Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont kapitalny - fotorelacja + MOJA OGÓLNA GALERIA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 20:38, 13 Mar 2013    Temat postu:

W tym przypadku pewnie najbardziej i tak ograniczał moc tłumik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Choć nie wykluczam, że i dysze mogły być za duże.

Ale może nie "zaśmiecajmy" wątku o remoncie Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Śro 20:39, 13 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:50, 13 Mar 2013    Temat postu:

dysza zalezy od iglicy, a dokładnie od jej kształtu
na standartowej xxDTM 172, JD podobnie 172 a przy xxEMN czyli E taper wystarcza już 162


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 20:54, 13 Mar 2013    Temat postu:

A kształt iglicy na co ma wpływ, bo w zasadzie od początku zastanawia mnie po co są tam 2 różne iglice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 20:57, 13 Mar 2013    Temat postu:

madart napisał:
dysza zalezy od iglicy, a dokładnie od jej kształtu
na standartowej xxDTM 172, JD podobnie 172 a przy xxEMN czyli E taper wystarcza już 162


Tak, jeśli chodzi o środkowy zakres obrotów (częściowe otwarcie przepustnicy), bo już przy pełnym otwarciu iglica nie ma chyba większego wpływu na skład mieszanki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 23:03, 16 Mar 2013    Temat postu:

Zająłem się osadzaniem łożysk w karterach oraz na wałku rozrządu i wolnym kole rozrusznika.



Zacznijmy od karterów.

Łożyska które chcemy osadzić pakujemy w woreczki hermetyczne by nie dostała się do nich wilgoć i wsadzamy do zamrarzalki na noc.


Nastąpnienego dnia o poranku wsadzamy cały karter to piekarnika jak w przypadku wyciągania łożysk.
Gdy karter podgrzeje się wyciągamy go i szybko motnujemy łożyska. Przyda się młotek i jakieś drewienko by łożyska lekko dobić do końca, by mieć pewność że dobrze siedzą w gnieździe.
Proponuje po wyciągnięciu karteru pierw osadzić najmnijesze łożysko czyli HK od wałka zmiany biegów - najgożej je osadzić, najciaśniej siedzi i najtrudniej je wsadzić. Dalej proponuje montować łożyska od wałka wyrównoważającego. W dalszej części 6203C3, potem od wybieracza biegów 61805C3, a na końcu łożyska wału, które najlepiej się motnuje i które wpada jak śliwka w kompot odrazu w gniado bez dobijania wystarczy pchnąć je palcem.
Po osadzeniu łożysk, karter akurat wystarczająco się schłodził ale dalej jest ciepły to proponuje wsadzić odrazu uszczelniacze, które wtedy elegancko siedzą.
Całość trzeba przeprowadzać w miarę szybko. Ja przed wyciągnieciem z pieca karterów przygotowywałem łożyska tj wyciągałem je z woreczków hermetycznych i ustawiłem w zamrazalce które mam wyciągąc by potem szybko chwycić jedno wsadzić i już mieć nastepne Very Happy


Fotka karteru zaraz po osadzeniu łożysk



Tutaj już kartery z łożyskami które dodatkowo polałem olejem, by miały odrazu smarowanie Very Happy





Osoby spostrzegawcze zobaczą, że nie mam osadzonego jednego łożyska od wałka wyrównoważającego oraz jednego uszcelniacza od wałka zmiany biegów. To dla tego, że czekam na te uszczelniacze, aż przyjdą z serwisu. Wtedy palnikiem podgrzeje gniazda i zamontuje te uszczelniacze i te jedno łożysko Smile


Także zminiłem łożyska na wału rozrządu.
Wałek był w zamrażalce. Wyciągłem go i łożyska wskoczyły na niego bez problemu.
Fotka wałka z łożyskami (wałek jeszcze oszroniony od zimna Very Happy)




Prucz tego wszystkiego zająłem się także odtłuszczaniem i czyszczeniem gwintów, śrub i innych pieródł. Zrobiłem także stojak do wskażnika zegarowego Smile).
Teraz czekam aż z nmr wyśla mi wał z głowicą oraz na części z serwisu i zaczynam składanie moto Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:25, 16 Mar 2013    Temat postu:

patent dobry. ale ja bym uwazał z mrożeniem łozysk i podgrzewaniem karterów. w kontakcie łozyska moga pekać! i wtedy lepiej albo je zmrozic i wsadzic. albo ( ty lepiej ) po prostu podgrzac sam karter miejscowo. ja opalarką podgrzewałem i wszystkie łozyska wchodziły praktycznie same. jedynie problem troche był z łozyskiem od walka balansującego, gdzie pod nim idzie uszczelniacz. nie mogłem tego podgrzac, i przy wbijaniu zaczał sie ukosowac. wtedy dałem na praske i ładnie równo wepchało Very Happy także masz szczescie ze u ciebie obyło sie bez uszkodzenia łozysk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 12:19, 17 Mar 2013    Temat postu:

Masz rację, ale jeśli by te łożyska były schłodzone do minus dużo stopni np gaśnicą śniegową i kartery podgrzane do np 300stopni. Tak w domowych warunkach jak karter podgrzany do 100stopni, a łożysko schłodzone do nie wiem -3 czy ile jest w zamrażalce raczej takich obaw nie ma. Widziałem że wiele osób tak robi i sposób dobry Smile).
Gdyby łożysko było z żeliwa to by pękało że szok, a że jest po odpuszczaniu i wgl raczej mówię w domowych w-runkach małe prawdopodobieństwo pęknięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 13:57, 17 Mar 2013    Temat postu:

Łożyskom wystarczy 20min w zamrażalce + palnikiem kilka minut i wchodzi jak w masło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 13:15, 18 Mar 2013    Temat postu:

Mam do was koledzy pytanie.

Pompę oleju montuję się oznaczeniami do wnętrza karteru tak?
Bo przeglądam teraz fotki z rozbiórki kata i widzę że wcześniej miałem zamontowana oznaczeniami do zewnątrz karteru


A tu co manual mówi

Full jpg [link widoczny dla zalogowanych]


Drugie pytanie
Według manuala na wałek skrzyni biegów montujemy pierw bieżnię od łożyska a potem nakładamy oring


Zrobić u siebie tak samo, pomimo że przy demontażu silnika nie miałem nigdzie oringa Very Happy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 15:29, 18 Mar 2013    Temat postu:

To jest oring pod tulejke od zębatki i jeden pies czy założysz przed czy po złożeniu silnika, byle by tam był pod tą tulejka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:18, 18 Mar 2013    Temat postu:

u mnie też jest chyba odwrotnie niz w manualu pompa. nie da sie jej odwrotnie załopzyc bo masz wycięcie nawałek od spodu. ale wszystko smiga Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:30, 18 Mar 2013    Temat postu:

serwisówka pokasuje ze oznaczenia na trybach pompy maja byc po tej samej stronie, przypadkiem u ciebie nie jest tak ze wewnętrzny tryb ma oznaczenie od wewnatrz a zewnętrzny od zewnatrz ? Pomp nie da sie zle złozyc bo kazdy element pasuje tylko w jeden sposób poza zewnętrznymi trybami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 7:40, 19 Mar 2013    Temat postu:

No właśnie chyba jeden od strony sprzęgła miałem tak ze wewnętrzny tryb miał oznaczenie do wewnątrz a zewnętrzny na zewnątrz.
A od strony sprzęgła nie mam fotki ale zdaje mi się że obydwa tryby były oznaczeniami do wewnątrz.
Czyli reasumując nie mam co sie obawiać przy składaniu czy tryby będą do wewnątrz czy zewnątrz, najważniejsze jest by znaki były po tej samej stronie i bez różnicy czy bedzie znaki do karteru czy odwrotnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:33, 19 Mar 2013    Temat postu:

tak, wewnetrzne tryby pasuja tylko w jeden mozliwy sposób, zewnętrzny tryb oznaczeniem dopasowujesz do wewnętrznego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Wto 18:52, 19 Mar 2013    Temat postu:

Witam,
widziałem na forum kilka fotek wypolerowanych wahaczy i felg,
czym je polerowaliście?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 11 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin