|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:21, 15 Sty 2012 Temat postu: Hybryda sx-f/exc-r z silnikiem RFS |
|
|
Taki projekt chodził mi po głowie od dłuższego czasu i w końcu udało się go zrealizować praktycznie w całości.
Ramę trzeba było w paru miejscach zmodyfikować bo nie mieścił się wydech.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Trzeba było dorobić nowe dolne mocowania silnika bo oryginalne się nie zgadzały.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowo przesunąć trzeba było tylne mocowanie kolektora wydechowego.
rama została wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Można było przystąpić do składania
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Wahacz także wymagał modyfikacji ponieważ był za wąski w środku mocowań i trzeba było go lekko sfrezować i wytoczyć nowe gniazdo pod symering. Zestaw łożysk i tulejek wtedy można dobrać z roczników 03-07 albo skrócić tulejki i wymienić same łożyska na węższe jak w rocznikach powyżej.
przed
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
po
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Można już było postawić kata na kolach i przymierzyć resztę gratów, tak oto zaczęło się wszystko prezentować
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Dalej poszła elektryka, nowe kable prądowe od aku do rozrusznika i dodatkowa masa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Serwis przed sezonem układów hamulcowych i sprzęgła.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
czyszczenie gaźnika
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Były jeszcze przeróbki z króćcami węży od chłodnic ale bez problemu wszystko ogarnięte specjalnymi kolankami gumowo metalowymi, przeróbka gumy airboxu zęby połączyć go z gaźnikiem a reszta to plug and play.
trochę pracy jeszcze zostało, jak przyjdzie wiosna okaże się jak będzie się sprawował
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Nie 17:33, 15 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:18, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Nie 18:44, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
wójo to ten sx-f od sobka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:13, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
mentor napisał: | wójo to ten sx-f od sobka? |
Ten sam, sobek wspominal cos ze tez miales ochote na niego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Nie 19:28, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
No miałem, ale samochód muszę kupić a 5tys czy ile tam za niego dałeś nie bardzo mi na rękę może coś złożę sam jakieś moto od podstaw. Jedynie z silnikiem może być problem, żeby coś dostać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:42, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Maszyna skonczona dojdzie jeszcze oslona pod silnik ale musze ja troche zmosyfikowac.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 23:40, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zrobiłeś idealnego KTM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek moto
Gość
|
Wysłany: Sob 20:01, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Wójo witam kolege mam pytanie ile cie kosztowal sam ten sx-f czyli kpl.rama,kola, plastiki itp. ewentualnie gdzie moge szukac jakiegos uszkodzonego zeby zrobić taką piekną mszyne jak twoja?pozdrawiam szerokości
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:05, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
ceny sa rózne, dzieki sobkowi udalo sie skompletowac wiekszosc sxf-a za około 4tys. trzeba szukac i pytac co raz sie trafia jakas aukcja z sxf na czesci. Powiem ci ze srednio sie opłaca składac taki motorek z czesci ale jak masz np stara 520 ze zdrowym silnikiem to wtedy warto przełozyc wiekszosc gratów w nowa rame, koszty wychodza nie wielkie w stosunku do kupna ladnego 525 (06-07) albo nowszych 450-530.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek moto
Gość
|
Wysłany: Pon 19:21, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam Wojo ponownie znalazlem sx-f 250 na czesci i mam pytanie czy chlodnice,felgi i zawieszenia z przednia polka podejda mi w tym projekcie od 520EXC?co bym musial miec napewno z tego sx-f zeby wszystko dobrze posklejac do kupy chcialem wziasc rame,siedzenie,zbiornik,tylni stelaz,airbox ps.a gdybym rame wzial od 520EXC i zabudowalbym zbiornikiem,siedzeniem plastikami i tylnim stelazem od sx-f tez by dalo rade?prosze o rade pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:19, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
załozenie plastików od sxf do 520 to spora zezba i calkowicie nie opłacalna. najlepiej kupic calego sxf i tylko silnik zmienic bo dostajesz odradu lepszy zawias, rame i koła.
Na takie minimum to z sxf potrzebował bys rame, tylny stelaz z plastikami, zbiornik, siedzenie, wydech na pojedynczej rurze od modeli powyzej 2004r. przedni i tylny zawias podejdzie z 520. Chłodnice z 520 tez nie podejda chyba ze przerobisz mocowania ale wtedy trzeba i caly układ chlodzenia z 520 przekładac bo sxf ma czesc obiegu w ramie, wiec wsadzenie wszystkiego se starszego modelu bedzie trudne bo dosyc ciasno sie tam robi.
Moim zdaniem jak juz bawic sie w ta składanke to brac kompletnego sxf/excr tylko bez silnika, kolektora, i elektryki. Dla samej ramy i wygladu nie zawsze sie opłaci chyba ze naprawde tanio dostaniesz graty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gierek
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Włodawy
|
Wysłany: Pon 21:33, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm co do zmiany plastików to na zagranicznym forum spotkałem taki temat może cie to @Bartek moto zainteresuje:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do samej hybrydy to naprawdę zacne moto wyszło nie ma co, mix tego co dobre i sprawdzone z nowoczesnością...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:25, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
sezon rozpoczety, pierwsze testy moto i bez problemów, super rowerek w porównaniu z exc 520 [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Nie 20:27, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
drabina
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:59, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wyszło naprawdę mega!
Powiedz mi, jak wygląda przerabianie wydechu z 2004 na 2008?
Bo jest sporo akrapów pod 2008+ (ja mam exc 2004r.) i się zastanawiam czy po niewielkich przeróbkach podeszłyby te od 2008r. albo taki fmf jak Twój.
No i czy to przerabianie ramy nie wpłynęło negatywnie na jej trwałość? Ogolnie robi wrażenie! Tylko dokupić lampę z osłona (koszt chyba 300zł) i już każdy szczegół dopracowany, bo lampa się troche rzuca w oczy na łączeniu z błotnikiem : P
SUPER!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:17, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
wydechu nie przerabiałem, poprostu połaczylem kolektor starego typu z koncówka sxf-a, kolektora z nowszego modelu nie wsadzisz bo jest pojedynczy a w starszych modelach rozchodzil sie w dwie rurki na koncu przy głowicy.
tak samo bedzie ze srednicami bo akrapy mialy wieksze srednice te ze starszych modeli jak i z tych nowszych.
co do przeróbek w ramie to chyba masz na mysli wytrzymałosc, starałem sie jak najmniej ingerowac w fabryke, a w miejscu podcinania zostala solidnie wzmocniona, wiadomo sam tego nie oblicze ani nie sprawdze wytrzymałosci na odpowiednim sprzecie ale wydaje mi sie ze nie jest slabsza od oryginału a oryfinał w tym miejscu jest dosyc filigranowy, wiekszosc obciazen przenosi górna czesc ramy.
Pozatym w stanach jezdza takie hybrydy gdzie goscie rozcinaja calkowicie rame i łacza rurki spawajac na styk i to sie im nie rozpada wiec swojej jestem pewny co do geometri i wytrzymałosci.
co do lampy to mi to nie przeszkadza i jak narazie zbedny wydatek ale jak sie trafi dobra okazja to ja zmienie
puki co rozgladam sie za wiekszym zbiornikiem paliwa bo czasami lubie zapuscic sie w dzicz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|