|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kiełek
Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 20:52, 02 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
W jakim stopniu wymiar squish gap da się wyregulować uszczelka pod cylinder? Cieńsza uszczelka to mniejszy squish gap, dobrze rozumiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:28, 02 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
jak to w jakim stopniu ? wszystko zalezy od powierzchni, modelu itp. tą przerwą mozna też "kontrolowac" charakterystyke silnika, jak dasz za mało z kolei wywali ci oringi - za duza z kolei to bardziej zamulony silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:14, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
uszczlka pod cylindrem nie ustawiasz squish gap tylko fazy otwierania okien przez tłok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:01, 04 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
grubością uszczelki ustawia się punkt "x" (czy jak to się tam nazywa)- mierzony w górnym położeniu tłoka ma to oczywiście też wpływ na squish, jak rozumiem najpierw ustawia się ten punkt a później ewentualnie optymalizuje squish - jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:18, 04 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
tak najpierw X-dimension czyli wysokosc tloka wzgledem krawedzi cylindra
pozniej squish
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kiełek
Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pią 19:49, 04 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Jakiej grubości drutu cynowego użyć, żeby zmierzyć wartość squish? Widziałem też filmik na którym ktoś mierzył tę wartość za pomocą plasteliny, nie wiem czy to dobra metoda.
Wartość x ustawiać na 0 czy troche mniej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 19:53, 04 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
ustaw tak jak serwisówka radzi ;D
w starszych wiem że 0 było dla SXów, dla EXC była inna wartość.
im ustawisz mniejsza wartosc tym korba bardziej dostaje w tyłek, ale moto lepiej ciągnie z dołu - cośza cos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pią 20:34, 04 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Korbą i łożyska wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:47, 04 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
cyna 2-2,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kiełek
Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Nie 15:29, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety w serwisowce do Gas Gas nie ma informacji na temat wymiarów x i squish, więc opieram się na wymiarach dla silników podobnych konstrukcyjnie. Na zagranicznych forach squish zalecają na około 1,5-1,6 ,dla wartości x nie mogę znaleźć zalecanego wymiaru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:42, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
x ustaw na zero czyli tlok rowno z cylkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danko
Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:47, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Kiełek napisał: | Niestety w serwisowce do Gas Gas nie ma informacji na temat wymiarów x i squish, więc opieram się na wymiarach dla silników podobnych konstrukcyjnie. Na zagranicznych forach squish zalecają na około 1,5-1,6 ,dla wartości x nie mogę znaleźć zalecanego wymiaru. |
Sprawdzałeś to?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 20:39, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
W/w link wiele tłumaczy. Z wielkością squish możesz zejść spokojnie do 1.2 - 1.3 mm. Zmierz wcześniej pojemność komory spalania, po splanowaniu głowicy musisz wybrać trochę materiału z samej komory (nie ruszając squish) aby stopień sprężania pozostał na tym samym poziomie. Pojemność komory ma być taka sama przed i po modzie. Możesz też zwiększyć trochę stopień sprężania przy okazji, zwiększy się moc w dolnym i środkowym zakresie obrotów.
A co właściwie chcesz osiągnąć? Mniejsze zużycie paliwa, większa żywotność czy większą moc? Coś robisz przy okazji przy silniku?
Ps: Odnośnie grubości uszczelki [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Nie 20:46, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 22:45, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
a jakie są patenty żeby nieco zmniejszyz zuzycie paliwa ? wiem że zuzycie motocykla itp robi swoje, ale latałem z gosciem który ma identyczne moto tylko 2 lata młodsze, i jemu zauwazalnie duzo mniej spalał. na moich 4 litry on spalał moze ze 3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 0:04, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Kiełek napisał: | Niestety w serwisowce do Gas Gas nie ma informacji na temat wymiarów x i squish, więc opieram się na wymiarach dla silników podobnych konstrukcyjnie. Na zagranicznych forach squish zalecają na około 1,5-1,6 ,dla wartości x nie mogę znaleźć zalecanego wymiaru. |
Jaką masz pojemność tego GG?
henio12323 napisał: | a jakie są patenty żeby nieco zmniejszyz zuzycie paliwa ? wiem że zuzycie motocykla itp robi swoje, ale latałem z gosciem który ma identyczne moto tylko 2 lata młodsze, i jemu zauwazalnie duzo mniej spalał. na moich 4 litry on spalał moze ze 3 |
Dobrze ustawiony gaźnik (dysze i iglica się zużywają, Grzegorzszw podesłał mi kiedyś jeszcze taki patent - [link widoczny dla zalogowanych] który ma zapobiegać ucieczce zbyt dużej ilości paliwa, u mnie niestety zamulało to czasem silnik), wymiar X oraz squish, stan dyfuzora i łączeń, stan waty w tłumiku (nie żartuję), łączenia bloku silnika z cylindrem (uskoki), symetria okien, wady odlewnicze w kanałach, stan membrany, wyregulowanie oraz stan zaworu wydechowego. W 2t to co ma wpływ na moc ma wpływ na spalanie (cała tajemnica w przepływie mieszanki i spalin). Czasami jest też tak, że cylindry niby są identyczne a jest różnica w spalaniu i mocy. Dużo zależy także od stylu jazdy (pamiętaj że ilość zasysanej mieszanki jest proporcjonalna do obrotów silnika).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 0:06, 07 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|