vs exc 300 2010. Stary ładniejszy
Stara powłoka
Nowa powłoka
Instrukcja jak postępować z nowym cylindrem. Oczywiście zrobiłem tak jak piszą. miejmy nadzieje dobrze piszą
Wossner
Smar niedostępny w UE. Smar przeznaczony do wszelakich uszczelniaczy, nie łapie syfu, powoduje poślizg. Idealny np. do przedniego zawiasu.
Składanie cylindra odbyło się bez problemów. Wszystkie elementy ruchome posmarowane specjalnym środkiem który niweluje tarcie podczas pierwszego startu. Zawór ustawiony według serwisówki. Cyl ląduje na swoim miejscu.
Squisch ustawiony na "0"
I maszyna finalnie prezentuje się tak. Ogólnie bojowo.
Pierwsze odpalenie długo trwało, nie chciał zaskoczyć ale jak już odpalił od razu banan się pojawił na mojej twarzy ) Pochodził 45 minut na wolnych, następnie odstał i wykonałem krótka jazde testową. Wszystko prawie ze cyka ładnie. Gaźnik wstępnie ustawiony, luz troszkę ciężko znaleźć, myślę że to wina nowych elementów sterujących biegami. Poukłada się i będzie malina. Światła świecą Krótkie, długie. Jest też lekki wyciek albo z obudowy termostatu, albo tak rzuca z przelewu z chłodnic. Drobnostka, ważne że nie cieknie gdzieś z silnika
Pierwsze odpalenie ----> https://www.youtube.com/watch?v=JTN-jHIrQGA&feature=youtu.be
Sprzęgło jak tarabaniło tak tarabani...
Ktoś mnie pytał czy liczyłem ile wyniósł mnie koszt tej odbudowy... Otóż zrobiłem małe podsumowanie i kwota jest kosmiczna....
13395zł
A tu nie liczę żadnych dojazdów, jakiejś drobnicy jak śruby itp.
Taak wiem, za to miałbym świetnego młodego rocznikowo kata, ale co z tego Mam świetną (oby jak najdłużej) starą dobra trzysetke
Temat oczywiście będzie kontynuowany, zdjęcia z wypadów, jakieś relacje. Czekam na komentarze i opinie userów coż to zmodziłem w tej mojej szopie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 22:37, 11 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
dobra robota! niech się dobrze sprawuje !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 22:38, 11 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 22:41, 11 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
ładnie ale 45 minut go docierałes na stojaku ?? nie grzał ci sie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|