|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 22:19, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ściągacz zakupiony właśnie do wałka rozrządu. także na przyszłość by zębatkę od rozrządu z wału można było bez problemu ściągnąć. Przyda się też przy wymianie łożysk w kołach .
I najbardziej do tego go chciałem by wyciągnąć nim zewnętrzna bieżnie łożyska od wałka wyrównoważającego co została mi w karterze gdy łożysko się posypało, ale jak na razie próby skończyły się fiaskiem ;/. Chyba będę musiał przyspawać od środka jakie pręty i wtedy wyciągnąć .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Pon 22:20, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 8:54, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
jak podgrzejesz kartery to nawet nie zdąrzysz sięgnąć po młotek a już łozyska wypadną.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:33, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
łozysk w kołach nie usuniesz przy pomocy tego sciagacza, poza tym w kołach podobna zasada jak w karterach, podgrzewasz piasty i łozyska lekko wychodza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 12:45, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ok, dzieki za jak zawsze cenne wskazówki ).
Kilka pytań na zapas, ponieważ pod koniec miesiąca głowica leci do regeneracji wraz z wałem na przekucie korby :
1. Pytanie kolejny raz odnośnie luzu osiowego wału, który musimy ustawić, ponieważ nie wiem ale boję się tego etapu xD:
Luz ustawiamy wd tej foty poniżej i opisu tak? I ma on być między 0,1 a 0,2mm dobrze patrzę?
2. Jeśli wszystko wyżej dobrze zinterpretowałem to o co chodzi w tym zdjęciu z serwsiwóki? Tam także jest mowa o luzie osiowym i promieniowym. Pisze że luz promieniowy: max. 0,05 mm (0,0019 cala), a luz osiowy: max. 1,10 mm (0,0476 cala) - Tu chodzi o luzy podczas przekuwania korby i tego wszystko co robią z nią jak oddam do serwisu i te luzy już mnie nie interesują tak?
3. Pisaliście także by wał do przekucia oddać goły, czyli klinu z wału też mam zdjąć? Zębatke od wałka wyważającego też?? A i co do zębatki to jej nie muszę ruszać przy wyciskaniu i zakładaniu bieżni?
4. Co do klinów na wale normalnie zdjąć je uderzając w nie delikatnie śrubokrętem by zeszły? Potem przy zakładaniu kliny się wciska, czy jeszcze klej pod nie się daje czy jak?
Pytania być może trywialne, ale wszystko muszę mieć dopięte na ostatni guzik i w myślach dobrze obmyslone by prawidłowo działać xD
W weekend dalsze prace z moto ).
Planuje wywalić łożyska z karterów. Czekam także na paczkę z dętką i olejem- chcę zmienić olej w lagach, założyć dętki i po prostu złozżyć całe koła, a także zmontować przód motocykla (koło, lagi, półki i elektryka)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Wto 12:45, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 14:20, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
1) tak luz osiowy mierzysz tak jak na fotce i ma byc te 0.1 0.2 mm
2) zalezy gdzie przekuwasz, jak dasz do byle osoby kto ma prase to ci wsadzi nową korbe i moze nawet nie sprawdzic odchyłki ( kumpel znalazł takiego co na oko sprawdzał czy wały są proste! ) jak oddasz do serwisu motocyklowego to oni wiedzą co i jak.
3) ja sciągałem zębatke małą. bo własnie bierznia nie zejdzie bo niby jak ;D w serwisie mi od razu załozyli nowe bierznie ( powciskali ) a potem przebili korbe. kliny lepiej wyjąć bo mniejsza pewność że nie pogubią.
4) ja klin wyciagam pukajac lekko czyms w jedna strone a druga wtedy sama do góry idzie, i potem juz palcami mozna wyciągnąć byle było za co złapać. potem nie wklejasz na nic tylko wbijasz. klin sam sie dociska przy dokręcaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 14:45, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: |
3) ja sciągałem zębatke małą. bo własnie bierznia nie zejdzie bo niby jak ;D w serwisie mi od razu załozyli nowe bierznie ( powciskali ) a potem przebili korbe. |
Centrowanie wału na oko - masakra -> Ja wał i głowicę do nmr lublin bedę słał więc będzie pewność że robota dobrze wykonana.
Zębatkę od łańcuszka rozrządu rozumiem, bo zębatka od wałka wyrównoważającego nie przeszkadza w zdjęciu bieżni i jak Ci w serwisie założyli od razu nowe bieżnie jak wyregulowałeś luz osiowy? Założyłeś stare podkładki na pałe bez pomiarów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
77kanzas
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:31, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
jak robiłem u siebie to mierzyłem luz i powiem że musiałem regulować bo nawet uszczelka między karterami może mieć inny wymiar niż stara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 22:33, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie wiem, dlatego zaciekawiło mnie co henio napisał , czy miał takiego farta że luz mu się zgadzał czy potem mierzył i i tak jedną bieżnię do regulacji musiał zdejmować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:36, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
to jest proste jak budowa cepa, składasz wszystko mierzysz luz, obliczasz odpowiednie podkładki, montujesz je i skrecasz, ostatni kontrolny pomiar i ma grac.
Na początku możesz złożyć wszystko bez żadnych podkładek, zmierzyć luz i odrazu będziesz wiedział jaka grubość musisz dobrać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 22:38, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
77kanzas
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:39, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ja rozszlifowałem środek starej bieźni łożyska aby co chwila nie ściągać nowej bieźni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 22:52, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak tak - dokładnie ten sam sposób mam w planach, bo czop wału nie lubi odklejania bieżni co chwilę i dlatego muszę zdjąć bieżnie bez ich uszkodzenia z czym mam problem bo w pobliżu nikt nie ma odklejacza ale jeszcze mam 2 miejsca do zwiedzenia i może będzie
I wójo wiem że proste ale mam obawy chyba spowodowane tym że tego nigdy nie robiłem
Wgl spotkałem się w jakiejś serwisówce, że by luz osiowy ustawić trzeba zmontować skrzynie biegów i do piero, ale to chyba w nowszych rocznikach (chodź rzekomo serwisówka była od 2000-2007)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Wto 22:53, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
77kanzas
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:56, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
wystarczy jak skręcisz z momentem co podają w serwisówce i będzie git, ja już 47mth po remoncie i jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:03, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
skrzyni nie musisz składac ale mozna, mozna rozszlifowac ale nie zaszkodzi jak raz ja załozysz bez podkładek, puznieij zdejmiesz i jeszcze raz załozysz na gotowo. Nikt nie kaze ci jej 10 razy zciagac i zakładac, uzyj czujnika zegarowego i bedziesz miał dokładne wartosci luzu.
i do pomiaru nie skrecaj karterów koncowym momentem tylko delikatnie, wystarczy 5Nm, paroma srubami w obrebie wału korbowego, ustaw sobie luz na okolice 0,15mm i po koncowym skreceniu jeszcze minimalnie sie zmieniejszy ale to beda juz setne czesci mm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 23:07, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcios
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice krakowa
|
Wysłany: Pią 9:07, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT napisał: | Tak tak - dokładnie ten sam sposób mam w planach, bo czop wału nie lubi odklejania bieżni co chwilę i dlatego muszę zdjąć bieżnie bez ich uszkodzenia z czym mam problem bo w pobliżu nikt nie ma odklejacza ale jeszcze mam 2 miejsca do zwiedzenia i może będzie |
jest sposób na to żeby czopowi nic nie było...proszę:
http://www.youtube.com/watch?v=ZQARSuXakDA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 17:21, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Widziałem to narzędzie w serwisówce mojego kata i nie sądziłem że jest to aż tak fajne narzędzie.
Ściągacz do łożysk się chowa przy tym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|