Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont kapitalny - fotorelacja + MOJA OGÓLNA GALERIA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:54, 18 Lut 2013    Temat postu:

nic nie jest kombinowane, przeciez w fiszcze c numerem czesci mam napisany wymiar i divided czyli łozysko dzielone, nie znalazłem takich łozysk w hurtowni, mozna kombinowac z łozyskiem o wiekszym rozmierze i wycieciem jednego wałeczka, w serwisie jedno kosztuje w okolicach 40zł wiez zbiera sie spora sumka przy wymianie wszystkich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Pon 22:54, 18 Lut 2013    Temat postu:

Jak remontowałem silnik to wymieniałem wszystkie łożyska , łącznie z tymi w skrzyni biegów. Zamawiałem w KTM-ie chyba 20zł jedno , dokładnie nie pamiętam. Nie kombinuj z innymi tylko zamawiaj orginały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 8:18, 19 Lut 2013    Temat postu:

Kurdę nie wiem czy ja to przegapiłęm czy gość od którego zamawiałęm.
Już napisałęm mu maila jak nie odczyta będę dzwonił czy znajdzie takie. Jak nie to oddam mu te igiełkowe i zamóię w serwisie (wychod w serwisie jakoś 26zł za sztukę czyli w sumie 150zł). Kombinować z większymi nie zamierzam, bo maszyna ma być złożona porządnie a nie byle by silnik odpalił i jechała Very Happy.
Dzięki hacker za fotkę swoich bo może prawdziwe oznaczenie to nie divded tylko tn i to oznacza że są dzielone.
W googlavch divded też nie znalazłem a tn uż tak więc jest nadzieja że gość będzie miał ale wszystko się okaże Smile).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 22:06, 22 Lut 2013    Temat postu:

Ostatnio trochę czasu poświęciłem na zdejmowanie łożysk.

Zacznijmy od łożysk w karterach.
Karter wsadziłem do piekarnika rozgrzanego do ok 200 stopni.
Następnie po jakiś 5minutach karter na metalowy stelarz i w każde łożysko przelotowe wystarczyło lekko uderzyć dopasowaną nasadką i łożysko wychodziło. Operacje szybka i mało skomplikowana. Gorzej było z łożyskami nie przelotowymi, tam zazwyczaj albo ściąhgacz musiał pomóc albo śrubokręt Very Happy.

Karter w piekarniku


Wyciągnięte wszystkie łożyska (jedno z wału posypało się)


Kartery bez łożysk






Z bieżnią co została od łożyska wyrównoważającego dalej walczę i jutro kolejne próby. Było już podgrzewanie, próba wydostania ściągaczem. Nawet próba wspawania w środek nakrętki by potem tak jak normalny jest ściągacz wkręcić śrubę i wyciągnąć. Wszystkie próby kończyły sie niepowodzeniem ;/. Ostatnia z nakrętką była najlepsza ale raz że spawać było bardzo ciężko to potem kawałki bieżni odrywały się wraz z nakrętką ;/


Niżej fotki rozebranej skrzyni (wałków skrzyni) biegów. Do rozebrania jej nie ma żadnej filozofi. Kwestia w kilku miejscach ściągnięcia segerów.






Dalej wałek rozrządu. Wójo twierdziłeś że ściągaczem nie dam rady ściągnać obydwu łożysk. Poszły bez problemu. W zasadzie te łożyska na tyle łatwo siedzą na wałku że bez ściągacza też można by było je wyjąć (to nie kartery Very Happy)




Dalej tak jak pisałem zainspirował mnie filmik który podesłał pawcios:
http://www.youtube.com/watch?v=ZQARSuXakDA

W związku z tym wybrałem się do tokarza z wałem. Wytłumaczyłem mu by zrobił mi tulejkę która po nagrzaniu ma wejść na bieżnię.


Potem dospawałem ramiona i powstał taki ściągacz


Bieżnie nie zeszły mi coprawda tak jak w filmie, ale zostały ściagnięte. Na filmiku jakoś głodko mu zeszły. U mnie tulejka była mniejsza o ~0.80mm od bieżni. Może za dużo, ale operacja udała się.
Nie mam fotek z tej czynności bo szybko ją wykonywałem, a minowicie, pierścień ściągacza został nagrzany. Następnie umieszczony na bieżni łożyska wału. Próbując przekręcać ściągaczem albo wał mi się obracał nawet w imadle albo bieżnia i nie chciała zejść, więc po założeniu mojego ściągacza, pozwoliłem by lekko się schłodził pierścień (zastygł na bieżni), naspnie miałem "próg" na bieżni za który mogłem złapać normalnym ściągaczem trójraminnym i ściągnać bieżnie.
Co ciekawe od strony sprzęgła była jedna najcieńsza podkładka, a od strony regulacji czyli magneta żadnej.



Także założyłem elektrykę do kata oraz przedni błotnik, lampę, kierownicę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Sob 7:45, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 22:32, 22 Lut 2013    Temat postu:

W piekarniku z simerami? Razz Lubie oglądać tego typu relacje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 22:37, 22 Lut 2013    Temat postu:

Zagdza się Very Happy
Pierw go chciałem na sucho wydłubać ale nie chciał, więc mówię wsadze na chwilkę z nim. Wsadziłem i najlepsze jest to że jak go chciałem wydobyć (powdważyłem go śrubokrętem) to pierw zamiast on wyjść wyskoczyło łożysko od wałka zmiany biegów Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Sob 1:33, 23 Lut 2013    Temat postu:

4tSTUNT napisał:

Nawet próba wspawania w środek nakrętki by potem tak jak normalny jest ściągacz wkręcić śrubę i wyciągnąć. Wszystkie próby kończyły sie niepowodzeniem ;/. Ostatnia z nakrętką była najlepsza ale raz że spawać


proponuje tą szalkę spawarką elektrodową obspawać równo od wewnątrz po obwodzie. Powinna sama wyjść... Czasem w ciężarowych samochodach robiliśmy tak,że spawaliśmy od wewnątrz dużym amperażem i oblewaliśmy wodą-czasem udawało się,że pękła szalka, a czasem nie

Co do tego ściągacza do bieżni to ta tulejka musi być szersza i koniecznie nacięta w dwóch lub trzech miejscach - jedno przecięcie całej tulejki a dwa nie do końca. I uchwyty trzy, tak żebyś mógł po podgrzaniu ścisnąć bieżnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawcios dnia Sob 1:40, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 7:45, 23 Lut 2013    Temat postu:

Właśnie próbowaliśmy spawać po obwodzie od wewnątrz i lipa ;/. Strasznie ciężko spawać a jak już się udało to potem wyrywały się kawałki zewnętrznej bieżni.

Co do tulejki to chyba musi być ona mniejsza lekko by do piero po nagrzaniu wchodziła w bieżnię.
Z nacięciami myślałem by je robić ale bałem się że wtedy pierścień rozkalibruje się i już nie będzie miał takiej siły ścisku.
Może zmodernizuje ten ściągacz jak będzie mi jeszcze kiedyś potrzebny, narazie cel osiągnięty czyli bieżnie ściągnięte Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
surfer




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/NadoliceM

PostWysłany: Sob 12:06, 23 Lut 2013    Temat postu:

Mam pytanko czy te oznaczenia łożysk będą podobne do mojego KAT'a 380 sx 2000r??
Planuje wymienić wszystkie łożyska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 13:04, 23 Lut 2013    Temat postu:

2T ma inne łozyska niz 4T moooże jakies tam pojedyncze sztuki beda te same. ale tak czy siak musisz szukac częsci pod swoje moto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:41, 23 Lut 2013    Temat postu:

no to coś miałeś nie tak z tymi łożyskami wałka bo powinny na wcisk wchodzic.
Co do ściągacza bieżni łożysk wału to po pierwsze jest on za mały(ma za małą pojemność cieplną), po drugie on jest nacięty po to, żeby go ręcznie zacisnąć na bieżni a nagrzewasz go żeby mógł oddać ciepło na bieżnie, rozgrzać ja przez co ona rozszerza się i dopiero ja zsuwasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
77kanzas




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:08, 23 Lut 2013    Temat postu:

coś nie podoba mi się wałek rozrządu,widać dość spore wyrobienia od zimeringów pompy wody,może warto by oddać go na zabielenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 20:26, 23 Lut 2013    Temat postu:

No na wałku łożyska były na wcisk niby ale jakoś w miarę lekko zeszły. Nawet nie musiałem mocno za klucz na ściągaczu łapać.

W miejscu simeringów na wałku fakt są lekkie progi, więc może rozwiń tą wypowiedź z tym zabieleniem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:50, 23 Lut 2013    Temat postu:

sa firmy co nakladaja chrom techniczny. ale za duzo firm nie ma, niektóre nie chcą sie bawic z takim małym elementem który w 90% i tak musi byc zabezpieczony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 1:36, 24 Lut 2013    Temat postu:

jak wal bedziesz oddawal do przebicia korby/ centrowania to od razu by Ci bieznie ściągneli, bez cudowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 8 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin