Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Six Days EXC 250
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 19:24, 06 Kwi 2014    Temat postu:

twoja stara napisał:
hacker ty capie


Proszę o pisanie tylko na temat w tym wątku (a admina o sunięcie tego komentarza - jeśli to możliwe).

MłodyRM, największą zaletą linki Motion Pro jest to, że pancerz jest solidnie połączony z metalowymi końcówkami. Po założeniu do motocykla nie ma opcji aby linka się zablokowała. Na oryginalnej trzy razy jechałem w drzewa z zablokowanym gazem.

Jachus jeśli chcesz to mogę Ci oddać te naklejki. Jeszcze leżą w garażu.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Nie 20:04, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachus0




Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starachowice

PostWysłany: Nie 19:57, 06 Kwi 2014    Temat postu:

Dzięki grzegorzszw, ale chyba już pokuszę się na nowy komplecik Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:55, 02 Maj 2014    Temat postu:

Kondensator wstawiłeś KTM'owski 2200MF? Odnoście "squish gap"... nie za wiele info jest w necie.. "musiałem z komory spalania wybrać część materiału" - masz na myśli dopasowanie flanszy?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalim1 dnia Pią 10:58, 02 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 12:57, 02 Maj 2014    Temat postu:

O squsih gap jest w necie tyle, że nie wiadomo co czytać.
W skrócie jest to odległość tłoka od komory spalania.
Im mniej tym lepiej. Są tabele gdzie jest podane dla jakieś pojemności ma być jaki przedział.
Za mało nie może być bo jak się wszystko rozgrzeje to tłok walnie w głowicę.
Jak zmniejszysz tą odległość przetaczając głowicę to musisz wybrać materiał z komory spalania aby przywrócić pierwotny stopień sprężania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pią 20:21, 02 Maj 2014    Temat postu:

Kondensator oryginalny jest za drogi, założyłem o podobnych parametrach - 22000 mF, 25 V.

Odnośnie "squish gap" to tak jak pisze Hacker, jeśli chcesz zgłębić temat to polecam książkę "Performance Tuning" - Graham Bell.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:39, 02 Maj 2014    Temat postu:

Też polecam tą książkę.
Jest na necie w pdf.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 17:28, 04 Maj 2014    Temat postu:

Filmów chyba jeszcze nie wrzucałem:

https://www.youtube.com/watch?v=JZ4EXnUxUyg
https://www.youtube.com/watch?v=VpdBWtdkoic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:35, 09 Cze 2014    Temat postu:

Komorę spalania powiększałeś na tokarce? W którym miejscu zbierałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 14:51, 09 Cze 2014    Temat postu:

Ja na tokarce.
Nie pogłębiałem tylko poszerzałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Czw 17:53, 12 Cze 2014    Temat postu:

Tak, komorę obrabiałem na tokarce i ją poszerzałem. Nie bardzo można ją pogłębić bo świeca będzie wystawać do środka. Talko pamiętaj o dobrym wycentrowaniu głowicy w uchwycie tokarki i mierzeniu co jakiś czas pojemności komory.

Możliwe, że można by się obyć bez obrabiania komory spalania i podnieść stopień sprężania. Głowice z wersji XC i SX mają dużo wyższy stopień i sporo ludzi zakłada je do EXC. Powinno to zwiększyć moc w dolnym zakresie obrotów, natomiast w górnym może trochę jej ująć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:38, 12 Cze 2014    Temat postu:

Czyli tak - przed planowaniem mierze kompresję, planuję głowicę, po planowaniu poszerzam komorę na tokarce, sprawdzając co chwilę kompresję aby była podobna do poprzedniej/katalogowej?

Podniesienie kompresji nie miałoby negatywnego wpływu na żywotność tłoka/korby?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:49, 12 Cze 2014    Temat postu:

skalim1 napisał:
Czyli tak - przed planowaniem mierze kompresję, planuję głowicę, po planowaniu poszerzam komorę na tokarce, sprawdzając co chwilę kompresję aby była podobna do poprzedniej/katalogowej?

Podniesienie kompresji nie miałoby negatywnego wpływu na żywotność tłoka/korby?


Przed planowaniem mierzysz pojemność głowicy menzurką i jakąś cieczą.
Po planowaniu mierzysz pojemność i starasz się stoczyć tyle aby pojemność była taka sama.
Bo zależy Ci na tym samym stopniu sprężania a nie kompresji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Czw 20:55, 12 Cze 2014    Temat postu:

Zgadza się, oczywiście pomiaru pojemności komory spalania dokonujesz zalewając ją olejem (głowicę kładziesz na, np. szybie).

Ciężko powiedzieć czy wzrost stopnia spowoduje spadek żywotności silnika. Wyższy stopień spr. to wyższa moc "na dole" i nie musisz kręcić tak silnika...

PS: Jeśli dokonasz zmian to napisz mi PW o rezultatach. Dużym plusem jest spadek zużycia paliwa. Polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:45, 12 Cze 2014    Temat postu:

Najpierw złożę silnik - jutro obieram wał z nową korbą, czekam na graty oem, dotrę silnik i wtedy zacznę coś działać. Teoretycznie jeśli wiemy ile planujemy głowicę można obliczyć o ile komora spalania powinna się powiększyć...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:39, 04 Lip 2014    Temat postu:

U mnie wychodzi 2,3 mm (aż!). Nie wiem skąd to wynika, w każdym razie GMP ustawiłem uszczelką równo z górą cylindra uszczelką 0,5. Do splanowania 1mm, więc komora spalania trzeba poszerzyć o ok 4ml. Pomiar pojemności, tak jak pisałeś, położyłem głowicę na szkle i wstrzyknąłem olej strzykawką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin