|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Sob 20:22, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, że "squish" mierzyłeś zgniatając drut cynowy. 2,3 mm to bardzo dużo, upewnij się, że wszystko pomierzyłeś dobrze (powtórz pomiary) jeśli wychodzi to samo to do dzieła .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:23, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dokładnie w ten sposób mierzyłem. Pomiary robiłem w różnym miejscach na głowicy przy krawędzi cylindra. Też wydaje mi się że jest to sporo. Pocykam na razie na tym, założę uszczelkę oem 0.5 pod cylinder (teraz mam 0.55) zrobię jeszcze raz pomiary i będę coś działał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Wto 18:42, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Część V - Posumowanie
1. Trochę już kilometrów zrobiłem po zmianach, więc czas na podsumowanie. Na tłoku zrobiłem 140 h, a po modach 80 h. Dużo bardziej teraz podoba mi się kształt i kolor nagaru na tłoku:
Nowy tłok dotarłem na oleju:
Oraz przy okazji zmieniłem płyn chłodniczy:
Głowica po modyfikacjach:
2. Na Tubliss-ie zajeździłem już komplet opon. Jedyne co mogę powiedzieć to, że jest to coś genialnego! Szczególnie do jazdy w górach gdy jest mokro i ślisko. W zależności od sztywności opony schodziłem z ciśnieniem nawet do 0,0 bar!. Przyczepność wzrasta znacznie. Przy tym ani razu nie przebiłem opony, ani mi jej nie obróciło na feldze. Z przodu Tubliss zastąpił mi bardzo grubą dętkę i mam wrażenie, że łatwiej jest teraz przerzucać motocykl z zakrętu w zakręt.
3. Po moich modyfikacjach (głowica, cylinder oraz inne nastawy gaźnika) znacząco spadło mi zużycie paliwa. Maksymalnie spalam teraz 10l/100km, a bez problemu mogę zejść do 6/100. Porównując do innych 250/300 2t spalam czasem o połowę mniej paliwa.
4. Z KTM-a zdemontowałem rzeczy ważące łącznie 10 kg (uwzględniając akcesoryjne handbary i osłony chłodnic). Teraz moto waży 101 kg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Sob 17:51, 23 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Część VI - Wyważanie kół
Jeżdżąc przy prędkościach powyżej 90-100 km/h zawieszenie KTM-a robiło się dziwnie sztywne, nieczułe, wręcz często odbijało się od nierówności, a w skrajnych przypadkach moto było bardzo niestabilne. Rozwiązaniem na te bolączki okazało się wyważenie kół.
W tym celu oczywiście nabyłem wyważarkę:
Z przodu musiałem założyć obciążenie równe 150 g, a z tyłu 220 g Teraz Kat prowadzi się jak po sznurku, wszelkie regulacje zawieszenia są bardziej odczuwalne, jazda nie męczy rąk. Zupełnie inaczej mogłem teraz zbalansować motocykl i ustawić zawieszenie. Docelowo chcę wyważyć tylko Tubliss z felgą ukrywając obciążenie między nimi i ewentualnie przy montażu opon nanosić delikatne korekty.
Część VII - Głowica SX
Dość powszechna modyfikacja w USA, czyli montaż do EXC/XCW głowicy z SX-a. Ja zdecydowałem się na głowicę z rocznika po 2014 r., niby na niej moc ma być oddawana najpłynniej. Na zdjęciu widać różnicę w kształtach komór spalania (dodatkowa ta z SX-a ma wyższy stopień sprężania):
Na razie założyłem głowicę bez jakichkolwiek modyfikacji. Wrażenia? Na mapie Soft mocniejszy dolny i środkowy zakres obrotów, może również górny, ale ciężko mi powiedzieć, moc oddawana bardzo płynnie. Na mapie Hard ciągnie jak szalony od samego dołu do góry . Na obroty wkręca się błyskawicznie. Nie ma odczuwalnego kopnięcia przy 4000-5000 obr/min jak to miało miejsce przy oryginalnej głowicy. Niedługo ustawię jeszcze "squish gap", stopień sprężania i dostroję gaźnik, to się dopiero będzie działo .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:20, 09 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Jak wygląda sprawa z Twoimi głowicami? Ja zrobiłem w końcu squish gapa u mnie, splanowałem 1.05mm, squish na 1.2mm, poszerzona komora spalania...krótki test, w moim odczuciu ciut lepszy dół i dużo mocniejszy środek w każdym razie muszę przestawiać gaźnik. Wstawiałeś może do gaźnika dość popularną iglicę NECJ z RM250?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 21:47, 09 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
skalim1 napisał: | Jak wygląda sprawa z Twoimi głowicami? Ja zrobiłem w końcu squish gapa u mnie, splanowałem 1.05mm, squish na 1.2mm, poszerzona komora spalania...krótki test, w moim odczuciu ciut lepszy dół i dużo mocniejszy środek w każdym razie muszę przestawiać gaźnik. Wstawiałeś może do gaźnika dość popularną iglicę NECJ z RM250? |
Super. Spodziewaj się też zmniejszonego zużycia paliwa.
Tak miałem tę NECJ, ale już na zmodyfikowanej głowicy z SX-a. Bardzo dobrze mi się na niej jeździło (miałem właściwy skład mieszanki w całym zakresie działania iglicy), teraz znów jeżdżę na iglicy JD, ale pewnie jeszcze wrócę na próbę do NECJ. Zaznaczę tylko, że ta iglica nie działała tak idealnie w innym KTM-ie 250 2t.
W tym momencie chyba jednak polecałbym pozostanie przy serii iglic dedykowanych do twojego modelu. Poszukaj tylko info jak je rozszyfrowywać (w zasadzie tylko ostatnią literę).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 22:51, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Część VII - masa zamachowa
Po moich modyfikacjach silnika jego moc bywała trudna do wykorzystanie, szczególnie w śliskich, górskich warunkach. Zmajstrowałem sobie coś takiego:
Ja oczywiście tylko skopiowałem rozwiązanie - [link widoczny dla zalogowanych]
Mój "pierścień" ma masę 115 g, a Steahly 140 g.
Efekty? Moto rzadziej gaśnie, łatwiej je odpalić, równiej trzyma niskie obroty, no i przede wszystkim poprawiła się przyczepność. Nie, nie chodzi teraz KTM jak trialówka .
Uprzedzam pytania, przy normalnym/fabrycznym ustawieniu silnika takie rozwiązanie niekoniecznie uważam za potrzebne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 0:15, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
jak zamontowałeś ten pierścień? można zamówić u Ciebie do innego modelu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:59, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Masz zaparcie z tymi wszystkimi modami. Czysto hobbystyczne podejście czy czy pod zawody to robisz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pon 16:23, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Kristof, u mnie pierścień jest wklejany na stałe i to jest największy minus tego rozwiązania. Z tego co wiem to dla twojego modelu też tak trzeba zrobić. W tym momencie nie mam już możliwości dorobić komuś innemu. Ale jeśli chcesz to mogę trochę pomóc, pisz PW.
Major, chyba to robię bo to lubię i jestem ciekaw ile można wycisnąć z takiego silnika niewielkim nakładem. Ciekawa jest też reakcja ludzi na odpowiedź, że jest to tylko 250, a nie 300 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:33, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czym jeszcze możesz nas zaskoczyć Pierścień stalowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pon 17:27, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Myślę, że dałbym radę jeszcze was zaskoczyć .
Może też nie wyjaśniłem co robi ten "pierścień". Jest to dodatkowa masa zamachowa, która "akumuluje" energię, w jednym momencie nie pozwala się silnikowi wkręcić na obroty, by w innym zamiast zgasnąć to kręci się dalej - tak w uproszczeniu.
A tu krótki filmik z jednej z moich pętli:
http://www.youtube.com/watch?v=nkyJddeHRnw&feature=youtu.be
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Pon 17:30, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 18:09, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
grzegorzszw napisał: | Kristof, u mnie pierścień jest wklejany na stałe i to jest największy minus tego rozwiązania. Z tego co wiem to dla twojego modelu też tak trzeba zrobić. W tym momencie nie mam już możliwości dorobić komuś innemu. Ale jeśli chcesz to mogę trochę pomóc, pisz PW.
. |
spoko, dzieki za pomysł, właśnie takiego czegoś szukałem żeby jeszcze troche ugładzić moje 450, zamówiłem już na ktmparts.com całe cięższe koło (+200g) , podobono różnica jest mega na +, zobaczymy jak to będzie u mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:08, 13 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
cześć!
Grzegorzszw jeździsz już na sx-owej głowicy? Założyłem taką tyle że od 300sx do swojego te300, powiem szczerze, że nie spodziewałem się aż takich zmian - motocykl wyraźnie mocniejszy w dolnym a szczególnie w środkowym zakresie obrotów, płynniej i łatwiej wkręca się w wyższe obroty, zaznaczę, że celowo nie ruszałem innych ustawień. Wie ktoś może o jakiś negatywnych aspektach takich modyfikacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pią 20:58, 13 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, zrobiłem już na niej z 60 h. Wrażenia opisałem wyżej i w tym momencie tylko mogę je raz jeszcze potwierdzić. Osoby które testowały mojego EXC twierdzą, że jest on mocniejszy niż niektóre 300 lub wręcz, że jest za mocny.
Minusy tego rozwiązania? Niektórzy uważają, że spadnie żywotność silnika. Ostatnio zmieniałem tłok (300 h przebiegu) to korbowód i łożyska główne nie wykazywały zużycia, ale ja leję dużo oleju.
A z którego rocznika założyłeś głowicę? Mogę jeszcze podpowiedzieć, że na tej głowicy silnik zwykle lepiej chodzi gdy się założy dyszę wolnych obrotów i główną o jeden rozmiar większy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|