|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 18:32, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zawitała do mnie paczka z olejami na dotarcie i czujnikiem zegarowym, więc jak dobrze pójdzie, jeśli w tygodniu wróci wał z regeneracji w sobotę założył bym łożyska do karterów i zabrał się za regulację luzu osiowego )
Tymczasem zająłem się regulacją TPS'a, po uprzednim poprawieniu przepustnicy wd zaleceń wója . Zdjęć nie robiłem bo nie ma czego tam fotografować, więc tak napiszę krótko na ten temat.
Zacznijmy od tego, że by regulować TPS musimy mieć wyregulowane wolne obroty (położenie przepustnicy) wtedy zabieramy się za to. U mnie fakt niby nie mam wyregulowanych bo jak jak moto w częściach ale pamiętam że gaźnik był dobrze wyregulowany więc ustawiłem tps wd starych ustawień gaźnika. Potem jak juz złożę moto i wyreguluje dobrze gaźnik tps skoryguję ).
Na początek wypinamy wtyczkę od tps'u. TPS's działa na zasadzie potencjometru więc mierzymy pierw oporność między niebieskim a czarnym kablem. Masę multimetra (-) przykładamy do czarnego przewodu tps'u a czerwony przewód (=) do niebieskiego. Multimetr ustawiamy na zakres do 2k ohm. Dokonujemy odczytu. Mi wyszło 4,6. Następnie tę wartość mnożymy razy 0,15 ( tu jest pewna rozbieżność bo w jednej serwisówce jest że razy 0,15 a w innej znalazłem, że razy 0,17, ja wziąłem razy 0,15) i wyszedł wynik 0,69. Teraz tą wartośc musimy ustawić pomiędzy czarnym a żółtym przewodem poruszając tps'em w jedną lub druga stronę. Jak masę mulimetra (-)[czarny przewód] podłączamy do czarnego przewodu tps'u a (+) mulimteru (czerwony przewód) do żółtego przewodu tps'u.
Zabieg wymaga trochę cierpliwości, bo lekki ruch tps'u i wartość zmienia się (nawet przy dokręcaniu śrub ).
Także mam mały problem. W mojej elektryce znalazłem luzem latający czerwony przewód. Nie wiem od czego on jest. Nie jest on od modułu. Dalej więcej przerwanych kabli nie widać, więc nie wiem jak mógł się urwać i nie wiem czy jest on jakiś istotny czy nie. Czy zaizolować go po prostu i z głowy czy jak.
Full img [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:47, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
dużą różnice miales na TPSie?
jedyny rot jaki widze na schemacie to od impulsatora..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 19:12, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym że do impulsatora idą przewodu od modułu zakończone wtyczką a je mam normalnie, a ten nie wiem skąd się wziął .
Co do tps'u to szczerze trochę różnicy było. Chyba ktoś kiedyś grzebał przy nim i skręcił byle jak nie wiedząc że go sie ustawia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maras Moto
Gość
|
Wysłany: Nie 19:42, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT możesz mi powiedzieć na co wpływa to ustawienie TPSu bo aż tak nie siedzę w temacie a sprawdził bym swój. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 19:59, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Czujnik odpowiedzialny za wyprzedzenie zapłonu względem otwartej przepustnicy, czyli np możesz mieć powiedzcmy niby perfekt wyregulowany gaźnik a przy gwałtownym dodaniu gazu moto muli się - może to być wina źle wyregulowanego tps'u. To tak w skrócie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 8:07, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Z racji, że powoli trzeba sprzęt składać 2 pytania.
1. Czy to jest normalne że jak wysprzęglik leży sobie na stole, a ja pompuje non stop klamka sprzęgła tłoczek będzie w nim się tak wysuwał że aż wyjdzie z niego?? Tak ma być i po złożeniu moto łożysko będzie go ograniczać czy jak?
2. Powiedzcie mi jak proponujecie ustawić gaźnik na dotarcie nowego sprzętu ?
O ile iglice podnieś, o ile dawkę powietrza odkręcić i wgl?? Wiadomo potem lepiej sie do stroi ale na początek? Dodam że tłumik zrobiony na całkowity przelot jak w sx. Iglica OBDTM. Oryginalnie widzę że wd serwisówki w exc 400 czy sx 400 gaźnik ma takie same ustawienia. Dopiero przy 520 różnice się pojawiają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 16:48, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Co do wysprzęglika to on bd ciągle wciśnięty przez popychacz tarczy dociskowej, który bd go cofał. Tłoczek może po kilkukrotnym przepompowaniu wyskoczyć jedynie gdy leży luzem, pod obciążeniem nie da rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 16:58, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ok, to super - tak myćlałem ale chciałem sie upewnić i dziękuję za odpowiedź.
A jakieś propozycje z ustawieniem gaźnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:50, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
gaznika nie ustawiasz w specjalny sposób jezeli był wczesniej ustawiony prawidłowo.
Jezeli nie jestes pewien co do prawidłowych ustawien mozesz zwiekszyc dawke paliwa zeby na poczatku nie łapał zbyt wysokich temperatur.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 14:24, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Poleciłbym Ci kupno tuningowego zestawu dysz (JD Jetting, Dynojet). Moc wzrasta wszędzie i dodatkowo masz lepsze chłodzenie. Od JD dostałem kilka kompletów z zależności od temperatury i ciśnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 14:43, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A powiedz gdzie go kupowałeś, ile zapłaciłeś i może coś więcej o tym zestawie to pomyslę nad nim na przyszłość ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 16:44, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Kupowałem przez znajomego w USA zestaw JD Jetting - dałem 75$. O samym zestawie (sorry, ale piszę z pamięci): w skład (do XCF 250) wchodzi kilka dysz głównych, dwie iglice, leak jet - dysza przelewowa pompki, o-ringi też do pompki oraz instrukcja. Mamy kilka opcji i kombinacji: w zależności od temp. czyli poniżej 10stC, 10-20stC i powyżej 20stC. Oraz w zależności od wysokości n.p.m.:0-1000m, 1000-2000m, powyżej 2000m. W moim przypadku wychodzi, że zakładam takie "zestawy":wiosenny, letni i jesienny.
Jeszcze dla przykładu podam, że seryjna dysza główna u mnie to 168, a dedykowana na moje wysokości n.p.m. z zestawu to 185.
Jak to działa? Pierwsza rzecz jaka się nasuwa to, że moto się wolniej nagrzewa do temp. roboczej, a później jest tylko lepiej .
Mogę często jeździć o jeden bieg niżej lub na dużo niższych obrotach, a przyspieszenia są dużo lepsze. Po bardzo szybkim otwarciu gazu nie ma mowy o zdławieniu czy zgaszeniu silnika co wcześniej się zdarzało.
POLECAM!
Parę linków:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:01, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nie jest tak przypadkiem ze oryginalne dysze sa przewymiarowane i zakłada sie mniejsze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 18:53, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Raczej odwrotnie. Aby przejść testy czystości spalin zuboża się mieszankę (mniejsze dysze, niżej iglica). Przy nad wymiarowych dyszach mieszanka byłaby zbyt bogata i nie w pełni by się spalała i nici z Euro7.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|