|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomekk
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:58, 20 Maj 2016 Temat postu: Husaberg TE 300 2013 |
|
|
Hej,
Forum śledzę już od dłuższego czasu jednak zdecydowanie więcej czytam niż się udzielam Z racji jednak, że już prawie rok jeżdżę Husabergiem (wcześniej trzy Husqvarny - TE 450 2005, WR 250 2010 i TE310R 2013) wypadałoby założyć swój temat.
Mój aktualny motorek to Husaberg TE 300 z 2013 roku. Kupiony w sierpniu rok temu z przebiegiem niespełna 80h. Z racji braku czasu do tej pory udało mi się zrobić dopiero 10h, aczkolwiek dość intensywnych, więc już się dobrze zaznajomiliśmy. Ogólnie motocykl mi bardzo odpowiada, jedyne co mi od początku doskwierało to zawieszenie. Z racji, że jeżdżę głównie po trasach specyfiki CC, MX i prób enduro to w porównaniu do Kayaby, którą miałem w poprzednim motocyklu 4CS i PDS okazały się mocno uciążliwe. Na szczęście przodem zajęli się bracia Kędzierscy (serwis, wymiana sprężyn plus setting) i jest już o wiele lepiej. Na tył przyjdzie pora podczas serwisu na jesieni, ale po wstępnym podregulowaniu jest już ciutek lepiej i nie wali już tak często w tyłek na dohamowaniach jak po zakupie. Jedyne co mnie jeszcze denerwuje to dopasowanie filtra powietrza do airboxa w dolnej części - na upartego można palec wcisnąć pod gąbkę.... Dlatego zawsze solidnie smaruję styk filtra z puszką smarem, aby nic się nie przecisnęło.
Poza modyfikacją zawieszenia i dołożoną płytą pod silnik Acerbisa motocykl w 100% seryjny. Ja nie potrzebuję żadnych ulepszeń, bo 300 samo w sobie jedzie super i nic więcej nie potrzeba do moich zastosowań.
Poniżej kilka fotek samego motocykla jak i z pierwszego wyjazdu w tym roku, na który wpadł znajomy z aparatem.
Z biegiem czasu będę starał się w miarę możliwości dodawać coś nowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomekk dnia Pon 21:18, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Sob 9:44, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nie widać zdjęć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:34, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
I jak jeździ ten 4cs po zrobieniu wszystkiego? Zrobiłeś twardszy setting? Wali bardziej po rękach ? Da się poskakać i wybiera jakieś mniejsze dziury i korzenie kamienie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 20:58, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
ja zrobiłem "tuning' zalecany przez racetecha - czyli mam w sumie 2/3 CS, bo komory sie połączyły. dodatkowo zmieniłem nieco setting, i wywaliłem te zaworki zwrotne - teraz zawias w koncu zaczał pracowac po ludzku. teoretycznie wszędzie mam teraz regulacje odbicia - ale to sie przekłąda tez na dobicie, i 1 klikniecie daje duzą zmiane w pracy zawieszenia. mógłbym sie jedynie przyczepic do tłumienia przy duzych skokach na płasko - ale to jak ktos nie lata po torach mx to da sie przezyc ;D ale ogólnie ten zawias jest lepszy od zwykłcyh - tam praktycznie nie ma co o siebie trzeć, wszystko oparte na hydraulice, sama ta sztyca w srodku jest małej srednicy i zawias jest nieźle przemyslany. tylko trzeba wiedziec co i jak zeby go dobrze zgrać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomekk
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:04, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojęcia czemu zdjęcia nie działają. Jak dodałem post to się wyświetlały normalnie. Wszystko zrobione zgodnie z instrukcją - przed chwilką jeszcze sprawdziłem.
Co do 4CS to po settingu i wymianie sprężyn (seryjne pod moimi 100kg były znacznie za miękkie) to jest dużo dużo lepiej. Mi zależało na utwardzeniu i zwiększeniu rezerw tego zawieszenia, bo dość sporo latam prób MX i CC. Przód jest teraz dużo stabilniejszy i bardziej przewidywalny. Największą wadą tego zawieszenia (której niestety nie da się wyeliminować settingiem, bo taka jest jego konstrukcja) jest brak progresji. Jak się je wyklika na twardo to w piachu i do skakania jest super, ale na drobnych dziurach mocno tłucze łapy. Jak się ustawi na miękko to super wybiera małe dziury, ale na skokach i w piachu ponton... W porównaniu do KYB z Yamahy to przepaść niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 12:58, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia nie działają bo nie da się wklejać w ten sposób zdjęć z Bikepics - mają tam blokadę na hotlinkowanie zdjeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:37, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tomekk napisał: | Jak się je wyklika na twardo to w piachu i do skakania jest super, ale na drobnych dziurach mocno tłucze łapy. Jak się ustawi na miękko to super wybiera małe dziury, ale na skokach i w piachu ponton... W porównaniu do KYB z Yamahy to przepaść niestety |
Nowsze modele 4cs są znacznie lepsze, nawet jak ustawiasz regulacje na twardo to zawias dalej wybiera mniejsze dziury.. Porównujesz 4cs do którego zawieszenia kyb z yamahy? 2 komorowe kyb z crossówki yz też idealnie nie wybiera mniejszych dziur wg mnie.
henio12323 napisał: | ja zrobiłem "tuning' zalecany przez racetecha - czyli mam w sumie 2/3 CS, bo komory sie połączyły. |
I jak się jeździ po zmianach ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel dnia Pon 15:37, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 17:31, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
mi sie jeździ super, fajnie wybiera drobne nierównosci, ogólnie ostatnio smigam duzo trialowo, i tam perfekcyjnie, na szybkich przelotach tez stabilny i przewidywalny. tylko do warunków czesto sie bawie regulacjami, jak wiem ze bede jechał po kocich łbach duzo to odkręcam na soft i bajka ;D a jak chcesz gdzies szybszy przelot i zeby zawias był sztywniejszy - 3-4 kliki na plus i jest spora róznica.
pojeździłem tez pare razy huską 2016 to tam ten zawias wg mnie pracował duzo gorzej, mimo że nowy itp. w ogóle 1 godzina od nowosci to zawias ledwo co pracował, ale po 20 godzinach jak sie ułozył troche nadal jakiegos cuda dla mnie nie było - ale to zalezy jak kto jeździ, bo pewien "dobry zawodnik" sie przejechał i mówi że mu zawias odpowiada. tylko że takich zawodników jest moze kilku w PL którzy wolą miec sztywny zawias
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomekk
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:22, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem hosting na fotosik, mam nadzieję, że teraz zdjęcia będą działać.
Co do zawieszenia to naprawdę po kompletnym serwisie na nowych OEM częściach, settingu i zmianie sprężyn jest to niebo a ziemia. Naprawdę dużo lepiej teraz to pracuje i pozwala na znacznie szybszą jazdę. Łukasz z Karolem zrobili kawał dobrej roboty.
A co do różnicy względem KYB dwukomorowej to po prostu są to zupełnie inne konstrukcje. Mi osobiście na seryjnej KYB z YZ 2014 jedzie się zdecydowanie lepiej niż na 4CS po modyfikacji (już nie porównując do seryjnego 4CS). Fakt, że mój Berg to 2013, więc pierwszy wypust tego zawieszenia. Nowsze podobno są lepsze, mi ciężko to ocenić, bo nie jeździłem na takim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|