|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:54, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
nic nie jest kombinowane, przeciez w fiszcze c numerem czesci mam napisany wymiar i divided czyli łozysko dzielone, nie znalazłem takich łozysk w hurtowni, mozna kombinowac z łozyskiem o wiekszym rozmierze i wycieciem jednego wałeczka, w serwisie jedno kosztuje w okolicach 40zł wiez zbiera sie spora sumka przy wymianie wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 22:54, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jak remontowałem silnik to wymieniałem wszystkie łożyska , łącznie z tymi w skrzyni biegów. Zamawiałem w KTM-ie chyba 20zł jedno , dokładnie nie pamiętam. Nie kombinuj z innymi tylko zamawiaj orginały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 8:18, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kurdę nie wiem czy ja to przegapiłęm czy gość od którego zamawiałęm.
Już napisałęm mu maila jak nie odczyta będę dzwonił czy znajdzie takie. Jak nie to oddam mu te igiełkowe i zamóię w serwisie (wychod w serwisie jakoś 26zł za sztukę czyli w sumie 150zł). Kombinować z większymi nie zamierzam, bo maszyna ma być złożona porządnie a nie byle by silnik odpalił i jechała .
Dzięki hacker za fotkę swoich bo może prawdziwe oznaczenie to nie divded tylko tn i to oznacza że są dzielone.
W googlavch divded też nie znalazłem a tn uż tak więc jest nadzieja że gość będzie miał ale wszystko się okaże ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pią 22:06, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ostatnio trochę czasu poświęciłem na zdejmowanie łożysk.
Zacznijmy od łożysk w karterach.
Karter wsadziłem do piekarnika rozgrzanego do ok 200 stopni.
Następnie po jakiś 5minutach karter na metalowy stelarz i w każde łożysko przelotowe wystarczyło lekko uderzyć dopasowaną nasadką i łożysko wychodziło. Operacje szybka i mało skomplikowana. Gorzej było z łożyskami nie przelotowymi, tam zazwyczaj albo ściąhgacz musiał pomóc albo śrubokręt .
Karter w piekarniku
Wyciągnięte wszystkie łożyska (jedno z wału posypało się)
Kartery bez łożysk
Z bieżnią co została od łożyska wyrównoważającego dalej walczę i jutro kolejne próby. Było już podgrzewanie, próba wydostania ściągaczem. Nawet próba wspawania w środek nakrętki by potem tak jak normalny jest ściągacz wkręcić śrubę i wyciągnąć. Wszystkie próby kończyły sie niepowodzeniem ;/. Ostatnia z nakrętką była najlepsza ale raz że spawać było bardzo ciężko to potem kawałki bieżni odrywały się wraz z nakrętką ;/
Niżej fotki rozebranej skrzyni (wałków skrzyni) biegów. Do rozebrania jej nie ma żadnej filozofi. Kwestia w kilku miejscach ściągnięcia segerów.
Dalej wałek rozrządu. Wójo twierdziłeś że ściągaczem nie dam rady ściągnać obydwu łożysk. Poszły bez problemu. W zasadzie te łożyska na tyle łatwo siedzą na wałku że bez ściągacza też można by było je wyjąć (to nie kartery )
Dalej tak jak pisałem zainspirował mnie filmik który podesłał pawcios:
http://www.youtube.com/watch?v=ZQARSuXakDA
W związku z tym wybrałem się do tokarza z wałem. Wytłumaczyłem mu by zrobił mi tulejkę która po nagrzaniu ma wejść na bieżnię.
Potem dospawałem ramiona i powstał taki ściągacz
Bieżnie nie zeszły mi coprawda tak jak w filmie, ale zostały ściagnięte. Na filmiku jakoś głodko mu zeszły. U mnie tulejka była mniejsza o ~0.80mm od bieżni. Może za dużo, ale operacja udała się.
Nie mam fotek z tej czynności bo szybko ją wykonywałem, a minowicie, pierścień ściągacza został nagrzany. Następnie umieszczony na bieżni łożyska wału. Próbując przekręcać ściągaczem albo wał mi się obracał nawet w imadle albo bieżnia i nie chciała zejść, więc po założeniu mojego ściągacza, pozwoliłem by lekko się schłodził pierścień (zastygł na bieżni), naspnie miałem "próg" na bieżni za który mogłem złapać normalnym ściągaczem trójraminnym i ściągnać bieżnie.
Co ciekawe od strony sprzęgła była jedna najcieńsza podkładka, a od strony regulacji czyli magneta żadnej.
Także założyłem elektrykę do kata oraz przedni błotnik, lampę, kierownicę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Sob 7:45, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 22:32, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W piekarniku z simerami? Lubie oglądać tego typu relacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pią 22:37, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zagdza się
Pierw go chciałem na sucho wydłubać ale nie chciał, więc mówię wsadze na chwilkę z nim. Wsadziłem i najlepsze jest to że jak go chciałem wydobyć (powdważyłem go śrubokrętem) to pierw zamiast on wyjść wyskoczyło łożysko od wałka zmiany biegów .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcios
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice krakowa
|
Wysłany: Sob 1:33, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT napisał: |
Nawet próba wspawania w środek nakrętki by potem tak jak normalny jest ściągacz wkręcić śrubę i wyciągnąć. Wszystkie próby kończyły sie niepowodzeniem ;/. Ostatnia z nakrętką była najlepsza ale raz że spawać |
proponuje tą szalkę spawarką elektrodową obspawać równo od wewnątrz po obwodzie. Powinna sama wyjść... Czasem w ciężarowych samochodach robiliśmy tak,że spawaliśmy od wewnątrz dużym amperażem i oblewaliśmy wodą-czasem udawało się,że pękła szalka, a czasem nie
Co do tego ściągacza do bieżni to ta tulejka musi być szersza i koniecznie nacięta w dwóch lub trzech miejscach - jedno przecięcie całej tulejki a dwa nie do końca. I uchwyty trzy, tak żebyś mógł po podgrzaniu ścisnąć bieżnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawcios dnia Sob 1:40, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Sob 7:45, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie próbowaliśmy spawać po obwodzie od wewnątrz i lipa ;/. Strasznie ciężko spawać a jak już się udało to potem wyrywały się kawałki zewnętrznej bieżni.
Co do tulejki to chyba musi być ona mniejsza lekko by do piero po nagrzaniu wchodziła w bieżnię.
Z nacięciami myślałem by je robić ale bałem się że wtedy pierścień rozkalibruje się i już nie będzie miał takiej siły ścisku.
Może zmodernizuje ten ściągacz jak będzie mi jeszcze kiedyś potrzebny, narazie cel osiągnięty czyli bieżnie ściągnięte .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
surfer
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/NadoliceM
|
Wysłany: Sob 12:06, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mam pytanko czy te oznaczenia łożysk będą podobne do mojego KAT'a 380 sx 2000r??
Planuje wymienić wszystkie łożyska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 13:04, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
2T ma inne łozyska niz 4T moooże jakies tam pojedyncze sztuki beda te same. ale tak czy siak musisz szukac częsci pod swoje moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:41, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
no to coś miałeś nie tak z tymi łożyskami wałka bo powinny na wcisk wchodzic.
Co do ściągacza bieżni łożysk wału to po pierwsze jest on za mały(ma za małą pojemność cieplną), po drugie on jest nacięty po to, żeby go ręcznie zacisnąć na bieżni a nagrzewasz go żeby mógł oddać ciepło na bieżnie, rozgrzać ja przez co ona rozszerza się i dopiero ja zsuwasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
77kanzas
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:08, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
coś nie podoba mi się wałek rozrządu,widać dość spore wyrobienia od zimeringów pompy wody,może warto by oddać go na zabielenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Sob 20:26, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No na wałku łożyska były na wcisk niby ale jakoś w miarę lekko zeszły. Nawet nie musiałem mocno za klucz na ściągaczu łapać.
W miejscu simeringów na wałku fakt są lekkie progi, więc może rozwiń tą wypowiedź z tym zabieleniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:50, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
sa firmy co nakladaja chrom techniczny. ale za duzo firm nie ma, niektóre nie chcą sie bawic z takim małym elementem który w 90% i tak musi byc zabezpieczony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 1:36, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
jak wal bedziesz oddawal do przebicia korby/ centrowania to od razu by Ci bieznie ściągneli, bez cudowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|