|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 7:41, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie jestem tego samego zdania . Nawet miałem wrażenie że te stare są w lepszym stanie niż nowe . Jedynie z tego co pamiętam sprężynki w starych troche zmęczone były a zaworki piękne , ale że postanowiłem kupić nowe więc kupiłem i te zostały i teraz mam dylemat czy wystawić je na allegro i zdobyć kilka stówek na dalsze remonty czy zostawić je sobie w razie X na półce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:31, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
dolotowe zawory na smietnik masz, wydechowe najpierw wyczysc dokładnie a dopiero oceniaj stan, pozatym juz widac ze maja wżery, i przy próbie docierania takiego zaworu to spierniczysz i gniazdo i zawór bo bedzie sporo darcia zeby to zlikwodowac (przylgnia robi sie półokragła wtedy, zwieksza sie szerokosc stylu zaworu z gniazdem...). Mozesz sie ewentualnie pobawic w przeszlifowanie przylgni zaworu i frezowanie gniazda ale moim zdaniem nie warto, stary zawór moze byc juz zmeczony, moze sie urawac i cala kasa wpakowana w reszte silnika idzie sie jeb...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batsopot
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:49, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
tez prawda ......nie wiem czy można je dać do "szlifierza" na obróbkę maszyna i nie stracą właściwości . zmeczone tez maga byc .A serwisów-ka co na to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 17:45, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Aaa dzięki, czyli sprawa rozwiana . Stare zawory nie przydadzą mi już mi się i wrzucę je do kartonu na półkę na pamiątkę lub na allegro wystawię :].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:00, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT napisał: | Nawet miałem wrażenie że te stare są w lepszym stanie niż nowe e. |
4tSTUNT napisał: | Stare zawory nie przydadzą mi już mi się i wrzucę je............. lub na allegro wystawię....... |
Nie ogarniam takiego myślenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Sob 12:51, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tzn co masz na myśli?
Co widzisz złego w wypowiedzi że zdawało mi się że stare są w dobrej kondycji?
Czy co ci się nie podobało w tym że powiedziałem, żde skoro mam nowe zawory to logiczne że stare mi się nie przydadzą i wrzucę je na półkę w garażu lub wystawię na allegro, bo czasem ludzie zbierają różne duperele, lub jak kogoś przyciśnie lepsze takie niż żadne, więc ja nie ogarniam Twojego postu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 13:25, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Mu bardziej chodziło o to że ty już ich nie użyjesz to albo śmietnik albo allegro, wciśniesz je komuś a potem chodzą takie bomby na allegro w stanie "igła" Jak ty ich nie użyjesz to albo zostaw sobie albo wyrzuć, nie rozpowszechniaj "min"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ORT-518mx
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: Sob 22:32, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
...nie chce się rozpisywać na temat Twojego remontu,ale szczerze powiem że nie chciał bym trafić na taki motor.Przygotowanie do malowania strasznie słabe efekt końcowy wygląda tragicznie.Nastepnym razem zacznij od szkiełkowania przed oddaniem do lakierowania.Możesz też anodować aluminiowe elementy(półki,dekielki)uzyskasz wtedy doskonały efekt końcowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:39, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jak coś starego może lepiej wyglądać od nowego?? Za bardzo nie wiem jak to interpretować. Po zdjęciach widać chociażby, że powierzchnia przylegania zaworu do gniazda nie jest pierwszej młodości.
Po co wystawiać się na pośmiewisko ludzi będących w temacie wyczynowych sprzętów, którzy szukając nowych części natrafiają na takie "rodzynki"??
Z drugiej strony kupowanie używanych części podlegających okresowej wymianie, chociażby wspomnianych zaworów, wstawianie ich do motocykla to jak leczenia syfa pudrem.
Owszem ja również kupowałem stare zawory tylko, że od H-D WLA, Emy czy tez BMW R12 jedynie po to aby postawić sobie na półce. KTM jest jeszcze za młody na takie "pamiątki".
Każdy orze jak może, ale Panowie trzymajmy poziom skoro etap WSKi (osobiście nic nie mam do tego sprzęta) mamy już za sobą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GaCek dnia Sob 22:46, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 9:21, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ORT-518mx napisał: | (...)Przygotowanie do malowania strasznie słabe efekt końcowy wygląda tragicznie.Nastepnym razem zacznij od szkiełkowania przed oddaniem do lakierowania.Możesz też anodować aluminiowe elementy(półki,dekielki)uzyskasz wtedy doskonały efekt końcowy(...). |
To twoja opinia. Pewnie, że można anadować, można robić różne operacje ale wtedy już lepiej kupić całkowicie nowy motor. Jeśli ktoś nie rozumie ideii odświeżenia moto i zrobienia go pod siebie to trudno.
Powierzchnia pod malowanie akurat była dobrze przygotowana i same malowanie proszkowo także dobrze wyknane, więc twoje opinie na podstawie samych zdjęc nie widzać prac i elementów w realu są bezpodstawne.
GaCek napisał: | Jak coś starego może lepiej wyglądać od nowego?? Za bardzo nie wiem jak to interpretować. Po zdjęciach widać chociażby, że powierzchnia przylegania zaworu do gniazda nie jest pierwszej młodości.
Po co wystawiać się na pośmiewisko ludzi będących w temacie wyczynowych sprzętów, którzy szukając nowych części natrafiają na takie "rodzynki"??
Z drugiej strony kupowanie używanych części podlegających okresowej wymianie, chociażby wspomnianych zaworów, wstawianie ich do motocykla to jak leczenia syfa pudrem.
Owszem ja również kupowałem stare zawory tylko, że od H-D WLA, Emy czy tez BMW R12 jedynie po to aby postawić sobie na półce. KTM jest jeszcze za młody na takie "pamiątki".
Każdy orze jak może, ale Panowie trzymajmy poziom skoro etap WSKi (osobiście nic nie mam do tego sprzęta) mamy już za sobą. |
Tamto wyżej to taka delikatna metafora.
Osoba szukająca nowej części chyba logiczne że nie kupi używanej i to każdego indywidualna decyzja czy kupi część nową czy używaną. Tak samo jak powiedzcmy z zakupem termostatu- możesz kupić nowy i mieć gwarancje, a można zaoszczezić 20zł i kupić używkę która po tygodniu będzie uszkodzona.
Nikt za nikogo nie bedzie myśleć i jak się coś kupuje to na własną odpowiedzielaność.
Tym chciałbym zakończyć ten off-topic, bo robi się bajzel w temacie i proszę Panów o stonowanie. Jak chcecie dalej toczyć tą dyskusję proszę bardzo- możemy ją dokończyć na PW, ewentualnie GG, ale nie tu robiąc syf.
Pozdrawiam i zbliżają się święta więc WESOŁYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Nie 9:23, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 21:36, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Sesja się kończy więc był czas by troszkę gratów zamówić i coś pogrzebać przy moto.
Troszkę paczek przyszło do mnie, inne w drodze:
- Trochę łożysk (na cały moto, na zdjęciu nie wszystkie bo te teraz kupiłem a inne wcześniej)
- Rozrząd Iwis'a
- Ściągacz do łożysk 3-ramienny (mogłem brać mniejszy...)
- Zabezpieczenia zaworów, które zapomniałem kupić przy kupnie zaworów prowadnic etc .
Niżej prezentacja karterów i rozmieszenie łożysk (tym razem ładnie pudełeczkami - więc łatwo policzyć ile łożysk mamy w karterach )
Wykonałem także osłonę pod silnik (zdjęcia nie są w rewelacyjnej jakości bo wykonywałem ją w piwnicy )
Pierw wyciąłem z kartonu kształt osłony.
Potem wyciąłem ładnie kształt po obrysie.
Dalej zamocowanie blachy do ramy by wiedzieć gdzie i jak zaginać.
Tu foto przy końcowym gięciu
Gotowa osłona( wystarczy tylko ją jeszcze lekko prze polerować i przeszlifować krawędzie)
Osłona przy ramie (oczywiście nie przykręcona )
Także wyczyściłem nowe łożyska do kół, nasmarowałęm je porządnym smarem (pokazywałem gdzieś wcześniej jak to robic na starych łożyskach ) i założyłem je )
Dalsze prace niebawem )
Planuje teraz wyrzucić łożyska z silnika.
Co myślicie o metodzie podgrzania karterów w piekarniku, a nastepnie te łożyska które są przelotowe przez karter potraktować odpowiednio dużą nasadką i młotkiem ? Wyskoczą bez problemu )??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 21:50, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz jeszcze schłodzić łożyska w zamrażarce zabezpieczając je przed wilgocią zawijając szczelnie. Wtedy już powinno być luźno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 21:53, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Schłodzić je do montażu to wiem ), ale pierw czy przy demontażu to dobry sposób by nagrzać kartery i nasadą wybić łożyska te które na przelot są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:06, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ja bym grzał palnikiem w piekarniku wszystko jednakowo się nagrzeje, a palnikiem bardziej dane miejsce dasz radę nagrzać, łożyska najlepiej na prasie "wybijać i nabijać" ale nasadką też da radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:10, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
dobry sposób z nagrzaniem karterów, mozesz tez uzyc opalarki. Zastanawia mnie po co ci taki sciagacz ? Zdejmiesz nim tylko łozysko z wałka rozrzadu i to od strony gdzie nie ma zebatki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|