Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Projekt - XCF 250 '08
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pią 15:23, 24 Maj 2013    Temat postu: Projekt - XCF 250 '08

XCF to KTM-owska mieszanka tego co najlepsze w EXCF i SXF Very Happy .

Kilka zmian w stosunku do oryginału:
1. Sprzęgło automatyczne Rekluse.
2. Amortyzator skrętu Scotts.
3. Zestaw dysz JD Jetting.
4. Korekta kanałów wydechowych.
5. Korekta kanałów dolotowych + high velocity ports (mototuneusa.com).
6. Wentylator chłodnicy.
7. Mini zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego.
8. Smarowniczki do smarowania łożysk wahacza i dolnego łożyska PDS.
9. Wydajniejszy rolgaz.
10. Filtr odpowietrzenia gaźnika.
11. Zawieszenie robione "pode mnie".
12. Demontaż siedzenia bez narzędzi.
13. Demontaż zbiornika paliwa po wykręceniu jednej śruby.
14. Docierany wg mototuneusa.com.
15. Plus jeszcze trochę drobnostek o których szkoda pisać.













Jeszcze kilka zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]

I film:
http://www.youtube.com/watch?v=ofAiqcPh2kk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Nie 21:12, 08 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:31, 24 Maj 2013    Temat postu:

Wrzuć te filmiki jeszcze raz tylko odznacz tryb stabilizacji obrazu na yt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 15:59, 24 Maj 2013    Temat postu:

Sprzęt elegancki Smile pewnie wart nie mało z tymi modyfikacjami Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:09, 24 Maj 2013    Temat postu:

Kalamitki do smarowania fajna rzecz, tez miałem je wstawic u siebie.
jak sie sprawuje amortyzator skretu, warto w niego inwestowac ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 18:58, 24 Maj 2013    Temat postu:

wójo napisał:
Kalamitki do smarowania fajna rzecz, tez miałem je wstawic u siebie.
jak sie sprawuje amortyzator skretu, warto w niego inwestowac ?

też chcę wiedzieć
no i jak sie jeździ z reklusem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pią 19:30, 24 Maj 2013    Temat postu:

To może po kolei:
-wart jest niewiele to ja za mało zarabiam Crying or Very sad ,
-dzięki kalamitom wcisnąłem 2x więcej smaru niż normalnie, a i co jakiś czas mogę znów trochę dołożyć,
-jeśli zdarza się wam złapać shimmy (trzepanie kierownicy) przy wyższych prędkościach to po założeniu stabilizatora ta przypadłość znika, a kiere można zdecydowanie lżej trzymać, dobrze wyregulowany w ogóle nie przeszkadza - polecam,
-Rekluse ma "zady i walety", aby moto zgasło musi zabraknąć paliwa, ale można ustawić tylko jedną charakterystykę wyłączania sprzęgła (sprężyną i kulkami).

Ogólnie ze wszystkich zmian jestem bardzo zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Pią 19:34, 24 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:35, 24 Maj 2013    Temat postu:

mi bardziej chodzi o to czy warto go montowac do turystycznej jazdy enduro, i czy ustawiłes go uniwersalnie, na jednych ustawieniach ganiasz w kazdym terenie czy np na długie proste ustawia sie inaczej a na techniczne hard enduro inaczej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pią 19:49, 24 Maj 2013    Temat postu:

Na pierwszą część pytania nie jestem w stanie odpowiedzieć, po prostu nie jeżdżę "turystycznie". Może u ciebie wystarczyłoby wsunąć maksymalnie lagi w półki (na równi z półkami) i odpuścić delikatnie SAG z tyłu (w granicach normy). Ale jeśli nie trzepie Ci kierą to chyba nie ma co kombinować.

Stosuję dwa ustawienia: na szybkich trasach podkręcam na "+" wolne tłumienie, a w technicznym terenie kręcę parę "klików" na "-". Robię to w trakcie jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 11:06, 25 Maj 2013    Temat postu:

Świetny sprzęt ! Tylko pozazdrościć!

Z kalamitkami nie zły sposób, nie pomyślał bym o tym. Sam nawiercałeś i gwintowałeś w wahaczu otwory pod nie? Poiwedz coś więcej może na ten temat Smile).

Piszesz o filtrze odpowietrzenia gaźnika. Coś on daje czy po prostu to filterek do którego idą wszystkie przewodu przelewowe od gaźnika by do niego np przelewem szło paliwo (tak wygląda to na zdjęciu Very Happy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kudłady




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob 12:49, 25 Maj 2013    Temat postu:

fajny sprzęcik. doinwestowany. ze świeczką szukać takiego. z patentu na szybkie ściaganie siedzenia sam skorzystam. a z kalamitkami ogolnie spoko na wachacz łatwo zrobić bo tylko nawiercic i nagwintowac ale na PDSa to juz troche bardziej skomplikowane chyba ?? sam to robiłeś czy juz takiego kupiłeś ?? moze warto zrobić oddzielny temat dla tych którzy chcieliby zastosować kalamitki Smile pozdroo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:38, 25 Maj 2013    Temat postu:

Kudłady napisał:
z kalamitkami ogolnie spoko na wachacz łatwo zrobić bo tylko nawiercic i nagwintowac ale na PDSa to juz troche bardziej skomplikowane chyba ?

No co do tego nie byłbym taki pewny. Z tego co pamiętam w wahaczu idą po dwa łożyska igiełkowe na stronę dość dobrze przylegające do siebie.
Nawiercając i gwintując otworów w wahaczu smar natrafia na łożyska, chyba że są rozsunięte względem siebie chociażby o 1mm, wtedy zgadza się, smar bez problemu przejdzie w odpowiednim miejscu.
Podobnie wygląda sytuacja z łożyskiem PDS. Może kolego rozjaśni co i jak jest zrobione?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kudłady




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob 16:40, 25 Maj 2013    Temat postu:

no tak jeśli łożyska igiełkowe w wahaczu nie przylegają do siebie to bez problemu kanał od kalamitki wiercisz w srodek. z PDS wiekszy problem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Sob 16:44, 25 Maj 2013    Temat postu:

Kupiłem zwykłego XCF-a tyle, że miał już sprzęgło Rekluse.

Ten filterek to nie mój pomysł ale wykonanie już tak.
[link widoczny dla zalogowanych]

Aby zamontować kalamitki do smarowania łożysk wahacza trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
-łożyska należy wcisnąć jedno z jednej a drugie z drugiej strony tak aby została między nimi przerwa (ok. 2 mm) - jest na wszystko miejsce,
-otwór pod kalamitkę przy ślizgu łańcucha musi zostać odsunięta o ok. 10 mm od "centrum" (ze względu na ślizg właśnie), aby smar można było wcisnąć (kalamitka wypadnie na środku łożyska) należy "dremelem" wykonać delikatny rowek od kalamitki do miejsca pomiędzy łożyskami.

Jeśli chodzi o PDS to trzeba tylko kupić łożysko z otworkiem do smarowania właśnie.

Ja nawierciłem otwory, potem je pogłębiłem czymś takim



potem tylko pozostało otwory nagwintować i wkręcić smarowniczki.

Teraz jedynie zmieniłbym ich rozmieszczenie, dla łożysk wahacza z góry, a dla PDS z tyłu - dla łatwiejszego serwisu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Sob 17:18, 25 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kudłady




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob 17:03, 25 Maj 2013    Temat postu:

no i wszelkie wątpliwości rozwianie. wszystko wiadomo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 21:21, 08 Wrz 2013    Temat postu:

Poczyniłem trochę zmian na jednej ze swoich tras, powiedzmy, że z pogranicza extreme Very Happy :

http://www.youtube.com/watch?v=_t-aoQ5qdW0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin