|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 14:10, 19 Sty 2014 Temat postu: Six Days EXC 250 |
|
|
W temacie tym będę zamieszczał ciekawsze rozwiązania i zmiany które zastosuję w moim EXC.
Część I - Silnik
Jako, że to świeży nabytek to postanowiłem sprawdzić stan tłoka, korby i cylindra, a przy okazji parę rzeczy zmieniłem.
1. Modyfikacja głowicy.
Rzecz najważniejsza czyli tzw. "squish gap" (odległość tłoka od głowicy). Jest to modyfikacja, którą niby należy zrobić przed zabawą w strojenie gaźnika, zmianą dyfuzora, tłumika i przynosząca najwięcej korzyści. W tym silniku przy wymiarze X równym 0 mm, "squish" (czy ktoś zna tego polską nazwę?) wynosił 1,75 mm. Wartość optymalna dla 250/300 to 1,2 - 1,3 mm, a maksymalna 1,05 - 1,1 mm. Ja ustawiłem na 1,25 mm czyli musiałem splanować głowicę o 0,5 mm. Aby zachować ten sam stopień sprężania musiałem z komory spalania wybrać część materiału.
Głowica przed modyfikacją
2. Modyfikacja cylindra.
Kilka zdjęć przed zmianami:
Widać, że coś tu nie działa symetrycznie.
Zmiany sprowadziły się do:
- dopasowania dyfuzora do flanszy,
- flanszy do cylindra,
- flanszy do zaworu wydechowego,
- bocznych zaworów do kanałów,
- polerowania kanału wydechowego,
- poprawienia górnych krawędzi przednich okien płuczących. Były tam wady odlewnicze, które powodowały, że prawe okno otwierało się o 0,5 mm później niż lewe,
- poprawienia nierówności przy wlocie do tylnego kanału płuczącego.
Tylko w dwóch miejscach w/w elementy do siebie pasowały idealnie, a różnice dochodziły do 2 mm.
Po
No i dwie rzeczy z których jestem najbardziej dumny
I silnik prawie gotowy do montażu:
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 14:33, 19 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Super. Sam dopasowywałeś czy dawałeś na zakład?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 17:41, 19 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Cylinder robiłem sam, przy głowicy potrzebowałem pomocy "fachowca" (w sensie, że musiał mieć sprzęt).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 17:48, 19 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Nie no głowice to się domyślam że nie każdy ma frezarki w garażu A cylinder robiłeś może dremelem? Jak tak to jaką końcówkę używałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 18:09, 19 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Używałem w zależności od potrzeb iglaków, dremela z różnymi końcowkami - kamień szlifierski o różnych kształtach, papier ścierny zawinięty na trzpieniu, filc + pasta polerska. Ale polecam ostrożność bo łatwo można przedobrzyć, lepiej to zrobić powoli ale porządnie i trzeba wiedzieć gdzie i kiedy "piłować".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olek300
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:57, 25 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Siemasz bardzo ciekawy temat , nie bardzo wiem tylko co to jest ten wymiar x równy 0mm w 1 punkcie.
A wogóle to miał bym do ciebie dużą prośbę mianowicie czy mógł byś zrobić zdjęcie membrany i podać jej podstawowe wymiary?
Chciałbym zamówić taką z 12r i zamontować w 300 z 09r tylko nie wiem czy będzie pasować, jakbym miał wymiary
twojej to mógł bym sobie porównać ze starszym modelem i wszystko było by jasne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Sob 16:15, 25 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Wymiar X (X Dimension) to różnica wysokości górnej krawędzi tłoka (w Górnym Martwym Położeniu - GMP) od krawędzi cylindra.
Co do membrany to ja mam V Force 4 i z tego co widzę na stronie producenta to będzie pasować i do twego rocznika:
MODEL: 250/300 EXC/MXC 2007-2013
PART NUMBER: V417A
Jeśli nadal jesteś zainteresowany zdjęciami i wymiarami to pisz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Sob 17:41, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 18:16, 25 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Znacie jakiś sklep gdzie dostane membrane vforce 3/4 i jaka jest mniej więcej cena nowej membrany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olek300
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:25, 25 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
grzegorzszw właśnie widziałem że na niektórych stronach jest ze od 7 do 13 ale nie wiem jak to jest że niektóre na fotkach mają taki plastik pod napisem v-foce tak jak tu
a znalazłem kolesia który miał w 300 z 09roku taki zawór i już tego nie było, masz takie coś u siebie ? Może mógł byś zobaczyć czy ten plastik jest zdejmowalny
Asteros2012 na ebayu angielskim masz dużo aukcji kosztują około 90funtów czyli 450zl
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez olek300 dnia Sob 20:29, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Sob 20:46, 25 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Olek, nie do końca rozumiem co masz na myśli. Chodzi Ci o ograniczniki membran - te "listki" czy domniemany dystans? Domyślam się, że chodzi o "dystans". Jest to, w moim przypadku, element stały.
U mnie wygląda to tak (VF 4):
Jeśli chodzi o rozstaw śrub to:
- między górnymi śr. 65 mm,
- między dolnymi 55 mm,
- pomiędzy dolnymi a górnymi 55 mm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Sob 21:00, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olek300
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 0:19, 26 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Tak chodziło mi o dystans, wielkie dzięki za wymiary śrubek porównam sobie jutro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Sob 18:02, 15 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Część II - Odchudzanie.
Tutaj krótko. Zdementowałem z motocykla wszystko co jest mi zbędne . Nazbierało się tego około 4 - 4,5 kg i zdecydowanie czuć to w trakcie jazdy.
Jedynie w miejsce akumulatora założyłem kondensator, aby zabezpieczyć instalację.
Podsumowanie części I.
Koniec końców trochę inne uzyskałem wartości niż podawałem wyżej. "Squish gap" wynosi 1,2 mm, a stopień sprężania podniosłem z 12:1 do 12,3:1. Moto już złożone i jeździ. Dzięki modyfikacjom zdecydowanie poprawił się dolny zakres obrotów - więcej mocy, lepsza, płynniejsza reakcja na gaz, łatwiejsze odpalanie. Silnik pracuje równiej i ciszej. Dużo trudniej aby motocykl zgasł jeżdżąc na minimalnych obrotach. Środkowy i górny zakres stał się płynniejszy. Kolejnym plusem ma być spadek zużycia paliwa, ale to zobaczymy w przyszłości.
Później pobawiłem się jeszcze regulacją zaworu wydechowego. Założoną mam czerwoną sprężynkę (tę straszną ). Teraz bardzo fajny dół płynnie przechodzi w mocny środek, a środek w bardzo mocną górę. Nie odczuwam żadnych "kopnięć", a ile będę miał mocy zależy tylko od prawego nadgarstka .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Wto 16:04, 18 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olek300
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:00, 16 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Osłonę tylnej tarczy będziesz sprzedawał ? Jak coś to jaka cena ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 14:26, 16 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Na razie żadna z tych rzeczy nie jest na sprzedaż.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Wto 16:32, 18 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Sob 16:46, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Część III - Skrzynia biegów.
Od momentu kupna KTM-a miałem mały problem ze skrzynią biegów, a mianowicie podczas mocnego przyspieszania z trudem lub w ogóle nie wchodził IV bieg. Rozważałem nawet rozebranie silnika ale wcześniej znalazłem to:
http://www.youtube.com/watch?v=Ruy7lxSf5CA
U siebie zwiększyłem długość sprężyny do 25 mm, naostrzyłem zęby (były bardzo zaokrąglone) oraz zwiększyłem ich wysokość o 0,5 - 1 mm (po przyjrzeniu się jak zmieniacz pracuje). Do ostrzenia użyłem pilnika okrągłego o średnicy 5 mm.
Teraz skrzynia działa idealnie i nie ma problemu z którymkolwiek biegiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|