Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Six Days EXC 250
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 14:10, 19 Sty 2014    Temat postu: Six Days EXC 250

W temacie tym będę zamieszczał ciekawsze rozwiązania i zmiany które zastosuję w moim EXC.



Część I - Silnik

Jako, że to świeży nabytek to postanowiłem sprawdzić stan tłoka, korby i cylindra, a przy okazji parę rzeczy zmieniłem.

1. Modyfikacja głowicy.

Rzecz najważniejsza czyli tzw. "squish gap" (odległość tłoka od głowicy). Jest to modyfikacja, którą niby należy zrobić przed zabawą w strojenie gaźnika, zmianą dyfuzora, tłumika i przynosząca najwięcej korzyści. W tym silniku przy wymiarze X równym 0 mm, "squish" (czy ktoś zna tego polską nazwę?) wynosił 1,75 mm. Wartość optymalna dla 250/300 to 1,2 - 1,3 mm, a maksymalna 1,05 - 1,1 mm. Ja ustawiłem na 1,25 mm czyli musiałem splanować głowicę o 0,5 mm. Aby zachować ten sam stopień sprężania musiałem z komory spalania wybrać część materiału.

Głowica przed modyfikacją


2. Modyfikacja cylindra.

Kilka zdjęć przed zmianami:
Widać, że coś tu nie działa symetrycznie.






Zmiany sprowadziły się do:
- dopasowania dyfuzora do flanszy,
- flanszy do cylindra,
- flanszy do zaworu wydechowego,
- bocznych zaworów do kanałów,
- polerowania kanału wydechowego,
- poprawienia górnych krawędzi przednich okien płuczących. Były tam wady odlewnicze, które powodowały, że prawe okno otwierało się o 0,5 mm później niż lewe,
- poprawienia nierówności przy wlocie do tylnego kanału płuczącego.

Tylko w dwóch miejscach w/w elementy do siebie pasowały idealnie, a różnice dochodziły do 2 mm.

Po




No i dwie rzeczy z których jestem najbardziej dumny Laughing


I silnik prawie gotowy do montażu:


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 14:33, 19 Sty 2014    Temat postu:

Super. Sam dopasowywałeś czy dawałeś na zakład?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 17:41, 19 Sty 2014    Temat postu:

Cylinder robiłem sam, przy głowicy potrzebowałem pomocy "fachowca" (w sensie, że musiał mieć sprzęt).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 17:48, 19 Sty 2014    Temat postu:

Nie no głowice to się domyślam że nie każdy ma frezarki w garażu Razz A cylinder robiłeś może dremelem? Jak tak to jaką końcówkę używałeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 18:09, 19 Sty 2014    Temat postu:

Używałem w zależności od potrzeb iglaków, dremela z różnymi końcowkami - kamień szlifierski o różnych kształtach, papier ścierny zawinięty na trzpieniu, filc + pasta polerska. Ale polecam ostrożność bo łatwo można przedobrzyć, lepiej to zrobić powoli ale porządnie i trzeba wiedzieć gdzie i kiedy "piłować".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:57, 25 Sty 2014    Temat postu:

Siemasz bardzo ciekawy temat Wink, nie bardzo wiem tylko co to jest ten wymiar x równy 0mm w 1 punkcie.
A wogóle to miał bym do ciebie dużą prośbę mianowicie czy mógł byś zrobić zdjęcie membrany i podać jej podstawowe wymiary?
Chciałbym zamówić taką z 12r i zamontować w 300 z 09r tylko nie wiem czy będzie pasować, jakbym miał wymiary
twojej to mógł bym sobie porównać ze starszym modelem i wszystko było by jasne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Sob 16:15, 25 Sty 2014    Temat postu:

Wymiar X (X Dimension) to różnica wysokości górnej krawędzi tłoka (w Górnym Martwym Położeniu - GMP) od krawędzi cylindra.

Co do membrany to ja mam V Force 4 i z tego co widzę na stronie producenta to będzie pasować i do twego rocznika:

MODEL: 250/300 EXC/MXC 2007-2013
PART NUMBER: V417A

Jeśli nadal jesteś zainteresowany zdjęciami i wymiarami to pisz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Sob 17:41, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 18:16, 25 Sty 2014    Temat postu:

Znacie jakiś sklep gdzie dostane membrane vforce 3/4 i jaka jest mniej więcej cena nowej membrany?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:25, 25 Sty 2014    Temat postu:

grzegorzszw właśnie widziałem że na niektórych stronach jest ze od 7 do 13 ale nie wiem jak to jest że niektóre na fotkach mają taki plastik pod napisem v-foce tak jak tu



a znalazłem kolesia który miał w 300 z 09roku taki zawór i już tego nie było, masz takie coś u siebie ? Może mógł byś zobaczyć czy ten plastik jest zdejmowalny Smile



Asteros2012 na ebayu angielskim masz dużo aukcji kosztują około 90funtów czyli 450zl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez olek300 dnia Sob 20:29, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Sob 20:46, 25 Sty 2014    Temat postu:

Olek, nie do końca rozumiem co masz na myśli. Chodzi Ci o ograniczniki membran - te "listki" czy domniemany dystans? Domyślam się, że chodzi o "dystans". Jest to, w moim przypadku, element stały.

U mnie wygląda to tak (VF 4):





Jeśli chodzi o rozstaw śrub to:
- między górnymi śr. 65 mm,
- między dolnymi 55 mm,
- pomiędzy dolnymi a górnymi 55 mm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Sob 21:00, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:19, 26 Sty 2014    Temat postu:

Tak chodziło mi o dystans, wielkie dzięki za wymiary śrubek porównam sobie jutro Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Sob 18:02, 15 Lut 2014    Temat postu:

Część II - Odchudzanie.

Tutaj krótko. Zdementowałem z motocykla wszystko co jest mi zbędne Smile. Nazbierało się tego około 4 - 4,5 kg i zdecydowanie czuć to w trakcie jazdy.



Jedynie w miejsce akumulatora założyłem kondensator, aby zabezpieczyć instalację.

Podsumowanie części I.

Koniec końców trochę inne uzyskałem wartości niż podawałem wyżej. "Squish gap" wynosi 1,2 mm, a stopień sprężania podniosłem z 12:1 do 12,3:1. Moto już złożone i jeździ. Dzięki modyfikacjom zdecydowanie poprawił się dolny zakres obrotów - więcej mocy, lepsza, płynniejsza reakcja na gaz, łatwiejsze odpalanie. Silnik pracuje równiej i ciszej. Dużo trudniej aby motocykl zgasł jeżdżąc na minimalnych obrotach. Środkowy i górny zakres stał się płynniejszy. Kolejnym plusem ma być spadek zużycia paliwa, ale to zobaczymy w przyszłości.

Później pobawiłem się jeszcze regulacją zaworu wydechowego. Założoną mam czerwoną sprężynkę (tę straszną Laughing ). Teraz bardzo fajny dół płynnie przechodzi w mocny środek, a środek w bardzo mocną górę. Nie odczuwam żadnych "kopnięć", a ile będę miał mocy zależy tylko od prawego nadgarstka Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Wto 16:04, 18 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:00, 16 Lut 2014    Temat postu:

Osłonę tylnej tarczy będziesz sprzedawał ? Jak coś to jaka cena ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 14:26, 16 Lut 2014    Temat postu:

Na razie żadna z tych rzeczy nie jest na sprzedaż.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Wto 16:32, 18 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Sob 16:46, 08 Mar 2014    Temat postu:

Część III - Skrzynia biegów.

Od momentu kupna KTM-a miałem mały problem ze skrzynią biegów, a mianowicie podczas mocnego przyspieszania z trudem lub w ogóle nie wchodził IV bieg. Rozważałem nawet rozebranie silnika ale wcześniej znalazłem to:

http://www.youtube.com/watch?v=Ruy7lxSf5CA

U siebie zwiększyłem długość sprężyny do 25 mm, naostrzyłem zęby (były bardzo zaokrąglone) oraz zwiększyłem ich wysokość o 0,5 - 1 mm (po przyjrzeniu się jak zmieniacz pracuje). Do ostrzenia użyłem pilnika okrągłego o średnicy 5 mm.

Teraz skrzynia działa idealnie i nie ma problemu z którymkolwiek biegiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin