|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 22:54, 05 Mar 2013 Temat postu: yz125 |
|
|
Przygotowania do 2013
Stwierdziłem, że nie będę dawał fotek na bieżąco, bo przeważnie tak mam, że jak coś pokażę, to na 2gi dzień się zepsuje
Tak więc lecimy :
Rozbieranko
Na pierwszy ogień poszło ołożyskowanie ramy tył - rozebranie wszystkiego na częście pierwsze, wyczyszczenie i przesmarowanie. Prolink jak i wahacz, prolink poszedł gładko, ładny, z wahaczem, nie było tak kolorowo
W związku z tym :
To zrobione, bierzemy się na silnik - cała kapitalka - nowy cylinder (ori, nie nicasilowałem), tłok, korba, łożyska itp itd, fotek nie robiłem bo.. bo nie wiem - byłem zajęty robotą, jednak wisienka na torcie przy rozpoławianiu silnika :
jak to się stało do dziś nie mam pojęcia, rozłożyłem silnik- patrze- co to k.. jest.
W międzyczasie serwis amortyzatorów
remont remont remont - SKŁADAMY
Silnik już poskładany (prawie, nie robiłem fotek co 5 min)
No to co, trzeba by go włożyć, nie ?
Hehe trialówka
No to jazda dalej- żeby dało się jakoś manewrować motocyklem, najpierw zrobiłem silnik, tył, dopiero zabralem się za przód, bo może by tak trzeba wjechać samochodem do garażu, a w zimę drewna, rowerów, ogólnie bajzel.
No to kontrola, czyszczenie i smarowanie łożyska główki ramy(też nie mam fot jak rozkręcone bo byłem cały brudny ) :
Dobra, porobione - CZAS NA KOŁA !
hmm, co by tu ...
a wiem
polerka szprych
i co teraz?
malowanie proszkowe i wypalanie na piecu ?
czy może ogniem
dobra, lecimy :
Yz dostała nową tarczę bo stara, mimo że fajniejsza bo falowana już swoje przeżyła
akuku
Założone do centrowania
Jeszcze za to, że zapomniałem okleić powierzchnie stykowe z zębatką i piastą kara- mozolne szlifowanie
Dobra, wycentrowane, oponki wrzucone- MOTO JUŻ MOŻE STAĆ O WŁASNYCH SIŁACH
Teraz na czasie - z dziś.
Tulejka z baku (była obkręcona) tragedia będzie to włożyć spowrotem i zalać klejem
Dobra, odpalone, przejechane w około garażu, ubrudzone , a nie pośmigane bo tulejka w baku skutecznie mnie dostrasza gdy pomyślę co się może stać z chłodnicą przy glebie bez plastiku
Ufff, dziękuję za uwagę I GRATULACJE DLA TYCH DO WYTRWALI DO KOŃCA!
ps. uprzedzam pytania - remont wyszedł mnie dużo(nie pytajcie ile) pieniędzy, czasu,nerwów i piwa ale mam nadzieje, że było warto
z planów na przyszłość to okleina (ale nie w najbliższym czasie) i dyf domy do poniklowania idzie, aktualnie poskładane na ori.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 1:38, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ładnie :] Najbardziej efekt kół mi się podoba ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:56, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
niebieskie piasty + czarne obręcze = mega bajer
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasektt
Administrator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 15:14, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: | niebieskie piasty + czarne obręcze = mega bajer |
Miałem tak w swoim moto i niby jest cacy. Ale jednak lakier proszkowy, nie jest tak efektowny jak anodowanie. O ile na obręczy jest spoko, to na piaście już to trochę razi. Jak proszek to: czarna obręcz(połysk) i czarna piasta w (macie) wtedy to nie razi i wygląda ok!
U mnie tak to wyglądało:
A Powinno się pięknie mienić:
[/list]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piasektt dnia Pon 15:19, 25 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 21:32, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
żeby się mieniło trzeba mieć idealnie wypolerowane piasty przed anodowaniem
Piasek- nie kupiłeś tej yzf z sosnowca?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasektt
Administrator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:25, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Czepek napisał: | żeby się mieniło trzeba mieć idealnie wypolerowane piasty przed anodowaniem
Piasek- nie kupiłeś tej yzf z sosnowca? |
Ja ten motocykl sprzedałem kilka lat temu. A kupiłem w sklepie w Czechach.
A YZF w Sosnowcu mogła się pojawić Chętnie bym zobaczył jak teraz wygląda.
A polerowanie nie ma tu nic do rzeczy, przed anodowaniem najlepiej piastę wyszkiełkować a i tak później czeka ją wiele kąpieli w kwasach. Najłatwiejsze do barwienia są powłoki wykonane na bazie czystego aluminium (1xxx) lub materiałów niskostopowych (3xxx, 5xxx, 6xxx)
A te EXCLE, są odkuwane i frezowane przez CNC stąd ich gładka powierzchnia, a seryjne to odlew dlatego są takie porowate.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 11:26, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
mylisz się.
W exc miałem idealnie gładkie piasty - nei było by problemu, ale w yz są odlewane jajk wcześniej powiedziałeś i są nierówne, anoda na czymś nie świecącym się wcześniej nie wyjdzie ładnie, po prostu wyszły by niebieskie piasty bez połysku.
Szkiełkowanie nie daje idealnie równej powierzchni, a seryjne piasty nie są malowane.
Mój kumpel miał identyczną yzf, identyko okleina i koła
ale sprzedał ją z pól roku temu, a z tego co wiem to kupił ją chyba w innej okleinie ;p
ale z tego co widze to nie Twoja bo inny wydech
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Wto 11:28, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasektt
Administrator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:32, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Czepek napisał: | mylisz się.
W exc miałem idealnie gładkie piasty - nei było by problemu, ale w yz są odlewane jajk wcześniej powiedziałeś i są nierówne, anoda na czymś nie świecącym się wcześniej nie wyjdzie ładnie, po prostu wyszły by niebieskie piasty bez połysku.
Szkiełkowanie nie daje idealnie równej powierzchni, a seryjne piasty nie są malowane.
|
Gdzie się mylę? W KTM seryjnie od któregoś roku są piasty odkuwane i obrabiane CNC dlatego są gładkie. Rozmawialiśmy o Yamaha dlatego napisałem o tym że seryjnie są odlewane. Szkiełkowanie nie zmienia struktury powierzchni (gdzieś tak napisałem?), ale warto wykonać ten zabieg przed anodowaniem jak i malowaniem proszkowym. A robi się to, ponieważ piasta dzięki temu jest od razu odtłuszczona,pozbawiona wszystkich zabrudzeń, wszelkie zadziory, płytkie rysy się wyrównują. A i seryjna powłoka galwaniczna (a gdzie napisałem że piasty są malowane?) Yamahy zostaje usunięta - bo takowa jest.
Uwierz mi, że taka porowata piasta poandowana będzie wyglądać duuuużo lepiej niż pomalowana proszkowo. Nie wspominając o tym, że będzie to trwalsze. A na odkuwanych to już w ogóle poezja śpiewana.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piasektt dnia Wto 15:36, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 23:22, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nie zrozumieliśmy sie- co do ktm sie zgadzam, do yamahy tez, chodziło mi o to, że mylisz się z tym, że nie tzreba polerować, ale już wszystko wyżej wyjaśnione.
Nie mówię, że nie (apropo wyglądu anody na porowatej powierzchni), ale to tez nie te kwoty, by już robić fuszerę i anodowac porowatą piastę
ale co do szkiełkowania seryjnych piast to chyba nie przemówisz do mnie bo nie widzę sensu.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasektt
Administrator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 1:04, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
nie widziałem takiej polerowanej piasty to nie będę się wypowiadał co do zasadności tego procesu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 20:16, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
dawno nic tu nie pisałem, yz jeździ i ma się dobrze, kilka fotek z jazdy:
Tor w Sławkowie.
Błoto masakryczne, na bandach jeziorka, ale dało się poorać
---
znalazłem jeszcze jakieś m/w z miesiąca wstecz na torze w Szopienicach
za złą ostrość czy coś sory, ale nie ogar aparatu
i troche lepsze foty z toru w sławkowie - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Sob 20:20, 08 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|