|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek520
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:36, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Hmm może i jestem świerzakiem na tym 4um, ale cała fotorelacja i ten remont nie robi wrażenia takiego jak fotorelacja usera @wójo czy @hacker33, wg. mnie nie nadaje się to na poradnik dla potomnych jak co robić. nie wiem może to przez zdjęcia w tak dużej rozdzielczości, nie komentuje kultury technicznej i sterylności w jakiej to robisz bo nie każdy ma warunki, ogólnie szacun za sumę wsadzoną w starą 400 w której przy dobrej jeździe po sezonie czy dwóch jednak będzie brakowało tego czegoś i będziesz dążył do zmiany na coś nowszego, poręczniejszego i mocniejszego bo trzeba chyba iść do przodu z nastawieniem progresywnym bo chłopaki z ekipy będą wymieniać sprzęty na coś nowszego a ty będziesz przy swojej 400 bo taką sume wpompowałeś w moto i nie wiesz czy przy zmianie nie kupisz jakiegoś szrota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Sob 21:46, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Grzesiek520 napisał: | Hmm może i jestem świerzakiem na tym 4um, ale cała fotorelacja i ten remont nie robi wrażenia takiego jak fotorelacja usera @wójo czy @hacker33, wg. mnie nie nadaje się to na poradnik dla potomnych jak co robić. nie wiem może to przez zdjęcia w tak dużej rozdzielczości, nie komentuje kultury technicznej i sterylności w jakiej to robisz bo nie każdy ma warunki, ogólnie szacun za sumę wsadzoną w starą 400 w której przy dobrej jeździe po sezonie czy dwóch jednak będzie brakowało tego czegoś i będziesz dążył do zmiany na coś nowszego, poręczniejszego i mocniejszego bo trzeba chyba iść do przodu z nastawieniem progresywnym bo chłopaki z ekipy będą wymieniać sprzęty na coś nowszego a ty będziesz przy swojej 400 bo taką sume wpompowałeś w moto i nie wiesz czy przy zmianie nie kupisz jakiegoś szrota. |
Zdjęcia na forum są wrzucane w małej rozdzielczości, jak ktoś chce w lepszej zobaczyć może wejść na bikepics.
Co do sterylności to pochopne wnioski wysuwasz, bo jak przy rozkładaniu byłą średnia sterylność z braku czasu to przy składaniu teraz to ze stołu warsztatowego można jeść ;].
Co do przesiadki na inne moto po części masz rację, ale wolę jeździć starą i pewną 400 niż nową 530, która okażę się szrotem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Sob 22:33, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Grzesiek520 , więcej taktu , łatwo krytykować , może ty byś wniósł coś w tym forum?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek520
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:43, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zgadza się, łatwo krytykować. Ale próbując stworzyć poradnik dla innych należało by starać się aby była przejrzystość, porządek, kultura techniczna i czystość (chociaż nie twierdzę że jej nie ma) żeby było wszystko łatwo znaleźć. np. chciałem skorzystać z info co do oznaczeń łożysk w karterach, nic konkretnego nie wyczytałem i odpuściłem temat, zasięgnąłem wiedzy w serwisówce. Co do wnoszenia czegoś na 4um to nie chcę raczej mierze siły przez zamiary, mając świadomość że czegoś nie robie profesjonalnie to raczej wstyd niż powód to pokazywania tego dla innych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 23:12, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Co do mnie to tak:
-faktycznie, zdjęcia są specyficzne nie wiem czy masz stałe ustawienia aparatu czy coś, nie znam się na tym, jednak widzac fotę widać, że Twoja, ale nie uznaję tego za minus.
-Do Grześka- temat ma nazwę FOTORELACJA, a nie 'serwisówka ktm 400' więc jak idzie wydedukować, temat nie koniecznie ma pokazywac jak zrobić coś krok po kroku, bo autor nie jest alfą i omegą i sam jak czegoś nie wie to pyta (i dobrze)
- do krytykujących grześka nt.tego jak on robi - nie trzeba być piekarzem, by móc oceniać chleb
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 12:16, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia- hmm może nie jestem utalentowanym fotografem. Czasem trudno zrobić zdjęcie, trzymając jedną ręką część a drugą telefon bo on zawsze pod ręką. To co trzeba chyba na nich widać .
O kulturze technicznej mówisz?? Trochę ciekawa sprawa, bo raczej właśnie staram się pisać zrozumiale, więc drukowanymi literami, by nawet laik, który nigdy nie przebywał na warsztacie wiedział o co chodzi. Można mówić np na klucz imbusowy klucz ampulowy, albo na młotek- impulsator kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym - ale po co? Większość ludzi nie wie że to jedno i to samo i będzie googlować o co chodzi.
Drugi fakt to właśnie jest to fotorelacja a nie manual. Ten kto serio potrzebuje jakiś informacji pewno je tu znajdzie, bo staram się zwracać uwagę na rzeczy z którymi sam miałem problem lub są ważne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Nie 12:25, 31 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 19:49, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mam problem, aczkolwiek nie jestem go pewien.
Nie wiem czy czasem nie założyłem zębatki od 5biegu na odwrót . . .
Co teraz? Silnik normalnie po uruchomieniu by działał tylko 5bieg by nie wchodził czy co i jak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasektt
Administrator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:37, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
5 biegu nie zapniesz a i wybierak szlag może trafić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 6:37, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wybierak szlag trafić przy próbie wbicia 5biegu, czy ogólnie, nawet przy jeździe powiedzcmy na 3 czy tam 4 biegu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 8:02, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A to nie jest tak ze jak ta zębatka jest przesunięta to będzie już z góry zazębiona z inną która normalnie powinna być obok?
Czyli w tej chwili masz już zazębiony piąty bieg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasektt
Administrator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 8:14, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT napisał: | Wybierak szlag trafić przy próbie wbicia 5biegu, czy ogólnie, nawet przy jeździe powiedzcmy na 3 czy tam 4 biegu? | /
Nie wiem, po co te dywagacje? I tak to musisz rozebrać i złożyć tak jak się należy. Wiem, że boli ale takie życie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 11:00, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie. ta zębatka jest przeuwna i jak by był 5bieg zapięty ale luz niby normalnie jest.
piasektt napisał: | 4tSTUNT napisał: | Wybierak szlag trafić przy próbie wbicia 5biegu, czy ogólnie, nawet przy jeździe powiedzcmy na 3 czy tam 4 biegu? | /
Nie wiem, po co te dywagacje? I tak to musisz rozebrać i złożyć tak jak się należy. Wiem, że boli ale takie życie. |
Po co? Po to że problem jest w tym, że mam silnik cały złożony. Zamontowany do ramy. Nie mam tylko sprzęgła założonego, a ze skrzynią nie jestem pewny bo to w oko mi wpadło przez przyadek na jednym zdjęciu.
I główny problem polega na tym czy, założyć w sobotę sprzęgło i odpalić moto, zobaczyć jak chodzi i po jakiś 3mth spuścić olej i jak co pruć kartery i wtedy zobaczyć tą zębatkę i całość jak wygląda po takim malutkim przebiegu, czy wyciągać silnik z ramy i wszystko od początku znów rozbierać by to skorygować.
W tym cały problem i rozsterki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 12:45, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
W tym cały problem i rozsterki...
Mi nawet na myśl nie przyszła taka rozterka. Prułbym całą skrzynię, aby to sprawdzić.
Lepiej dwa razy coś zrobić niż raz zepsuć.
Sprawdź dla własnego spokoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 12:55, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No mam dwa toki myślenia.
Pierwszy fajnie by było wiedzieć czy cały remont dobrze przeszedł i dobrze by było odpalić moto i zobaczyć jak działa, a następnie z tak malutkim przebieg 3mth spuścić olej i rozkręcić go i zobaczyć jak tam dociera się nicasil i czy wszystko w porządku jest i wtedy teraz bym w sobotę odpalił, za dwa tygodnie rozłożył i w majówkę złożył.
Drugi tok myślenia to rozłożyć teraz, mieć pewność że nic się nie spieprzy i w duchu myśleć że moto normalnie odpali, normalnie będzie chodzić i że kolejny raz nie będzie trzeba go rozbierać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
no_lukasz
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:44, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Będziesz miał pecha jak coś nie tak wyjdzie z tymi zębatkami i coś się zje**e szybciej niż te 3mth czego oczywiście Ci nie życzę. Ja bym to rozbierał wiosny i tak nie ma , a na nicasil to możesz sobie w każdej chwili popatrzeć jak Cię najdzie ochota i wolny dzień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|