|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 19:24, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
twoja stara napisał: | hacker ty capie |
Proszę o pisanie tylko na temat w tym wątku (a admina o sunięcie tego komentarza - jeśli to możliwe).
MłodyRM, największą zaletą linki Motion Pro jest to, że pancerz jest solidnie połączony z metalowymi końcówkami. Po założeniu do motocykla nie ma opcji aby linka się zablokowała. Na oryginalnej trzy razy jechałem w drzewa z zablokowanym gazem.
Jachus jeśli chcesz to mogę Ci oddać te naklejki. Jeszcze leżą w garażu.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Nie 20:04, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jachus0
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Nie 19:57, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki grzegorzszw, ale chyba już pokuszę się na nowy komplecik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:55, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Kondensator wstawiłeś KTM'owski 2200MF? Odnoście "squish gap"... nie za wiele info jest w necie.. "musiałem z komory spalania wybrać część materiału" - masz na myśli dopasowanie flanszy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skalim1 dnia Pią 10:58, 02 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 12:57, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
O squsih gap jest w necie tyle, że nie wiadomo co czytać.
W skrócie jest to odległość tłoka od komory spalania.
Im mniej tym lepiej. Są tabele gdzie jest podane dla jakieś pojemności ma być jaki przedział.
Za mało nie może być bo jak się wszystko rozgrzeje to tłok walnie w głowicę.
Jak zmniejszysz tą odległość przetaczając głowicę to musisz wybrać materiał z komory spalania aby przywrócić pierwotny stopień sprężania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pią 20:21, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Kondensator oryginalny jest za drogi, założyłem o podobnych parametrach - 22000 mF, 25 V.
Odnośnie "squish gap" to tak jak pisze Hacker, jeśli chcesz zgłębić temat to polecam książkę "Performance Tuning" - Graham Bell.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 20:39, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Też polecam tą książkę.
Jest na necie w pdf.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:35, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Komorę spalania powiększałeś na tokarce? W którym miejscu zbierałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 14:51, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ja na tokarce.
Nie pogłębiałem tylko poszerzałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Czw 17:53, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, komorę obrabiałem na tokarce i ją poszerzałem. Nie bardzo można ją pogłębić bo świeca będzie wystawać do środka. Talko pamiętaj o dobrym wycentrowaniu głowicy w uchwycie tokarki i mierzeniu co jakiś czas pojemności komory.
Możliwe, że można by się obyć bez obrabiania komory spalania i podnieść stopień sprężania. Głowice z wersji XC i SX mają dużo wyższy stopień i sporo ludzi zakłada je do EXC. Powinno to zwiększyć moc w dolnym zakresie obrotów, natomiast w górnym może trochę jej ująć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:38, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Czyli tak - przed planowaniem mierze kompresję, planuję głowicę, po planowaniu poszerzam komorę na tokarce, sprawdzając co chwilę kompresję aby była podobna do poprzedniej/katalogowej?
Podniesienie kompresji nie miałoby negatywnego wpływu na żywotność tłoka/korby?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 20:49, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
skalim1 napisał: | Czyli tak - przed planowaniem mierze kompresję, planuję głowicę, po planowaniu poszerzam komorę na tokarce, sprawdzając co chwilę kompresję aby była podobna do poprzedniej/katalogowej?
Podniesienie kompresji nie miałoby negatywnego wpływu na żywotność tłoka/korby? |
Przed planowaniem mierzysz pojemność głowicy menzurką i jakąś cieczą.
Po planowaniu mierzysz pojemność i starasz się stoczyć tyle aby pojemność była taka sama.
Bo zależy Ci na tym samym stopniu sprężania a nie kompresji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Czw 20:55, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zgadza się, oczywiście pomiaru pojemności komory spalania dokonujesz zalewając ją olejem (głowicę kładziesz na, np. szybie).
Ciężko powiedzieć czy wzrost stopnia spowoduje spadek żywotności silnika. Wyższy stopień spr. to wyższa moc "na dole" i nie musisz kręcić tak silnika...
PS: Jeśli dokonasz zmian to napisz mi PW o rezultatach. Dużym plusem jest spadek zużycia paliwa. Polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:45, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Najpierw złożę silnik - jutro obieram wał z nową korbą, czekam na graty oem, dotrę silnik i wtedy zacznę coś działać. Teoretycznie jeśli wiemy ile planujemy głowicę można obliczyć o ile komora spalania powinna się powiększyć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:39, 04 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie wychodzi 2,3 mm (aż!). Nie wiem skąd to wynika, w każdym razie GMP ustawiłem uszczelką równo z górą cylindra uszczelką 0,5. Do splanowania 1mm, więc komora spalania trzeba poszerzyć o ok 4ml. Pomiar pojemności, tak jak pisałeś, położyłem głowicę na szkle i wstrzyknąłem olej strzykawką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|